Kleine mixer

Vandaag contact opgenomen met de verkoper van de Phonic, krijg de indruk dat de Phonic en de Tapco niet zo veel verschillen qua kwaliteiten en gebreken, de Soundcraft lijkt me niet echt iets voor mij vanwege het gebrek aan aux, inserts maken dit niet goed voor mij.

Het feit dat de huidige eigenaar van de Phonic niet ver van me vandaan woont heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.
 
Vandaag contact opgenomen met de verkoper van de Phonic, krijg de indruk dat de Phonic en de Tapco niet zo veel verschillen qua kwaliteiten en gebreken, de Soundcraft lijkt me niet echt iets voor mij vanwege het gebrek aan aux, inserts maken dit niet goed voor mij.

Het feit dat de huidige eigenaar van de Phonic niet ver van me vandaan woont heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.

Sjeezusss, pfff eigenlijk veel gedoe zeg voor een cheapo mixertje waar line-signaaltjes inkomen, helemaal contact opnemen met de verkoper van Phonic...uit nieuwsgierigheid; wat vraag je zo'n vent?!
 
Sjeezusss, pfff eigenlijk veel gedoe zeg voor een cheapo mixertje waar line-signaaltjes inkomen, helemaal contact opnemen met de verkoper van Phonic...uit nieuwsgierigheid; wat vraag je zo'n vent?!

Niet op zo'n manier, gewoon contact opnemen als in "ik heb interesse, heb je morgen tijd zodat ik langs kan komen en het ding over kan nemen? ". Was tweedehands he, dus zomaar langs gaan is ook niet echt een optie.

Het is 'm overigens wel geworden, zojuist opgehaald.
 
Niet op zo'n manier, gewoon contact opnemen als in "ik heb interesse, heb je morgen tijd zodat ik langs kan komen en het ding over kan nemen? ". Was tweedehands he, dus zomaar langs gaan is ook niet echt een optie.

Het is 'm overigens wel geworden, zojuist opgehaald.

Sorry hahaha, had niet door dat het om een 2e hands ging, en dus een particuliere verkoop. Ik dacht serieus aan de importeur of vertegenwoordiger van Phonic...vandaar mijn WOW hahaha, sorry man. Succes er mee!
 
Sorry hahaha, had niet door dat het om een 2e hands ging, en dus een particuliere verkoop. Ik dacht serieus aan de importeur of vertegenwoordiger van Phonic...vandaar mijn WOW hahaha, sorry man. Succes er mee!

Geeft niet, had al door dat je 'm verkeerd begreep ;)
Zou verder ook niet weten inderdaad wat je aan een importeur oid moet vragen, dus snap je WOW.
 
Ik zit zelf te twijfelen tussen de:

Soundcraft Notepad 102
Phonic MU1002
Behringer Xenyx 1002

De Tapco Mix 100 of 120 leek me erg aardig, maar daar is niet meer aan te komen, zie ze 2e hands ook zo goed als niet :-(

Behringer heeft niet zo'n goede naam. Iemand ervaringen met de andere mixers (of alternatieven)?

Ik zoek iets compacts met 2 XLR mic inputs met fantoom voeding en 3 of 4 line inputs. Aux en effecten zijn niet van belang.
 
Soundcraft Compact 10? Heb er " toevallig" eentje te koop..

Zijn wel ok mixers, wat zijn je eisen?
 
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=131901&highlight=TAPCO+mix+120

Hier wordt een Tapco Mix 120 aangeboden.

Behringer heeft niet zo'n goede naam inderdaad, maar de Xenyx series worden volgens mij door veel mensen gebruikt, dus deze zal nog welmeevallen. Ik zou echter toch voor de andere opties gaan, vanwege die slechte naam.
De Phonic MU1002 is de opvolger van de Phonic MM1002. Ikzelf heb de Phonic MM1202A, welke mij tot nu toe prima bevalt.
Over de Soundcraft kan ik niets zeggen, geen ervaring mee.
 
Die Tapco Mix 120 had ik gezien en een PB gestuurd, maar helaas nog niks terug gehoord, misschien is hij druk of op vakantie.

Bedankt voor de tips/ervaringen.

Mijn eisen zijn: 2 redelijke Mic pre-amps, niet te veel ruis, hoeft niet exreem high-end, compactheid is belangrijk en verder 3 of 4 line-in (stereo). Liefst 4.
 
Ik heb een Behringer Xenyx802 te koop staan, die mag weg voor 55 euro. Is nog helemaal nieuw in doos met de originele Peter Verspuy verpakking erom heen en de bon erbij.

Phochos
 
Bedankt voor je aanbod, net twee inputs te weinig :-( Bij feedback kost hij trouwens 55 euro, voor het geval iemand anders erover gaat zeuren.
 
Ik heb ook nog een Behringer Xenyx1202, die mag ook weg. Met originele doos en alles erbij. Mag weg voor 70 euro.

Jos
 
Preamps zijn in deze prijsklasse in de regel niet geweldig helaas. Ik gebruik mijn Phonic alleen voor lijnsignalen, dat werkt prima. Over de preamps weet ik helemaal niets.
 
even inhaken... op een oud draadje...
ik gebruik al een tijdje een nobels mix-42c voor kleine optredens. werkt prima als t enkel om bij elkaar voegen van geluid gaat maar een schuifje open en dicht zetten zit er niet in. Sowieso doe ik volume vooral op de instrumenten zelf en niet op de mixer. Maar denk er al een tijdje over om een echt mixertje mee te nemen naar optredens.
Vorige week een bLehringer ub1002 van een vriend gekregen, twee kanalen defect maar ja t zat in een goodiebox met een berg andere semi bruikbare dingen. Nou wil ik eigenlijk het woord behringer niet uitspreken maar t heeft me wel getriggered om eens serieus naar zo'n mixertje te kijken.... Dus openschroeven en dingen eruit, nieuwe regulators erin en de rest is smd. Maar goed... ik ga denk ik eens op zoek naar een elcheapo goed werkend broertje van dit mixertje... en wat zie ik op het grote web?
http://www.muziekshop24.nl/pronomic-m-602fx-mini-mixer.html
http://www.guitar.com.au/pa_systems/phonic/MU1002.htm
vergelijk beide eens met de behringer ub1002

HOE KAN DIT????

worden al die dingen in dezelfde fabriek gemaakt? en dan zitten mensen na te denken over kwaliteit! fuck lekker boeiend koop dus gewoon de goedkoopste als je toch op zoek bent naar een soortgelijk mixertje
 
Allen & Heath vind ik persoonlijke de beste budget mixertjes. Deftige klank en stevige bouw. Heb Mackie gehad, heb behringer gehad.. maar Allen & Heath vind ik beter.
 
Back
Top