Forbidden Love

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Lid sinds
13 Maart 2003
Berichten
3.832
Locatie
Hoevenen - Antwerpen
Hallo allemaal,

Het is weeral een hele tijd geleden dat ik een nieuwe compositie uit m'n mouw heb kunnen schudden. Maar heftige emoties hebben ervoor gezorgd dat ik deze track in minder dan 24 uur heb geschreven.

Hij werd gemaakt met 2 SY99-en, Virus C, Emu E4 en E4 XT Ultra, W30 en D20.

http://www.guy-lian-music.be/synth/mp3/Forbidden_Love.mp3

Alvast dank voor de gewillige oren.
 
Ik zou bv in het begin de piano een beetje op de achtergrond eq-en zodat die lead er beter uitkomt,

maar heerlijk trackje hoor

tegenmelodie vanaf 1'10 niet interessant genoeg

overgang rond 1'30" wel goed

ik hoor trouwens wat akkoord-progressies uit Jeanny van Falco? :)
 
cool stuff! I like this ambient tempo, nice "autumn" sounds, thank you for it
 
Bedankt voor de (schaarse) reakties. Ondertussen is de nieuwe versie van de track geuploaded waarbij de piano wat naar de achtergrond verplaatst is. Het klinkt inderdaad beter zo.

Enige vraag die ik me stel of er echt niet meer mensen een reaktie over hebben? Enkele jaren geleden was er veel meer animo voor mijn tracks.

Nu ja ... je ziet maar of je wil reageren of niet ;) .


:doei:
 
Ligt niet aan de track.

Aan wat dan wel? Ik snap er "de ballen" van. Ik heb er enorm veel dramatiek in verwerkt, de geluiden heel secuur gekozen, gezorgd dat het muzikaal ook interessant genoeg is ... veel meer dan dat kan ik niet doen om eerlijk te zijn.

Jouw reaktie houdt wel in dat ie niet slecht is, dus dank je ;) .


:doei:

Danny
 
Dit forum is niet zo heel sociaal meer.....dus er wordt minder naar elkaar geluisterd, ook naar elkaars muziek. (nou zal ik wel weer op mijn flikker gaan krijgen). Tevens betreft dit muziek die een groot deel van de leden niet kan bekoren, omdat er geen 4/4 of breakbeat onderzit.

Ik heb de track nu 2 maal geluisterd........is niet helemaal mijn ding, maar ik ben wel jaloers op de manier waarop je alles netjes uitgewerkt hebt.(heb ik geen geduld voor)

Het lijkt wel alsof er veel hoog inzit (leg ziek op bed, dus hoor het door de macbook)

Vindt het einde mooi, maar had eigenlijk verwacht dat dat een break was.

Een echt synthesizer track........nice.
 
Dit forum is niet zo heel sociaal meer.....dus er wordt minder naar elkaar geluisterd, ook naar elkaars muziek. (nou zal ik wel weer op mijn flikker gaan krijgen).

Niet van mij. Je hebt gewoon <helaas> gelijk..


Tevens betreft dit muziek die een groot deel van de leden niet kan bekoren, omdat er geen 4/4 of breakbeat onderzit....

'k Wil daar nog het volgende aan toevoegen: als het niet (alleen) met analoge cultbakken is gemaakt.
Vind IK ook eerlijk gezegd wel een beetje frapant; als je een lijstje met exotische cultbakken toevoegd is het al gauw goed en krijg je veel meer reacties..

Overigens wil ik hiermee geen discussie starten (niet hier iig).


Ontopic:


Sferisch trackje :)

Paar (smaakafhankelijke?) puntjes van mijn kant:

-Zelf zou ik een wat echtere pianoklank iets mooier vinden, of een meer synthgeluid (of bel/xylofoon?).
-De break rond 1:23 vind ik een beetje "abrupt". Zou 't wat 'vloeiender' laten gaan; fluittoontje komt een beetje iel over zo bij mij. => edit na een paar keer luisteren, valt dat eigenlijk wel mee; 't kan iets 'voller' misschien, maar ach

Maarre track op zich is wel mooi! :)
 
Dit forum is niet zo heel sociaal meer.....dus er wordt minder naar elkaar geluisterd, ook naar elkaars muziek.

ach de internet cultuur is gewoon aan het veranderen. Op de meeste forums is dit wel zo hoor.
wat wel goed werkt is je muziek neerzetten op youtube en myspace. Mijn ervaring is dat je vanuit daar toch wel de nodige reacties krijgt waar je af en toe best wat aan hebt om je eigen tracks te verbeteren.

Nummers posten op forums doe ik eigenlijk al jaren niet meer, ik prefereer toch meer de myspace en youtube varianten om daar onder verschillende namen nummers te posten.

ontopic voor dit nummer:
- weer een typische Danny track, blijft mooi dat je eigen stijl goed te herkennen blijft.
- de modulatie vond ik niet zo in het nummer, klonk mij iets te geknipt en geplakt in de oren.
- het thema vind ik mooi met veel potentie, echter sommige gedeeltes van het thema (met name het einde van het thema) klinken nog wat zoekend en aarzelend alsof je zelf het thema nog niet af vindt.
- de sound vind ik voor de huidige tijd te dun (maar dat is vooral een smaak kwestie)
- de laatste minuut vind ik het spannendst van het nummer, daar doe je hele leuke dingen die mijn aandacht trekken in het nummer.
 
