Armin is weer de beste plaatjesdraaier vd wereld !!

Nou!

img4606c0c58b55a-actie_gekker.jpg

:stupid:stupid :dubbel::dubbel::dubbel::dubbel::verkoght: dat belerende ook.... "ja mario"
 
:?:?:?,. Dus al die downloaders,.. van watvoor muziek dan ook ,.. downloaden alleen wat niet te pruimen is en het goede spul betalen ze voor :?:?:?:?

Wat een verhelderende nieuwe blik op deze materie!!

Laat ik het zo zeggen vanuit mijn eigen perspectief bekeken, ik betaal graag een artiest voor als hij goede muziek maakt en ik denk vele met mij aso's heb je altijd natuurlijk.
Maar als iemand echt een goede plaat maakt waarvan ik zeker weet dat ik deze over tien jaar nog steeds regelmatig draai betaal ik daar graag voor zelfs al is dat een tientje meer.
 
dat is dus onzin, want jij weet nu niet wat je over 10 jaar nog draait, dus eigenlijk vind je alles niet niet goed genoeg om te kopen. noemt men een [ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden"]drogreden
 
Kan allemaal wel waar zijn, een feit is dat mensen de muziek van Armin niet goed genoeg vinden om er voor te betalen en die arme Armin snapt daar helemaal niks van omdat hij zichzelf zo hoog heeft zitten en dat is waar het hier om gaat.
 
Kan allemaal wel waar zijn, een feit is dat mensen de muziek van Armin niet goed genoeg vinden om er voor te betalen en die arme Armin snapt daar helemaal niks van omdat hij zichzelf zo hoog heeft zitten en dat is waar het hier om gaat.
Nee, jouw afgunst t.o.v. van Armin is waar het hier om gaat.

Mario heeft het perfect verwoord. is je muziek kut dan download je het geeneens.
als muziek goed genoeg is om te downloaden is het ook goed genoeg om te kopen.
 
Ik ben blij dat Beatport er is. Ik draai niet meer zo vaak. Dus als ik dan al 'n keertje ergens draai heb ik geen zin om voor iedere track meer dan €2 te betalen. Vooral niet omdat je ze maar een keer draait. Of iets vaker... de shit die ik draai kost ook nog eens best veel moeite om illegaal te downloaden.

Ik denk dat de stelling wel klopt zoals hier boven. Je koopt ook geen plaat om de mooie hoes, maar omdat er 'n vette track op staat. Als de hoes dan ook nog eens mooi is dan is dat mooi mee genomen.
 
Nee, jouw afgunst t.o.v. van Armin is waar het hier om gaat.

Mario heeft het perfect verwoord. is je muziek kut dan download je het geeneens.
als muziek goed genoeg is om te downloaden is het ook goed genoeg om te kopen.

Nee hoor ik gun Armin zijn succes maar als mensen mijn muziek niet willen kopen dan zou ik eerst bij mezelf te raden gaan en niet bij de BUMA.
 
Nee hoor ik gun Armin zijn succes maar als mensen mijn muziek niet willen downloaden dan zou ik eerst bij mezelf te raden gaan en niet bij de BUMA.
prima! ben blij dat je het eindelijk begrijpt. :okdan:
 
prima! ben blij dat je het eindelijk begrijpt. :okdan:

Ik denk dat je iets te vroeg juicht want ik blijf bij mijn standpunt dat mensen zijn muziek niet goed genoeg vinden om ervoor te betalen en ik geef ze geen ongelijk, muziek met een houdbaar datum die al na een maand verstreken is daar betaal ik ook niet voor.
 
prima, maar luister het dan waar het wordt aangeboden (internet radio / podcasts / spotify etc)
maar ga niet bewust naar een torrentsite om je ipod of usb stick vol te zetten.

Er zijn zat alternatieve legale kanalen waarbij je de artiest WEL support. Als je de artiest niet wil supporten dan moet je hem ook niet op je stick zetten. Dus sorry, maar je betoog raakt kant nog wal.

je steelt toch ook geen Nord uit het schap bij Feedback omdat je hem niet goed genoeg vindt om te kopen?
of zoals de amerikanen zeggen " you can't download a car"
 
Ik ga er gewoon vanuit dat als je goede muziek maak dus zonder houdbaar datum dat mensen wel bereid zijn om het te kopen en met het internet is een keuze makkelijker te maken dan in the gold old days voor "prutsers". Veel mensen w.o. ik downloaden een of meerdere nummers en besluiten later om het te kopen of niet als een nummer goed is of nog mooiere meerder nummers zijn goed dan gaan we over tot kopen, overigens meestal ook via het internet en zo niet dan wis ik het nummer of het verdwijnt ergens op de HD.
En als de Armins en de Metallicas van deze tijd daar een probleem mee hebben dan moet ik ze toch echt teleurstellen want het is hun probleem.

Dus gewoon goede muziek maken en je kunt geld verdienen.
 
sjonge jonge zeg....

downloaden blijft altijd, dan wel het kopieren van cd-tjes onderling oid.
Wat een gejank, je doet er toch niks aan. Treurig voor artiesten die de centjes nodig hebben....

