pluriformiteitscrisis

hm dat ziet er wel praktisch uit, mede omdat je het concreter maakt dan er een soort idee over te hebben maar het dan ook op die manier uitwerkt. Ik ga dit zekers eens even uitproberen in ieder geval!
 
Hallo, even een oude omhoog schoppen, ik vroeg me zomaar af hoe het tegenwoordig gaat met musiceren herr Herrzheit?

Denk dat er nog genoeg forummers zijn (waaronder ikzelf) die het probleem kennen van niks af maken, 1000-en-1 stukjes op de harddisk die ooit nog eens..

Ik hoopte met een nieuwe PC, een frisse start etc, dat het zou helpen maar ik begin gewoon weer opnieuw. Die indeling die ik voor ogen had, hanteer ik al niet meer :P
Het probleem waar ik veel last van heb is de 'aaneengesloten' vrije tijd die ik nodig heb om het allemaal te doen, en netjes af te ronden, op te slaan, archiveren, etc

Vroeger, toen ik nog wat jonger was, strooi je met tijd alsof 't niks kost.. geen enkel besef hoe waardevol. Nu heb ik max een paar dagen 's avonds tijd (wel op tijd slapen) en zondag om in rust door te werken.

Plus de telefoon die je af en toe stoort, dat vind ik echt een KILLER, zit ik midden in creatieve proces of in een flow, opperste concentratie, wordt je gebeld voor een 'kletspraatje'.. die tel gaat dus gewoon uit tegenwoordig :)
Ik ben dan ook serieus amper aanspreekbaar, moet zo omschakelen naar zo'n gesprek.. hebben jullie dat ook??
 
Zet de telefoon altijd op stil. Dan zie ik wel of ik zin heb om terug te bellen. Verder gewoon weer verder gaan waar je gestopt ben. En als je niet verder komt ook niet te moeilijk doen en et overboord kieperen!
:koffie:
 
Ik moest net even een rifje inspelen voor een bassist: om te laten horen hoe het eigenlijk moet.
Ik pak de Yamaha PSR-8000 erbij: die is het gemakkelijkst: een swing-ritme opzetten en in de quick-sequencer de baspartij inspelen.
Maar nu moet dat muziekje nog naar de buitenwereld. Audio? De kabels liggen in de oefenruimte, dus daar kan ik niet bij. Floppy? Die past niet meer in de pc. Midi? Ik krijg Cubase niet gesynchroniseerd met de sequencer van de Yamaha. Op de één of andere manier wordt de opname-knop dan gedeactiveerd.
Dus dat wordt wachten tot volgende week woensdag, dat ik de audiokabeltjes uit de oefenruimte kan halen...
Of ik moet de laptop uit de dockingstation slopen (waar is het sleuteltje?), zodat ik er een floppydrive in kan schuiven.
Met andere woorden: vanavond komt het niet af... ;)
 
Back
Top