Problemen met Midimate II en Windows 7

iSam

Nieuwkomer
Lid sinds
1 april 2011
Berichten
2
Misschien is mijn probleem al eerder gepost op dit forum. Daarvoor alvast mijn excuses.

Ik heb sinds een jaar een laptop, HP Compaq Presario CQ61 met Windows 7. Deze moet mijn oude desktop vervangen.
Helaas lukt het mij niet om midi te ontvangen en te versturen naar mijn digitale piano.
Ik heb een midimate II-interface. Deze zou op zichzelf wel moeten werken, tenminste hij werkt wel op mijn oude pc met XP.
Maar op mijn laptop krijg ik deze maar niet aan de praat.
Ik heb ook nog Midisport 1x1 geprobeerd maar die werkt ook niet.
De midimate II wordt wel als hardware herkend in het configuratiescherm en ik kan hem ook selecteren in mijn muziekprogramma's Studio XP en Forte.
Maar er komt geen geluid uit mijn digitale piano en omgekeerd.

Hebben jullie enig idee waar het probleem door wordt veroorzaakt?

Groeten Sam
 
Laatst gewijzigd:
De oorzaak ligt waarschijnlijk bij windows 7, want er zijn meerdere midi interfaces die niet werken onder windhoos 7. Ikzelf zit nog steeds te wachten op drivers voor de Alesis photon x 25.
 
De midisports (en dus ook de midimate's?) zijn firmware-loos. Er staat alleen wat boot-code op. De firmware wordt door de driver geupload zodra hij opstart. Dus geen driver, geen firmware, geen functionaliteit. De computer ziet hem dan wel maar hij doet gewoon niks. Ik gok dat op je XP doos wel een driver staat...
 
Ik heb de Midi-ox geïnstalleerd maar hij geeft aan: No Input Device en No Output Device.
Er zijn geen MIDI-apparaten op het systeem geïnstalleerd. Open het Configuratiescherm als u een bepaald stuurprogramma wilt installeren, klik op Printers en andere hardware en vervolgens op Hardware toevoegen.
De Midimate staat wel onder apparaten en er is geen driver nodig voor de Midimate.
Groeten Sam
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top