Al sinds altijd doet men dat. Nu is het nog makkelijker geworden. De industrie gaat dit nooit oplossen op een nette wijze. Maarja enige wat telt is fucking €€€€€€ of $$$$$$$

Er zijn ook artiesten die bieden gewoon hun shit aan en kijk maar of je betaald, dat zijn de meer pragmatisch ingestelde lui. "If you can't beat'em join'em" zoals de amerikanen zeggen
 
je steelt toch ook geen Nord uit het schap bij Feedback omdat je hem niet goed genoeg vindt om te kopen?
of zoals de amerikanen zeggen " you can't download a car"


Beetje lastig te kopieren zo'n Nord he ;). Met muziek is dat maar 2 handelingen: 1.) copy 2.) paste. done.
Je argument is echt slecht. Je kan toch niet een combinatie van 1tjes en 0tjes gaan vergelijken met een fysiek tastbaar object :stupid

Goed tegenvoorbeeld zou zijn, Toen jij op school zat, gebruikte je toen nooit de kopieermachine in de gang om stukken uit boeken te kopieren?!?
Jij was toen zeker het kereltje in de klas die de auteur ging opzoeken om hem geld ervoor te geven?
Ik bedoel maar ;) waar ligt de grens. Nou die grens is er al lang niet meer dus stop maar met zoeken

Ik zou het wat anders vinden als ik een plaat kocht van iemand en dan van die plaat zelf cd's ging branden die ik dan weer verkocht zonder een bepaald bedrag af te dragen naar de maker.

En ja ik download mij zelf suf aan muziek, film, documentaires etc, van alles en nog wat, moet ook iedereen doen vind ik, verbreed je kennis over muziek ontzettend. :okdan: Neemt niet weg dat ik ook veel muziek koop, maar dat is meer sponsoren vind ik.
 
Wat 'n eindeloze loze discussie is dit aan het worden zeg...
 
het "probleem" hier is dat een aantal discussies door elkaar lopen
- DJ's uberhaupt het licht in de ogen gunnen
- Armin uberhaupt het licht in de ogen gunnen
- Trance is kutmuziek
- wat is uberhaupt "tijdelijke" of "tijdloze" muziek?
- Hoe kijk je uberhaupt tegen downloaden aan?
- van muziek / van software in het algemeen?
- gewoon ff lekker meerzeiken/stangen omdat het kan.

Alle bovenstaande zaken zijn inmiddels wel op een of andere manier nu langgekomen.
 
het gaat om respect voor IP & Auteursrecht. Als je dat niet respecteert / erkent dan houdt de discussie natuurlijk snel op. Dat is hetzelfde als een kraker overtuigen dat het niet zijn huis is.
Maar ik neem aan RSB, dat jij nog nooit door BUMA betaald bent?
 
Nee, dat ben ik niet, en dat hoef ik ook niet. Wat een mongolen zijn dat zeg, maar dat is weer een andere discussie, ook leuk :D

Maar jij kan wel handjes schudden met die gasten zeker? verbaast me niks.

Klik
 
het "probleem" hier is dat een aantal discussies door elkaar lopen
- DJ's uberhaupt het licht in de ogen gunnen
- Armin uberhaupt het licht in de ogen gunnen
- Trance is kutmuziek
- wat is uberhaupt "tijdelijke" of "tijdloze" muziek?
- Hoe kijk je uberhaupt tegen downloaden aan?
- van muziek / van software in het algemeen?
- gewoon ff lekker meerzeiken/stangen omdat het kan.

Alle bovenstaande zaken zijn inmiddels wel op een of andere manier nu langgekomen.


ik ga voor de laatste optie....:D

en downloaden is inderect een manier van stelen.

maar ik download nooit, dus ik wens niet door de een of andere plaatjesdraaier of overkoepelende organisatie voor dief uitgemaakt te worden.
en ik wil derhalve ook niet betalen aan middelen om copieren tegen te gaan, en ik wil ook geen copieerheffing betalen op beschrijfbaren media, aangezien ik nooit copieer.
maar aangezien ik daar wel voor betaal, en alleen door lid te worden van een vage club, waar ik voor moet betalen, teneinde mijn copieerheffing terug te kunnen krijgen,...
in dat kader wens in alle downloaders veer plezier met hun copietejes van veelal bedroevende audio kwalitiet.
en veel enge ziektes aan de klagers, enzo, 0f op z,,n mist ernstige haaruitval dan....

:koffie:

edit; en ik wil eigenlijk ook dat zo´n organisatie nu eindelijk eens er voor komt zorgen dat mijn peperdure dat recorder wel op 44.1khz gaat werken, zoDAT ik hem beter kan gebruiken om te masteren, zonder DAT ik vage truukjes in het digitale domein , waar ik zo af en toe serieuse bedenkingen over heb, hoef uit te halen om deze copieer beveiligibg te omzieilen.
kutzooi eigenlijk.

nogmaals...
koffie
 
Laatst gewijzigd:
En niet te vergeten computeruitval door disktering!

Maareh dragen die plaatjesdraaiers wel netjes centjes af aan de artiesten wier kunstwerken zo grandioos vernaggelt worden? Welke feest DJ van hier doet dat? Welke stadionclown van hier doet dat?
 
ha ik kende heel armin van buren niet... ik luiter nooit slam-fm en dergelijke....

maar dit is zijn nummer 1 hit volgens Youtube



ik vind het niet echt lelijk maar ook weer niet mooi genoeg om een tweede keer te luisteren.....vanwaar de ophef ( en de beroemdheid ) van Van Armin? dat snap ik dus ook niet helemaal.... Ik vind het eerder een soort "evergreen"
 
Back
Top