pluriformiteitscrisis

omg, zit hij achter die tergende muziek van kate perry en die achterlijke kesha, dat ga ik dus echt niet lezen !!

kerelvent, moge de muziek tergend wezen en zal het waarschijnlijk nooit de muziek zijn die ik of jij zal produceren, luister maar eens heel erg goed zonder kadertjes en voor- na- en middenoordeeltjes naar dat nummer California Girls en vertel me maar eens dat dat niet extreem goed in elkaar zit om precies de snaar te raken die het trachtte te raken.

Daarentegen hoor ik vannacht op m'n werk op Juize een nummer, volgens mij heet het Just the Way you are door een random nieuwe gehypte twat :verkoght: en dat slaat dus echt alles qua refrein overgang. Werkelijk te idioot voor woorden.

Maar hee als de hypocriete bal die ik ben zou ik je graag attenderen de pluriformiteitspakjesboot niet te ver te laten afvaren want de tips en invalshoeken zijn tot op heden (althans voor mij) extreem bruikbaar!
 
2 bandjes/ samenwerkingen aangaan ?
Als ik een bandje had om te producen zou ik dingen richting dem presets/hot chip willen flatsen. Voor wat ik nu in mijn hoofd heb zou ik iemand nodig hebben om mee te producen als duo

# pluriformiteit
plu - ri - for - mi` teit («Latijn) de -woord (vrouwelijk) veelvormigheid; gebrek aan eenheid '
:?:?:?

hee joh precies het woord dat ik nodig had
 
Anders neem je eens een andere aanpak. Wat je nu doet is gewoon beats maken. Dat maakt natuurlijk geen nummer! Ga anders eens achter een synth zitten, pak een neutraal geluid, pak een kladblok met pen erbij en ga schrijven. Als je alleen instrumentaal wilt gaan, schrijf dan lijnen op. De hoogte van de lijn geeft ongeveer aan hoe hoog je het moet spelen, de lengte geeft de lengte aan.

Probeer anders eens stil te staan met wat je al hebt. Is het een refrein? Is het een vers? Is het een bridge?
Ga je een nummer schrijven wat alleen opbouwend is of heeft het een skelet zoals vers-refrein-vers-refrein?

Probeer jezelf voordat je ook maar enige apparatuur aanzet een aantal schrijfbeperkingen op te leggen. Voorbeelden:
vandaag schrijf ik iets in een majeur ladder.
vandaag gebruik ik alleen deze tonen.
vandaag gebruik ik geen pads.
vandaag mag ik niet die synth gebruiken.
vandaag mag ik alleen die drumcomputer voor drums gebruiken.
vandaag ... enz...

Last but certainly not least het moet ergens over gaan. Alleen cool klinkende geluidjes heeft niemand een boodschap aan. Het moet een doel hebben. Moet het de dansvloer vullen? Moet het emotie opwekken?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

die dingen zou ik eens wat meer moeten hanteren ja. Ik ga altijd gewoon zitten en heb zoiets van "KOM DAN!!!" en dan is het melodieën en bijpassend getrommel zoeken.

ze noemen het zelfs al in dat programma natuurlijk niet voor niets "project"! Ik ook met m'n stomme kop. Het ergens over gaan stuk vind ik alleen wel lastig te benaderen omdat ik dan meteen in berichten of filosofieën ga denken in plaats van de praktische toepassing. En dan zie je door de bomen het bos niet meer want naar mijns inziens is aan elk gevoel, elke gebeurtenis en elk idee wel een geluid te koppelen. maar de wereld laat zich zo lastig sampelen :P
 
kerelvent, moge de muziek tergend wezen en zal het waarschijnlijk nooit de muziek zijn die ik of jij zal produceren, luister maar eens heel erg goed zonder kadertjes en voor- na- en middenoordeeltjes naar dat nummer California Girls en vertel me maar eens dat dat niet extreem goed in elkaar zit om precies de snaar te raken die het trachtte te raken.

Echt gast, what the fuck heeft dat er in hemelsnaam neem mee te maken "moge de muziek tergend wezen en zal het waarschijnlijk nooit de muziek zijn die ik of jij zal produceren"...

