MIDI interface 64 bits drivers

Marhof

Ingeburgerd
Lid sinds
11 juni 2008
Berichten
40
Locatie
Beverwijk
Hallo allemaal ik draai momenteel Cubase 6.5 op een Intel 8 core en Windows XP sp3 32 bits computer. Hierop heb ik 24 externe synths en modules aangesloten via 1 Unitor 8 en 2 AMT 8 MIDI interfaces van Emagic. Ik wil overstappen op Cubase 7 draaiend op Windows 7, 64 bits. Ik weet dat ik mijn oude MIDI interfaces niet meer kan gebruiken omdat er geen 64 bits drivers bestaan. Welke MIDI interfaces moet ik aanschaffen om onder Windows 7 of 8 , 64 bits, met Cubase 7 weer 24 MIDI poorten tot mijn beschikking te krijgen?

Met vriendelijke groet,

Mark Hofland
 
Heb je nog wel een parallele poort beschikbaar in je computer, of alleen USB? Want van bijv. mijn oude 8port/SE (superrocksolid timing) zijn WEL 64bits drivers beschikbaar alleen op de meeste computers zitten geen printerpoortaansluiting meer.
 
Oeps,even te snel gelezen,dacht dat je 2 pc's bedoelde met ééntje met externe soft synth's,dus vergeet dat over Midi over Lan ;-)
Maar de Steinberg Midex 8 is dus een oplossing :-)
 
Hoi, MIDI over LAN heb ik wel over nagedacht, Alyseum maakt een MIDI ethernet interface, de AL-88 maar die zijn vrij prijzig, 419 euro excl. verzenden en BTW, heb ik er drie van nodig. Moet wel rete snel zijn.

Mark
 
Edirol UM-880 is ook een optie; alleen nog 2e hands te verkrijgen, maar heeft wel 64bit drivers.
 
Midi express 128 werkt niet zonder PC de nieuwe USB XT weer wel
 
Midi express 128 werkt niet zonder PC de nieuwe USB XT weer wel

Maar dat was dacht ik niet de vraag. Hij wil onder Windows 7 en Cubase 7 draaien. Dan maakt dat niet uit toch? De XT is een stuk duurder.... iets van € 200. x3 stuks is het dan € 600 meer om zonder PC te kunnen draaien. Wat niet hoeft..... :erm:
 
Ik draai mijn AMT-8 in een Windows XP VM waar ik ook de RTPMIDI netwerkdriver draai. Deze communiceert met mijn Windows 7 64 bits host via de ook daar draaiende RTPMIDI driver, die de 8 in en 8 uit poorten aan m'n sequencer aanbiedt. Er zal wellicht wat latency zijn, maar ik moet eerlijk zeggen dat die dan tenminste consequent is en dat ik er totaal geen last van heb.
Als je wilt zou ik die VM (voor VMWare) op een of andere file share kunnen zetten zodat je toch je AMT-8 en Unitor kan gebruiken?
 
Haha. Dat vind ik wel echt stoer. Ik heb mijn AMT-8 weggedaan ivm missende 64-bit ondersteuning (bedankt Apple...). En jij hebt je gewoon niet laten kennen.

Wou even respectje hiervoor plaatsen. Kan dit soort dingen als IT'er erg waarderen.

Genoeg geslijm, back on topic!
 
Heren, allemaal bedankt voor de reacties! Ik heb twee ESI M8U XL interfaces gekocht en werken prima!
 
Back
Top