Detroit sound

De Aira heeft de step sequencer ook niet he? Slechte zaak....

Intellijel had een interessant setje van sequencer en SH-101 achtige synth, Metropolis en Atlantis. Dat zou ik kopen als ik voor een SH-101 toch al meer dan 1000 euro zou moeten aftikken.

 
Door dat minimale was die Tx zo heerlijk onvoorspelbaar, heb er ooit nog een heel album in gevonden :D

Soms was het verschil tussen +67 en +68 het verschil tussen een blazer-achtige patch en een volledig atonale brei waarna +69 weer harpachtig kon zijn. Debiele machine.

Dik album nog steeds! Leuk die represses, maar een opvolger van die Strike gemaakt met je MW1 zou pas mooi zijn.
 
En ben ook wel benieuwd naar je muziek dus als je wat online hebt staan, lama hore ;)

Helaas nog geen volledige tracks online die ik kan laten horen! Ben nog in de "Expirimentele" fase van het muziek produceren haha.
 
De Brutes hebben wel geen per-step slide, toch wel redelijk belangrijk voor dat soort lijntjes.

De per-step slide/glide is inderdaad wel belangrijk voor dat soort basslines. En volgens mij heeft de 303 en Xoxbox dat toch?
 
Dik album nog steeds! Leuk die represses, maar een opvolger van die Strike gemaakt met je MW1 zou pas mooi zijn.

Dank! :D En MW1? OP1! Meer techno wordt het niet!
 
De per-step slide/glide is inderdaad wel belangrijk voor dat soort basslines. En volgens mij heeft de 303 en Xoxbox dat toch?

101, 202, 303 en de meeste 303 klonen. De 202 en 303 hebben ook accent. In principe heeft de 202 de meest interessante sequencer maar die kan dan weer zo veel dat je er niet heel spontaan dingen mee kunt doen (kan wel maar je moet goed kunnen tellen). Ik zou de 202 een CV input mod geven en misschien is het ook wel leuk om een accent out en en een synth CV out mod in te laten bouwen aangezien de standaard output alleen note on/off doet geen slides of accents.

De Metropolis staat toch erg hoog op mijn lijstje.
 
Heb zelf een microbrute gehad en de minibrute en meerde 101's en 202's
Snap de vergelijking met een 101 niet.
Jongen die voor mij speelde dit weekend had een vermona mono lancet en die is veel meer 101 dan die arturia's ook al zijn die wel heel leuk maar niet echt voor goeie bassen.

Zou voor 'detroit' wat meer naar crappy digi bakken gaan kijken dan alleen maar roland 101 202 etc.
Al kan je dit niet met alleen een computer maken dan gaat het je met al die bakken ook niet lukken.
Voor een 101 kan je toch ook die aira system 1 gebruiken met 101 plug ding. Schijnt bijna identiek te zijn.
Alleen is analoog natuurk veel hipper.
 
Heb zelf een microbrute gehad en de minibrute en meerde 101's en 202's
Snap de vergelijking met een 101 niet.

Het gaat meer de werkwijze / sequencer dan het geluid. De DX-reeks doet ook een hele fijne constant time fingered portamento waarmee je dat soort loopjes kunt creëren.

Zou voor 'detroit' wat meer naar crappy digi bakken gaan kijken dan alleen maar roland 101 202 etc.
Al kan je dit niet met alleen een computer maken dan gaat het je met al die bakken ook niet lukken.

Dat sowieso. En gewoon een sampler gebruiken in plaats van alles met synths.

Voor een 101 kan je toch ook die aira system 1 gebruiken met 101 plug ding. Schijnt bijna identiek te zijn.
Alleen is analoog natuurk veel hipper.

Qua sound is de Aira echt perfect, hij heeft alleen de sequencer niet. Zo fantastisch is een 101/202 ook weer niet, erg beperkte en steriele (maar wel strakke) sound. Ik praat ook niet voor niets over de sequencer steeds niet de sound engine.
 
Ik gebruikte altijd een Novation SuperBassStation voor 101/202 blake baxter sounds
 
Ik heb bij de 101 die seq bijna nooit gebruikt.
Die van mn Jx3p wel en nog steeds heel vaak trouwens.

Een aira met een korg sq1 of een beatstep?

Maar die Vermona vond ik wel erg ok die ik afgelopen weekend hoorde.
Als je daar zo'n sq1 aan hangt? Die slide functie op die sq schijnt tof te zijn had ik ergens gelezen.


Het gaat meer de werkwijze / sequencer dan het geluid. De DX-reeks doet ook een hele fijne constant time fingered portamento waarmee je dat soort loopjes kunt creëren.



Dat sowieso. En gewoon een sampler gebruiken in plaats van alles met synths.



Qua sound is de Aira echt perfect, hij heeft alleen de sequencer niet. Zo fantastisch is een 101/202 ook weer niet, erg beperkte en steriele (maar wel strakke) sound. Ik praat ook niet voor niets over de sequencer steeds niet de sound engine.
 
Heb een Vermona perfourmer... en idd, die envelopes doen het em!
 
Ik vind de PerFourMer II ook wel erg vet. Ik had ooit een demo gevonden van een ontzettend leipe gast die van die commentaren had als "and now it sounds.....like a CAT..." maar ondertussen wel hele dikke sounds. De envelopes zijn lekker plucky harpachtig. Ik zie de II best vaak voor 800 euro voorbij komen dat ik denk "nou...daar koop ik hem wel voor....".

SQ1 is inderdaad ook een goede....stond sowieso al op de verlanglijst omdat die praat met mijn MS-20
 
Haha, dat filmpje was van mij :D heb ik nog wel ergens. Is een vette bak, die perfourmer. MK 1 is ook prima trouwens!
 
Haha, dat filmpje was van mij :D heb ik nog wel ergens. Is een vette bak, die perfourmer. MK 1 is ook prima trouwens!

Whahah nou dat zou ik nog wel eens terug willen zien! Als jij dat echt was :halleluja
 
haha... als ik hem niet al had, dan had ik hem nu gekocht :D
 
Mijn respect voor synthiaks stijgt tot stratosferische hoogten.

BEST
SYNTH
DEMO
EVER

Precies inderdaad die harde envelopes, vette sounds in de demo.
 
Back
Top