Weet je waarom ik zoiets niet maak? Omdat ik het niet WIL maken, omdat ik het KUT vind en het beschouw als een consumptie goed voor domme mensen zonder smaak en verstand, overigens vind ik mijzelf veelste goed om me tot zulke wegwerpmuziek te verlagen, laat staan me erin te verdiepen en daarom zal ik het nooit maken. Tevens word zulke muziek je ook OPGEDRONGEN doormiddel van massamedia, dacht je nou echt werkelijk dat die artiesten op "eigen houtje" zover kwamen? Zoja, dan ben je echt naief en weet je niet hoe de (zakelijke) wereld tegenwoordig inelkaar steekt.

Ik vraag me af waarom alle kneusjes toch altijd weer aankomen kakken met argumentjes als:

"ze zijn succesvoller dan jou, dus je mag geen commentaar leveren"

ik maak zelf wel uit wat ik van bepaalde dingen vind, en wat ik zeg okee? Hoe succescvol de maker ook mag wezen.....
 
Vind je trouwens dat nummer van die idioten van oh oh cherso ook goed?

Het raakt vast de gevoelige snaar bij veel mensen omdat het nu op nr 1 staat in de top 40.
 
major hostie ontspan is ff gefrustreerde malloot
ik las ook eerder dat je zei dat je creativiteit niet kan forceren
je kan je creativiteit wel trainen, daar zijn methodes voor
en je kan leren in de stemming te komen om dingen te maken
als een zure mossel gaan bleren over hoe veel beter je bent dan de mainstream meuk helpt iig niet

aldus


wat mij opvalt in de loopjes is dat er niet echt 1 super uitgesproken element in zit, alles speelt een beetje voorzichtig samen, niet te veel opvallen.. durf ergens een bijl in te zetten, beslissingen maken

heel veel dingen zijn het ook niet waard om uit te werken.. maak veel dingen, maar beslis wel snel of t de moeiete waard is. t gaat ook om leren herkennen of iets de bom is of dat je er een jaar tegenaan gaat zitten laffen totdat je nog steeds nergens bent

wat je ook kan doen als je zo op een loopje werkt is ff een hoop uitzetten en met iets anders er bij gaan klooien.. zodat je uiteindelijk te veel ingredienten hebt om allemaal aan te zetten, maar die wel met elkaar te maken hebben.., dan moet je automatisch op een tijdlijn gaan werken om alles aan bod te laten komen

piel niet te lang op de sound, je graveert je loop in je schedel en dan is er geen mogelijkheid meer voor iets anders.. dan past niks er meer bij. je raakt dan te gehecht aan dingen ook, terwijl die dingen je misschien juist dwars zitten

ontspan. je moet niks. roepen dat je wel iets moet helpt niets. gewoon plezier houden met muziek maken en luchtig er mee om gaan. als t een krampachtig ding wordt maak je geen reet meer

en nog 1000 dingen
 
ach... pver spaak valt.. je weet wel.

Met analoge gear is het vaak zo dat je in een take moet opnemen. Als dat niet lukt, en je besluit er de volgende dag mee verder te gaan, lukt dat meestal niet omdat je gewoonweg niet meer weet hoe het nou precies zat.

Als ik 'n track "af" maak, is ie klaar. Dan ga ik er niet later nog mee bezig.. want: 808 patroon verkloot, JX3P verkloot, kortom, ALLES verkloot :D

Of je daar nou zo een moeilijk woord voor zou moeten gebruiken, denk het niet. Het heeft gewoon niet zo moeten zijn.
 
Echt gast, what the fuck heeft dat er in hemelsnaam neem mee te maken "moge de muziek tergend wezen en zal het waarschijnlijk nooit de muziek zijn die ik of jij zal produceren"...

Weet je waarom ik zoiets niet maak? Omdat ik het niet WIL maken, omdat ik het KUT vind en het beschouw als een consumptie goed voor domme mensen zonder smaak en verstand, overigens vind ik mijzelf veelste goed om me tot zulke wegwerpmuziek te verlagen, laat staan me erin te verdiepen en daarom zal ik het nooit maken. Tevens word zulke muziek je ook OPGEDRONGEN doormiddel van massamedia, dacht je nou echt werkelijk dat die artiesten op "eigen houtje" zover kwamen? Zoja, dan ben je echt naief en weet je niet hoe de (zakelijke) wereld tegenwoordig inelkaar steekt.

