Nieuwe MIDI-interface voor Windows 7 (64 bit)

Ik heb al zeer veel over problemen met M-Audio midi interfaces gelezen. Vandaar heb ik de Motu Midi Express 128 gekocht. Werkt op Windows 7 64 bit.
 
Heb gekozen voor de MOtu Express 128. Voor die 20 euro extra ga. Ik geen risico nemen met een Esi (ook als al werkt die ook goed) als ik een motu kan nemen.

Iig bedankt voor de hulp
 
Ik heb al zeer veel over problemen met M-Audio midi interfaces gelezen.

' k Heb hier een M-Audio MIDIsport 4*4 ook nooit echt lekker aan de gang gekregen. Vroeg om re-installs etc, dacht destijds dat het aan de USB op m'n motherboard lag, maar als ik dit lees...

Support v M-Audio was wel OK, maar dus niet met een stabiel resultaat...
 
Ik denk dat de traditionele midi interfaces een uitstervend ras zijn. De toekomst ligt meer in midi over usb. Veel apparaten doen dat nu al.
Ik zit met hetzelfde probleem (Win7 64-bit) en ik ben niet direct op zoek naar een midi interface. Dan liever een midi-usb converter.
Zou je er eens 1/2 kunnen noemen die naast of i.p.v. de DIN een USB aansluiting hebben?? De virus TI ofzo ?

Heb hetzelfde 'probleem'.. ook op 64-bit overgegaan, kan m'n midex8 die toch jaren trouwe dienst heeft gedaan in feite gewoon weggooien; en eigenlijk heb ik een schurfthekel aan weggooien van spullen die technisch in orde zijn, mja je moet met de tijd mee hè (grr)

Wmb mogen nieuwe synths allemaal met usb uitgerust worden, zodat ze nog makkelijker te integreren zijn in je setup; als masterkeyboard bijv, alle knoppen toewijsbaar, VSTi erbij etc.. dat midi is toch eigenlijk best wel ouderwets is 't nie met z'n 128 stapjes-resolutie, dat kan toch eigenlijk niet meer in 2010 :)

Ook al is het protocol inmiddels meer dan 25 jaar oud, het geldt nog steeds als de universele standaard om muziekinstrumenten op elkaar aan te sluiten.
Tsja.. we nemen vrijwel niet meer op cassettebandjes op, maar midi is wat dat betreft niet echt veel veranderd.. jammer
 
Ik kan me vergissen maar als je een apparaat/instrument hebt dat midi over usb verstuurt heb je volgens mij geen midi interface meer nodig. Mijn Motif XS8 werkt in ieder geval wel op die manier. Gewoon rechtstreeks naar je usb poort.

Midi-interfaces zoals de Midex 8 die wel werken onder win7 zijn gerust te vinden. De eerdergenoemde Motu of deze: http://www.cakewalk.com/products/hardware/default.aspx?Prod=UM-3G. En ik meen dat midisport er ook eentje had die inmiddels werkt onder Win7 64bit. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.
 
Ik heb al zeer veel over problemen met M-Audio midi interfaces gelezen. Vandaar heb ik de Motu Midi Express 128 gekocht. Werkt op Windows 7 64 bit

Ja die heb ik ook gehad. Op zich een mooi ding. Toch heb ik hem weggedaan voor een Edirol UM880. Deze werkt ook stand alone. Zo kun je ook patchen en mergen als de PC uit staat. Op deze manier werk je lekker onafhankelijk. Dit had ik eerder moeten doen.

Ik had toch al niet meer zo'n hoge pet op van Motu toen ik er achter kwam dat de reparatie van mijn 828 MK2 display 4 maanden zou gaan duren. (Omdat de reparaties alleen in Amerika gebeuren en ze geen onderdelen leveren aan jeurp.)

Wmb mogen nieuwe synths allemaal met usb uitgerust worden, zodat ze nog makkelijker te integreren zijn in je setup; als masterkeyboard bijv, alle knoppen toewijsbaar, VSTi erbij etc.. dat midi is toch eigenlijk best wel ouderwets is 't nie met z'n 128 stapjes-resolutie, dat kan toch eigenlijk niet meer in 2010

Gaat je resolutie bij USBmidi dan omhoog? (midi is toch midi?) Wist ik nie...
 
Midi-interfaces zoals de Midex 8 die wel werken onder win7 zijn gerust te vinden. De eerdergenoemde Motu of deze: http://www.cakewalk.com/products/hardware/default.aspx?Prod=UM-3G. En ik meen dat midisport er ook eentje had die inmiddels werkt onder Win7 64bit. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

M-Audio heeft inmiddels wel een 64-bit Beta driver voor hun (oudere) MIDI interfaces uitgebracht, wel heel laat, maar je weet: beter laat dan nooit! (behalve voor mij dan, ik had mijn 4x4 al gedumpt voor een MOTU).

