Nieuwe MIDI-interface voor Windows 7 (64 bit)

alexander1982

Stamgast
Lid sinds
10 februari 2003
Berichten
354
Locatie
Naaldwijk
Ik heb sinds kort een Nieuwe PC gekocht.
Deze werkt helemaal naar mijn zin.
Ik heb ook mijn M-audiophile aan de praat kunnen krijgen en deze word herkend door zowel Cubase 5 en Reason 4.0.

Het probleem waar ik nu tegen aan loop is mijn MIDI-interface (M-audio MIDIsport 4x4). In het verleden heeft hij ruimschots gedaan wat ik er van verwachtte. Helaas is het (nog) niet mogelijk de 4x4 te installeren voor Windows 7 (64). aangezien ik toch wel wat extra MIDI-poorten kan gebruiken ben ik dus op zoek naar een nieuwe.
Mijn oog is gevallen voor de ESI M8U xl

Nu vroeg ik mij af of men hier nog goeie alternatieven kan noemen
 
Ik heb sinds kort een Nieuwe PC gekocht.
Deze werkt helemaal naar mijn zin.
Ik heb ook mijn M-audiophile aan de praat kunnen krijgen en deze word herkend door zowel Cubase 5 en Reason 4.0.

Het probleem waar ik nu tegen aan loop is mijn MIDI-interface (M-audio MIDIsport 4x4). In het verleden heeft hij ruimschots gedaan wat ik er van verwachtte. Helaas is het (nog) niet mogelijk de 4x4 te installeren voor Windows 7 (64). aangezien ik toch wel wat extra MIDI-poorten kan gebruiken ben ik dus op zoek naar een nieuwe.
Mijn oog is gevallen voor de ESI M8U xl

Nu vroeg ik mij af of men hier nog goeie alternatieven kan noemen

kkoopdus ook hoop ik met een maand /ofso een board processor en mb,s
maarik heb ook veel ouder apparatuur
dsu kwil een xp versie ...met 64 bit ga t proberen
zou gewoon geen windows 7 gebruiken
maarja dat krijgje erby

net zoals een paar jaar terug met aldat vista gebeuren

wildat egt niet opmn pc
sc6 [ook aan mezelf ..64 bit lijktme wel ok ]
 
Met betrekking tot een nieuwe interface heb ik in exact dezelfde situatie (nieuwe PC met Windows7 64-bit en een oud model Midisport 4x4 zonder support) gekozen voor MOTU. Dat lijkt me een wat safer merk dan ESI, hoewel ik daar geen ervaringen mee heb. En de MOTU is 100% OK. Ik heb de MicroLite gekozen, die is 5x5 en nog goedkoper dan de nieuwe M-Audio AE 4x4!
Als je meer poorten nodig hebt, heeft MOTU de micro express 4in/6uit en de MIDI Express 128 (en grote broers!) 8x8.

En R-ond:
Als je veel oude apparatuur hebt, zou ik niet voor Windows 7 64-bit gaan, maar de 32-bit versie kiezen. Daarop krijg je alles wat maar XP drivers heeft, aan het werk. Met 64-bit is dat een heel ander verhaal. Echt oudere PC hardware kun je dan voor een groot deel wel shaken! Ik raad je dus echt aan om voor de 32-bit versie te gaan. Grootste (en bijna enige) nadeel is dat die niet met meer dan 3GB RAM omgaat.
 
Ik denk dat de traditionele midi interfaces een uitstervend ras zijn. De toekomst ligt meer in midi over usb. Veel apparaten doen dat nu al.
Ik zit met hetzelfde probleem (Win7 64-bit) en ik ben niet direct op zoek naar een midi interface. Dan liever een midi-usb converter.
 
Ik denk dat de traditionele midi interfaces een uitstervend ras zijn. De toekomst ligt meer in midi over usb. Veel apparaten doen dat nu al.
Ik zit met hetzelfde probleem (Win7 64-bit) en ik ben niet direct op zoek naar een midi interface. Dan liever een midi-usb converter.

Denk je niet dat je dan snel vastloopt op een tekort aan USB bussen?
En een MIDI interface is toch ook gewoon MIDI to USB? Alleen dan veel naar 1 ipv 1 naar 1. Alle oudere synths hebben toch voor zover ze MIDI hebben, dit allemaal over een DIN plug aansluiting. Als je dan elk app. MIDI to USB wilt geven heb je een hele rits USB hubs nodig. Daar wordt je volgens mij ook niet vrolijk van. Dan liever 1xUSB naar 5xMIDI, of 8x.
 
Ik heb een m4u die ik geheel probleemloos gebruik onder windows 7 64bit. Ik neem aan dat de m8u net zomin problemen zal geven. De midi interfaces van ESI zijn lekker straightforward en doen precies wat ze moeten doen, dus ik kan er alleen maar positief over zijn.
 
Met betrekking tot een nieuwe interface heb ik in exact dezelfde situatie (nieuwe PC met Windows7 64-bit en een oud model Midisport 4x4 zonder support) gekozen voor MOTU. Dat lijkt me een wat safer merk dan ESI, hoewel ik daar geen ervaringen mee heb. En de MOTU is 100% OK. Ik heb de MicroLite gekozen, die is 5x5 en nog goedkoper dan de nieuwe M-Audio AE 4x4!
Als je meer poorten nodig hebt, heeft MOTU de micro express 4in/6uit en de MIDI Express 128 (en grote broers!) 8x8.