Ik vraag me af waarom alle kneusjes toch altijd weer aankomen kakken met argumentjes als:

"ze zijn succesvoller dan jou, dus je mag geen commentaar leveren"

ik maak zelf wel uit wat ik van bepaalde dingen vind, en wat ik zeg okee? Hoe succescvol de maker ook mag wezen.....

kun je dan even vetellen wat jij dan WEL zo geweldig vindt?
graag ook een linkje naar die ubersuperbe muziek van jou. Want ubermenschen zoals jij zijn natuurlijk vreselijk interessant, en dienen direct gechecked te worden..


mijn thema is in deze dus UBER :)
 
Denk maar niet dat ik een link ga posten, mijn muziek heeft er totaal niets mee te maken het is namelijk een persoonlijke mening wat ik zojuist heb gepost, en ook ik mag "vinden" wat ik wil.

Overigens ben ik opgehouden met het maken van muziek omdat het toch een grote farce is. Ik hoop ook dat jullie dat allemaal snel doorkrijgen, die ellende van muziek maken en live spelen wil ik graag iedereen besparen.
 
Overigens ben ik opgehouden met het maken van muziek omdat het toch een grote farce is. Ik hoop ook dat jullie dat allemaal snel doorkrijgen, die ellende van muziek maken en live spelen wil ik graag iedereen besparen.

Bespeur ik daar een hint van frustratie?

Kan die man niet weg...? :stupid
 
Hoezo frustratie? Ik heb genoeg optredens gedaan om te kunnen concluderen dat ik het gewoon niet leuk vind. Ik haat het om als een soort circus aap een truukje op te voeren, ik kan wel wat betere dingen dan aan een paar knoppen draaien. En ik snap ook echt niet waarom zoveel muziekanten zichzelf zo serieus nemen, ga alsjeblieft gewoon een normaale baan zoeken. En ik snap het ook niet waarom zoveel mensen bepaalde muziekanten verafgoden, 9 vd 10x zijn echt het nutteloze wankers die eigenlijk gewoon niets anders kunnen dan een beetje stoer doen met hun instrument.

Het meteen afdoen met zo'n dooddoener als "bespeur ik daar frustratie" is natuurlijk erg makkelijk. Het laat tevens ook zien dat je het gewoonweg niet pikt als iemand er een andere mening opnahoud dan de meeste, sorry hoor, maar ik vind muziek gewoon voor babys en verwende onvolwassen geesten die nog steeds hunkeren naar aandacht.
 
Het is net als een ex bakker, die op het broodforum komt zeiken over dat het bakken van grofvolkoren zo ontzettend stom is.

Uiteraard mag je een mening hebben, maar als je het mij vraagt is je mening behoorlijk overbodig :)
Je pist niet omdat je moet pissen, je pist omdat je wil laten zien hoe groot je piemel is ...

Ik heb een baan, neem mezelf al helemaal niet te serieus en heb gewoon lol met muziek.
Ik heb het idee dat jij het nogal kut vind dat je blijkbaar niet goed genoeg bent om wel door te breken, er daardoor mee bent gekapt, en nu als azijnpisser het leven doormoet, en op je vroeger favoriete forum ineens de bejaarde gaat uithangen.

Of je zit in het verkeerde topic....je had dit zeker in dat domme opmerkingen topic willen zetten, of non? :)
 
Hoezo frustratie? Ik heb genoeg optredens gedaan om te kunnen concluderen dat ik het gewoon niet leuk vind. Ik haat het om als een soort circus aap een truukje op te voeren, ik kan wel wat betere dingen dan aan een paar knoppen draaien. En ik snap ook echt niet waarom zoveel muziekanten zichzelf zo serieus nemen, ga alsjeblieft gewoon een normaale baan zoeken. En ik snap het ook niet waarom zoveel mensen bepaalde muziekanten verafgoden, 9 vd 10x zijn echt het nutteloze wankers die eigenlijk gewoon niets anders kunnen dan een beetje stoer doen met hun instrument.

Het meteen afdoen met zo'n dooddoener als "bespeur ik daar frustratie" is natuurlijk erg makkelijk. Het laat tevens ook zien dat je het gewoonweg niet pikt als iemand er een andere mening opnahoud dan de meeste, sorry hoor, maar ik vind muziek gewoon voor babys en verwende onvolwassen geesten die nog steeds hunkeren naar aandacht.