Midex zijn geen 64-bit drivers voor, of iemand moet zelf iets geschreven/geknutseld hebben............
Onder Win7 32-bit verwacht ik dat ze het wel gewoon doen.
 
Laatst gewijzigd:
ik gebruik nu de midi poorten van m'n Novation remote SL61 en m'n Access Virus Ti
meer ook niet nodig op dit moment (win7 x64)
 
nu toch wel weer meer nodig, heeft iemand al ervaring met de timing van de midi din <> USB kabels? werkt dit net zo strak als een interface?

M'n Prophet08 doet het bijv redelijk op m'n Novation SL midi poort, maar choked en skipped bijv op de midi OUT van de Virus Ti.

Ik had een Midex8 maar die werkt niet op x64
dus.... Midi DIN <> USB kabels? of een interface? en zo ja welke qua timing mét Win7 x64 support....
 
niemand ervaring met de nieuwe MIDI <> USB interface kabels?
 
Met betrekking tot een nieuwe interface heb ik in exact dezelfde situatie (nieuwe PC met Windows7 64-bit en een oud model Midisport 4x4 zonder support) gekozen voor MOTU. Dat lijkt me een wat safer merk dan ESI, hoewel ik daar geen ervaringen mee heb. En de MOTU is 100% OK. Ik heb de MicroLite gekozen, die is 5x5 en nog goedkoper dan de nieuwe M-Audio AE 4x4!
Als je meer poorten nodig hebt, heeft MOTU de micro express 4in/6uit en de MIDI Express 128 (en grote broers!) 8x8.

En R-ond:
Als je veel oude apparatuur hebt, zou ik niet voor Windows 7 64-bit gaan, maar de 32-bit versie kiezen. Daarop krijg je alles wat maar XP drivers heeft, aan het werk. Met 64-bit is dat een heel ander verhaal. Echt oudere PC hardware kun je dan voor een groot deel wel shaken! Ik raad je dus echt aan om voor de 32-bit versie te gaan. Grootste (en bijna enige) nadeel is dat die niet met meer dan 3GB RAM omgaat.

ok ouder draadje
kheb nu dus een duo core met 4 g ram
draaiende onder xp 32bit tiny xp ..

alle external softshit draait prima

windows 7 hoefk eiglijk helemaal niet
:doei:
 
heb 2 Cakewalk UMG (Roland/Edirol) interfaces besteld
1 2 poorts en 1 1 poorts (dus eigenlijk een kabel)
kunnen beide met zowel FTP (Cakewalk drivers) als standard windows midi device werken. ben reuze benieuwd wat dit qua timing doet.
 
Ik heb een Roland GW8, die ik (dankzij een paar tips van een paar hier), nu eindelijk goed heb aangesloten met de bijbehorende Usb kabel rechtstreeks in me pc. En me ext. geluidkaart / interface ook aan de pc (want ik heb geen fatsoenlijke kaart in me pc, vandaar dat externe ding. :D
Kan nu dus gewoon trackz maken met de geluiden uit de GW8L, en ook nog eens dat ding gebruiken als ik softwarematig wil produceren. Dat allemaal met 1 Usb kabeltje.;)

Ik gebruik me interface puur omdat ik een crappy kaart in me pc heb zitten
 
Eergisteren een ESI um-2g aangeschaft. Op de site was een windows 7/64 bit driver te downloaden.
Na installatie bleek het niet goed te werken, De midi in wel, maar bij de midi out geeft hij tussen haakjes "emulatie" aan. En er komt nul signaal uit de midi out....vreeemmde boel
Dus vandaag maar terug gebracht:-(
 
Voor een goede MIDI interface gewoon MOTU nemen.
Heb nog nooit slechte ervaringen met MOTU gehoord op Win 7 64 bit.
 
nu toch wel weer meer nodig, heeft iemand al ervaring met de timing van de midi din <> USB kabels? werkt dit net zo strak als een interface?
...
Ik gebruik de USB verbinding van mijn Novation Remote 37SL, werkt prima (heeft daarnaast ook midi-in-out-thru). Euh... ik gebruik xp nog hoor.

Waar blijven die synth-inbouw-kits voor midi naar USB ?
Zoveel stroom kunnen die toch niet vergen, niet ?
(de nieuwe Arduino's mogelijk... dan zal ik het zelf nog wel eens uitzoeken).
 
Voor een goede MIDI interface gewoon MOTU nemen.
Heb nog nooit slechte ervaringen met MOTU gehoord op Win 7 64 bit.

Ik heb sinds vandaag een MOTU express 128 in m'n rack hangen.
driver geïnstaleerd van Windows 7 (64bit), maar tot m'n schrik heb ik hetzelfde euvel als met de ESI um-2g: namelijk dat de inputs wel bruikbaar zijn, maar bij de midi "out", staat er (emulatie) achter de midi poorten en er komt geen signaal uit.
Iemand enig idee waar die (emulatie) melding vandaan komt? En wat er aan te doen is?
:?
 
Back
Top