Een trackie in de muziekstijl: Detective Pop!

Inderdaad best een hele gave tune, die kan zo naar de VPRO voor een vage serie... leuk!
 
Beet inspecteur Gadget achtig noem het dus : Spectral Gadget niet echt dansbaar maar meer iets voor een nieuwe reeks afleveringen van Gadget

Zou zegge neem ff contact op met Veronica mischien dat ze de serie volgend jaar weer uitzenden.
 
niet dansbaar? je moest eens weten hoe ik sta te swingen op m'n bureau stoel right now... echt vet killer dit man! 8)

Origineel geplaatst door Bahamut
best wel cool, waarom moet ik aan computerspelletjes denken? :)
vind alleen die piano die blijft doorgalmen nie zo...
pcies! deed mij dus ook denken aan zo'n game... ik vind die galmende piano opzich juist wel een mooie wending...
 
Heheh, tnx mijn waarde heren! :D

Muffin is bij deze zeer vereerd met het commentaar. Inspector Gadget is overigens een held als ik zo vrij mag zijn dat te zeggen. Van die gave handen die aan eh... oh sorry, kinderjaren kwamen weer even om het hoekje kijken 8o)

De piano heb ik express erdoorheen gedaan. Ik dacht, als het hele nummer vrij droog is van effecten, dan even bij het omslaan een piano met veel te veel galm erdoorknallen. Even zodat het net is alsof het nummer omslaat...
Met alle commentaar tot nu toe is Muffin iig alweer vet opgeladen om een volgend nummer te laten opborrelen!
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Heheh, tnx mijn waarde heren! :D

Muffin is bij deze zeer vereerd met het commentaar. Inspector Gadget is overigens een held als ik zo vrij mag zijn dat te zeggen. Van die gave handen die aan eh... oh sorry, kinderjaren kwamen weer even om het hoekje kijken 8o)

De piano heb ik express erdoorheen gedaan. Ik dacht, als het hele nummer vrij droog is van effecten, dan even bij het omslaan een piano met veel te veel galm erdoorknallen. Even zodat het net is alsof het nummer omslaat...
Met alle commentaar tot nu toe is Muffin iig alweer vet opgeladen om een volgend nummer te laten opborrelen!

vond hem erg goed,mar dacht aan een beetje gadget achtige tune.
 
hi muff,

k vind hem ook wel cool ;) :okdan:
u spontaniteit, enthousiasme & eigenzinnigheid sieren u

als ik je nog een tip mag geven:
probeer (t is niet evident...) is in je solo's akkoordnoten op de tel te zetten & tussen de tellen zet je andere noten van je toonladder of chromatische noten.
probbeer ook eens af te wisselen met een mineurtoonladder i p v constantl bluesscales te spelen

C D Eb F G A Bb (B) C

grz Jazz
 
Wederom thnx mijn waarde heren :D

Jazz, das wel lachen dat je dat nu zegt. Ik had het er pas nog over met 6 Trak. Die merkte ook al op dat ik altijd een bluesscale gebruikte. Toonladders zeggen me op het moment nog niet zoveel omdat ik altijd op m'n gevoel speel. Ga er een dezer dagen toch maar wel even wat over opzoeken en lezen want ik merk wel dat ik soms bepaalde ideƫen niet kan uitwerken omdat ik toch even de basis mis over hoe het ook zou kunnen. Je tips staan iig genoteerd in het speciale "Muffin"boekwerk ;)
 
Mijn dank is wederom groot :D

De orgel en de in galm verzuipende "pling" piano komen uit een Triton. De rest uit de Nordrack3 (heerlijk apparaat om mee te stoeien). Hmm, de drums komen uit de MD maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de MD eigenlijk niet zo heel speciaal is. Met een sampler haal ik denk ik wat makkelijker creatieve resultaten dan met de MD. Blijft verder wel een mooie bak om even snel een bruikbaar drumkitje te proggen.
 
Ik vind hem ook goed vooral om dat je hem heel veel achter elkaar kunt luisteren zonder geirriteerd te worden.
 
Origineel geplaatst door marcuuu
Ik vind hem ook goed vooral om dat je hem heel veel achter elkaar kunt luisteren zonder geirriteerd te worden.

Damn, das toch wel een opmerking die zelfs de meest opstandige Grote Muffin doet blozen :D
Mijn dank is groot ;)
 
Back
Top