Laptop samengesteld!

V-Synth Freak

Rolandfreak
Lid sinds
18 december 2008
Berichten
156
Locatie
Venray
Hee iedereen!
Ik ben Rindert, 16 jaar en zit helemaal 'into' muziek.
Vanaf jongs af aan luister ik al Progressieve Rock, en sinds een jaar of drie componeer ik ook eigen nummers met behulp van Cubase.

Ik ben op zoek naar een laptop die mij onbezorgd mijn creativiteit aankan.
Ik zoek niet alleen een laptop voor composities maar ook live-optredens, dus ik hoef echt geen deskop PC.

PC die ik (nu) nog gebruik: Compaq CQ621
SPECS: http://www.topproduct.nl/hardware/l...esario-cq61-445ed-notebook-pc-vy534eaabh.html


Laptop die ik heb samengesteld:

15,6 Inch V-BOOK 15p18 HD


Processor:
Intel® Core™ i7 -620M 2.66GHz 4Mb Cache (3.33GHz Turbo)

Werkgeheugen:
8GB Corsair eXtreme DDR3-1333MHz

Videogeheugen:
Intel Graphics Media Accelerator X4500HD (Max 512 MB gedeeld).

Schijfruimte:
500GB 7200 RPM, 16 MB Cache



Mijn vraag is nu:
Is deze laptop in staat om de komende paar jaren voor mij als een goede, stabiele laptop te functioneren die vele VST plugins (verschillende Musiclab Realstrat plugins + andere zwaardere plugins) kan draaien en die mijn Cubase projecten niet haperend opent en vervolgens moeilijk afspeelt (vooral bij veel tracks etc)?

Of zijn er nog andere mogelijkheden die het budget van 1100 euro absoluut niet overstijgen?

(in de bijlage mp3 van mij om te laten zien hoe serieus ik met muziek bezig ben)!








 

Attachments

  • The System (Finished).mp3
    7,2 MB · Bekeken: 108
Mijn vraag is nu:
Is deze laptop in staat om de komende paar jaren voor mij als een goede, stabiele laptop te functioneren die vele VST plugins (verschillende Musiclab Realstrat plugins + andere zwaardere plugins) kan draaien en die mijn Cubase projecten niet haperend opent en vervolgens moeilijk afspeelt (vooral bij veel tracks etc)?

Of zijn er nog andere mogelijkheden die het budget van 1100 euro absoluut niet overstijgen?


Als deze laptop de komende paar jaren niet voldoet, dan zou ik niet weten wat wel:) Maar toch wat overwegingen:

- ik zou zelf voor een net iets goedkopere processor gaan; voor splinternieuwe CPUs (en dat is dit) betaal je in verhouding ontzettend veel. Bij de laptop die je hebt gekozen, kun je bijvoorbeeld ook voor een i5 540M processor kiezen; die is bijna de helft goedkoper en maar 1/7 langzamer dan de i7 CPU die je nu hebt geselecteerd.

- je kunt ook kiezen voor een SSD+harddisk in plaats van alleen een harddisk; dat zou ik absoluut doen, een SSD reageert zo enorm veel sneller dan een gewone harddisk en zal helemaal bij muziek maken ontzettend veel voordeel bieden. Daar heb je vele malen meer daan dan nu voor de snelste en duurste CPU kiezen.

- je kunt tegenwoordig schermen van hetzelfde formaat (15.6") met een veel hogere resolutie krijgen. Deze laptop heeft 1366x768 terwijl je ook voor 1600x900 zou kunnen kiezen. Vooral de extra vertikale ruimte lijkt me zeer de moeite waard.
 
Back
Top