En R-ond:
Als je veel oude apparatuur hebt, zou ik niet voor Windows 7 64-bit gaan, maar de 32-bit versie kiezen. Daarop krijg je alles wat maar XP drivers heeft, aan het werk. Met 64-bit is dat een heel ander verhaal. Echt oudere PC hardware kun je dan voor een groot deel wel shaken! Ik raad je dus echt aan om voor de 32-bit versie te gaan. Grootste (en bijna enige) nadeel is dat die niet met meer dan 3GB RAM omgaat.

serieus kheb net met iemand een kleine ..xp met 64 versie geregeld ..hmhmm
met en mandje een duo2 core systeem en d8 das 64 bit o.s. is egt beter

niet dus ?
ik heb eigenlijk aleen en midisport eraan hangen ,...
en natuurlijk synths en kentons enso
tobe,..
 
Ik heb een m4u die ik geheel probleemloos gebruik onder windows 7 64bit. Ik neem aan dat de m8u net zomin problemen zal geven. De midi interfaces van ESI zijn lekker straightforward en doen precies wat ze moeten doen, dus ik kan er alleen maar positief over zijn.

sluit ik me bij aan, zelfde situatie, zelfde ervaring...
 
Denk je niet dat je dan snel vastloopt op een tekort aan USB bussen?
Dat valt tegenwoordig wel mee, mijn moederbord heb ik daar juist op uitgezocht, die heeft standaard al 16 usb porten erop. Daarnaast heb ik er 2 usb kaarten bij in, zodat ik 24 usb porten beschikbaar heb. Dat is dan echt ruim voldoende om alles op een beheersbare manier aan te sluiten. Mijn midex staat tegenwoordig niets te doen, echt alles kwa midi gaat nu via usb bij mij.
 
Ik zou voor Edirol gaan. Stabiel en snel.

ESI is een beetje onbekend......en MOTU vind/vond ik altijd wat beter op een Mac werken.
 
ESI mag onbekend zijn, ze doen het toch goed imho, ook in de ondersteuning. Voor mijn U46XL zijn gewoon windows 7/Vista 64 bit drivers, dat is bij sommige fabrikanten niet altijd vanzelfsprekend.
 
Ik snap het voordeel bij synths die van zichzelf USB hebben voor de MIDI. Maar hoe zit het dan met synths met een DIN MIDI aansluiting? Wat is het voordeel om die allemaal apart aan te sluiten in plaats van via een USB MIDI interface met 4 of 8 MIDI poorten?

heb je helemaal gelijk in, in dit geval zou ik ook gewoon 1 usb midi interface met meerdere midi porten gebruiken.

die aparte porten zijn alleen handig voor midi controllers en aparte synths en andere aparte usb hardware.
 
heb je helemaal gelijk in, in dit geval zou ik ook gewoon 1 usb midi interface met meerdere midi porten gebruiken.

die aparte porten zijn alleen handig voor midi controllers en aparte synths en andere aparte usb hardware.


Logisch, helemaal mee eens.
Mijn BCF2000, cc121 en Tranzport hangen allen gewoon aan USB.
Alleen bij de BCF had ik nog kunnen kiezen. De anderen hebben niet eens meer DIN. Maar bij de BCF is het idd logisch de USB aansluiting te gebruiken.

Als ik synths zou hebben met USB en DIN voor dezelfde functionaliteiten, zou ik ook USB gebruiken. Dan heb je ook geen (dure?) interface nodig!
 
niet dus ?
ik heb eigenlijk aleen en midisport eraan hangen ,...
en natuurlijk synths en kentons enso
tobe,..


Hangt af van welke versie midisport je hebt.
De oude modellen midisport krijgen voor Windows geen 64-bit drivers. Dat hebben ze mij in het verleden schriftelijk geschreven. Oude apparatuur maken ze geen drivers meer voor. Voor Mac hebben ze trouwens wel 64-bit drivers voor de oude apparatuur!?
Ik heb geprobeerd 64-bit drivers te installeren op de oude midisport, maar dat werkt gewoon niet.

De AE Anniversary Edition heeft wel 64-bit drivers.

Ik heb M-Audio dan ook niet voor niets de rug toegedraaid, en adviseer het in tegenstelling tot het verleden ook niet meer aan mijn klanten. Is nu MOTU wat de klok slaat bij mij. Ook voor Windows PC! En voor kleine setups adviseer ik ook Lexicon (Lambda en Omega).

P.S. Motu heeft bv niet al 3 versies van de micro lite uitgebracht met verschillende jasjes, en supporten alleen de nieuwste versie nog, waar dan net iets andere chips in zittten zodat ze dat kunnen flikken (zoals M-Audio dus wel geflikt heeft met de midisport 4x4). Tevens heeft MOTU gewoon gecombineerde 32/64-bit drivers, en niet -tig verschillende versies.
 
snapt
ast gaat met 64 bit drivers dan gewoon proberen,
mijn midisport 2x4 was maar 50.-

new motu spullen halen kost bepaald niet weinig!
eerst maars proberen oft kan
 
d8 dat byna alle gear van motu begon by 350.- eu +++
las laatst die story over dc coupled wel aangenaam zeg ast dat lekker werkt geen kentons meer nodig

raar trouwens 5x 5 ja toch zieje niet veel
 
Back
Top