Nou moe! Mis ik bijna dit mooie stukje muziek:)

En kan hem beluisteren in mijn nieuwe studio 8)

Het is idd een typische Danny track, met gebruik van de geijkte geluiden. Melancholisch:)

tja. Het is gewoon mooi. :okdan:

ter algemene info:D
Iets meer reverb in je nummers zou ik zelf prevereren. Geeft net wat meer openheid en dimensie aan de mix, in mijn oren dan. haha
De fluit zou bijvoorbeeld ook een typische synthsaw met delay en reverb kunnen zijn. Vind ik mooier8)

Mix is prima verder lijkt me zo.

btw: ik post ook veel minder nummers, terwijl ik er genoeg heb liggen. Tja... de plaats is wat verandered, zoals het altijd gaat in het leven. ;)

gr Arnaud
 
Niet slecht hoor.

Maar het is wel een soort aftiteling muziek. ik heb alleen niet zo veel verstand van aftiteling muziek. ik hoop niet dat ik je nu beledigd heb.
 
Nu zijn er in één keer wel veel reakties. Dat het forum lang niet meer zo sociaal is, heb ik eigenlijk al een hele tijd door. Daarom kom ik hier nog maar zelden. Maar zoals altijd zoek ik natuurlijk ook wel erkenning van mijn composities en daarom post ik die nog.

Over de kritieken: het is inderdaad gequantizeerd. Geluidskeuzes zijn allemaal doelbewust gekozen. Deze track is gemaakt in 24 uur tijd, wat een schril contrast is tov mijn andere werken die meestal een maand of 2 in beslag nemen. Het stuk is een poging van me om mijn eigen liefdesverdriet voor een getrouwde vrouw te verwerken. Dan spelen technische zaken een minder grote rol, maw dit stuk is één grote brok pure emotie en bijgevolg voor mij erg waardevol.

Bedankt dat er toch nog reakties op zijn gekomen. Much appreciated ;).

:doei:

Danny
 
Hoi Danny,

Je hoort duidelijk dat deze track van jou afkomstig is. Ik had de compositie mooier gevonden als je het in de stijl van Winter in Moscow had gedaan. De piano had ik om die reden juist meer op de voorgrond willen hebben of liever had ik alleen de piano gehoord.

Het stuk vanaf 1:25 vind ik erg geslaagd. Persoonlijk had ik dit meer uitgebouwd, want de melodie komt nu te snel terug, waardoor dit stuk (1:25-1:52) zijn kracht verliest. Een idee zou kunnen zijn door te beginnen met de flute (solo) met op de achtergrond strijkers en vanaf 1.38 een humming chorus op te laten komen.

Net als quifster vind ik de modulatie niet mooi of onverwacht. De modulatie zou je emotie moeten doen versterken en dat gebeurd hier niet. Ik had hier een variatie op de melodie gemaakt, bijvoorbeeld door in de laatste twee noten omhoog te gaan. Tevens had ik de melodie meer kracht bijgezet door meer instrumenten in te zetten om een vollere sound te creëren, waarna de rust komt op 3:10, zodat je de rillingen door je lichaam nog kan voelen (als die er zijn).

Zelf had ik gekozen voor realistic sounds, omdat je je emoties dan beter kunt beschrijven. Het nummer verliest dan wel het 'Danny jasje', maar het nummer zou mijns inziens dan beter tot zijn recht komen. Maar goed, dat is een smaak kwestie.

Bovenstaande klinkt misschien wat negatief, maar zo moet je het absoluut niet zien. Heel knap dat je dit in 24 uur hebt neergezet.

Groetjes Daniel
 
Bedankt voor de reaktie Daniël. Ik ervaar het helemaal niet als negatief hoor. Iedereen mag zijn gedacht hebben en diegenen die mij echt kennen, zullen ook wel weten dat ik me niet zo veel stoor aan anderen hun kritiek. Ik weet wat ik doe en waarom ik het doe en ben er altijd tevreden over. Dit is niet arrogant bedoeld maar als je het puur voor hobby doet, moet je er in de eerste plaats zelf tevreden mee zijn en dat ben ik dus (zeker wetende als ik totaal onder de kalmerende pillen zat :-S).

Toch leuk om te horen dat het meestal goed onthaald wordt. Het volgende nummer zal waarschijnlijk véél positiever worden omwille van onverwachte wendingen in m'n leven. Maar daar moet ik nog aan beginnen (aan de song dus).

:doei:

Danny
 
Hallo Danny, je hebt een mooi stuk gemaakt. Interessante wending met de 'fluit', goede inval van instrumenten en modulaties en een prachtig einde.
Daarmee maak je dat de vele herhalingen mij niet storen en de quantisering niet de boventoon voert. Al denk ik dat je goed genoeg kunt spelen om zo strak te hoeven quantiseren. Zoiets kun je alleen zo snel zo mooi maken als je de blues hebt! Is het toch ergens goed voor geweest, denk ik dan maar. Zo ben ik ook eens tot een mooi stukje gekomen. Dat het niet met analoge synths is gemaakt, zal me in dit geval worst zijn. Je bent voor mij een ambachtelijk muzikant met oor voor detail en emotie. En die mis ik op dit forum. Zonder je mooie webstek was ik niet op de SY-99 gekomen, dus daar ben ik je ook dankbaar voor. Mijn complimenten dus!
 
Hallo Akikaze en ook Edwin,

Bedankt voor deze erg complimenteuze reaktie ... het raakt mijn gevoeligste snaar. Ik begin zowaar te blozen. Ik wist niet dat dit stuk andere mensen zó hard kon emotioneren.

Bedankt dus,

:doei:

Danny
 
Back
Top