luister schat volgens mij interpreteer je mijn vorige reactie op je bla in de eerste instantie al verkeerd want ik vroeg je met een nieuwe pet naar 't spul te luisteren en naar hoe ik het nu zie ben je daar grondig in gefaald

verder proclameer je je mening als de waarheid, iets wat nagenoeg standaard misselijk is om te doen tenzij het in een vurige bitchfight met je chick is natuurlijk. Jouw mening over muziek is ongeacht het aantal optredens dat je gehad hebt, en al ben je aphex twin, extrawelt en freddy mercury gereincarneerd met de gelukkige pik van jimi hendrix in een dan nog zit er een muzikaal idee en doel achter de wereld van commercieel geluid.

daarlangs wordt u ook nog eens schuldig bevonden aan de volgende 2 delicten:
1) het uitsommeren van dit forum en al haar forummers met als grond "ik snap uberhaupt niet waarom muzikanten existeren"
2) Muiterij van een toppe pik waar ik (en ik hoop meerderen) iets aan heb(ben?).

maar goed
al met al
een mooi verhaal


@ fjoesz dat mis ik een beetje uit ableton, ik voel me nu een roekeloze malloot als ik met logic conceptmatig een paar lijnen ergens drop die uiteindelijk niet gebruikt worden maar er wel tussen hadden gepast.
Bij Ableton kon dit superfijn in de session view, beetje jammer dat ze daar patent op hebben. Hoop dat logic met een leuk alternatief komt eigenlijk want het werkt vooralsnog fijner dan Ableton. Voor mij dan natuurlijk want ik wil mijn woord niet als waarheid bestempelen

:L.
 
Het is net als een ex bakker, die op het broodforum komt zeiken over dat het bakken van grofvolkoren zo ontzettend stom is.

Uiteraard mag je een mening hebben, maar als je het mij vraagt is je mening behoorlijk overbodig :)
Je pist niet omdat je moet pissen, je pist omdat je wil laten zien hoe groot je piemel is ...

Ik heb een baan, neem mezelf al helemaal niet te serieus en heb gewoon lol met muziek.
Ik heb het idee dat jij het nogal kut vind dat je blijkbaar niet goed genoeg bent om wel door te breken, er daardoor mee bent gekapt, en nu als azijnpisser het leven doormoet, en op je vroeger favoriete forum ineens de bejaarde gaat uithangen.

Of je zit in het verkeerde topic....je had dit zeker in dat domme opmerkingen topic willen zetten, of non? :)

voetnoot:
zelden zo gelachen om een lap tekst
 
ja muziek blijft een inspiratie voor dromen... das altijd zo geweest ( en ook ha ha een hoop zeurmuziek en saaie muziek op de koop toe )

geen film kan zonder en bijna geen puber kan zonder.....

ofzoals shoppenhauer zei : architectuur is bervoren muziek....
 
Pffff zullen we weer on topic dames?

Als ik soms geen inspiratie heb, sample ik wel eens een liedje voor 1 of 2 maten. Dit gebruik ik dan eigenlijk als een soort muzikaal stramien. Ik maak er steeds weer nieuwe elementen bij. Op een gegeven moment haal ik die sample dan gewoon weg en ga verder met de elementen die dan gemaakt heb.
 
Het is net als een ex bakker, die op het broodforum komt zeiken over dat het bakken van grofvolkoren zo ontzettend stom is.

Uiteraard mag je een mening hebben, maar als je het mij vraagt is je mening behoorlijk overbodig :)
Je pist niet omdat je moet pissen, je pist omdat je wil laten zien hoe groot je piemel is ...

Ik heb een baan, neem mezelf al helemaal niet te serieus en heb gewoon lol met muziek.
Ik heb het idee dat jij het nogal kut vind dat je blijkbaar niet goed genoeg bent om wel door te breken, er daardoor mee bent gekapt, en nu als azijnpisser het leven doormoet, en op je vroeger favoriete forum ineens de bejaarde gaat uithangen.

Of je zit in het verkeerde topic....je had dit zeker in dat domme opmerkingen topic willen zetten, of non? :)
Echt, waar heb je het over, doorbreken???? Dat was mijn intentie niet, wil je aub ophouden om mij woorden in de mond te leggen? Je kent me niet eens, en je weet niet wat ik allemaal gedaan heb.

Waar slaat het zowiezo uberhaubt op, ik raak zo langzaamerhand wel gefrustreerd door gasten zoals jou, mensen die voorbarige conclusies trekken. En gelukkig gebeurd dat hier niet al te vaak met al die (onterechte) ego's hier.
 
waar zie je mij schelden dan ?

trouwens wel weer een mooi voorbeeld, die post van edwinmanuel
 
Back
Top