Kaoss Pad van korg? iemand ook ervaring?

Met de Microsampler kun je in principe precies hetzelfde doen.
Zitten dezelfde effecten in als in de Kaosspad (zonder vocoder).
Heb je meteen 36 samples onder je vingers en kun je chromatisch de samples met de toetsjes bespelen.
Slimmigheidje van Korg: als effectprocessor voor externe audio kun je hem niet gebruiken; moet je maar een Kaosspad kopen. Slimmigheidje van mij: knoopje tussen de achterste toets steken (=audio in) om hem wel zo te kunnen gebruiken.

Echt goede demo's staan nog niet op youtube trouwens...
Tegenwoordig iets van 389 euro en veel leuker dan een KP.
 
De pattern-sequencer (de audio uit van het hele apparaat) kun je ook weer re-samplen natuurlijk....
 
... ik ben al zo een maand 2dehands aan het rondzoeken voor een kaossilator-pro,.. lijkt me iets lekker experimenteels.

Wat is zo een juiste prijs op de occasiemarkt,.. hij kost nieuw nog maar 335 euro, en toch kan ik geen enkel model vinden beneden de 290 euro ?

Tja dan maar weeral nieuw zeker ?



Geduld loont !

... kocht er zonet één van een geacht forumlid voor 230 euro. Lijkt me een faire prijs.
 
Ik heb mijn kaospad3 best veel gebruikt in de studio..
maar die hele sampler functie die erin zit..
leuk om te jammen..

hier word het nooit gebruikt om voorgebakken loopjes af te spelen..
en het zelfde geld voor loops opnemen..
dat kan zooo aanzienlijk veel makkelijker met een echte sampler of een computer

als fx apparaat.. tof.. al overstuur je snel het input signaal.. vieze digitale clipping..

het fun en play gehalte... lampjes.. aanraken.. knoppies... duimen omhoog..

mis je maar zorgt voor een geluidsbron, al is het maar je eigen stem.
 
had een KP3, de effecten waren prima, maar overbodig aangezien ik die met software makkelijk kon bereiken.
De sampler vond ik persoonlijk echt een drama, laden en saven van samples prima(wel ontiegelijk langzaam),
maar het goed opnemen van bijvoorbeeld een loop is echt niet te doen, misschien door samples van je computer op te nemen wel te gebruiken, maar dan nog een erg overbodig apparaat, aangezien je dan beter het ding als effect unit kan gebruiken via je geluidskaart en weer naarbinnen.
De meest trieste sampler waar ik mee heb gewerkt, vind de casio RZ-1 sampler nog beter dan de kaoss pad.
Het syncen en knippen van samples werkt gewoon niet lekker.
 
jeuz wat een kut design met die verzonken knoppen, daar blijf lekker wat rommel in liggen op den duur...

Korg%20MS1%20microSAMPLER%20Sampling%20Keyboard.jpg
 
jeuz wat een kut design met die verzonken knoppen, daar blijf lekker wat rommel in liggen op den duur...

Korg%20MS1%20microSAMPLER%20Sampling%20Keyboard.jpg

da's de onboard asbak
wist je dat nog niet?
 
Heb er een gehad en vond het samplen en resamplen van de loops met realtime effecten echt vet. Gewoon midi syncen zonder gezeik en gaan. Was na een tijdje wel enorm op de effecten uit gekeken, lijken er in het begin veel maar zijn toch veel dezelfde in een soms iets ander jasje. Als je nou op een soort modulaire manier zelf effecten in elkaar kon draaien was het wel een lange termijn ding geweest ;) heb hem nu weer verkocht, vond trouwens de sample/resample kwaliteit ook niet om over naar huis te schrijven. Gruizige bende..
 
Ik zou er best een willen als effect bakkie, gewoon effe je vinger op dat padje smeren terwijl je loopt te knallen en klaar. Als sampler hoef ik hem ook niet. KP-2tjes gaan redelijk cheap weg toch (£70 ofzo).

Ome Nick heb er ook een op z'n synth staan hier:

 
heb nu een paar dagen een kp3, heb eerder kp mini gehad.

Ging mij vooral om de (usb) midi controller functie met de xy pad, wat hij prima doet !
Betere XY pad bestaat volgens mij niet, voelt ook lekker aan. Veel beter dan de kp mini.

Realtime grains rondstrooien is leuk, maar overuse gebeurt dan wel snel.
Je hebt dan meer aan een multi effect, zoals effectrix vst en een midi keyboard.
Ik vond het XY pad niet handig voor kleine tweaks, precieze tweaks.
Dat moetje eerder met een fader of knop doen.

Hij ziet er wel bruut uit vind ik, en is erg goed gebouwd. Kan wel een flink klap hebben (uitgezonderd het xy pad dan, maar die zit niet voor niks verzonken).

Geluidskwaliteit is ok voor wat ik ermee getest heb.
Voor de rest vind ik het eigenlijk teveel geld voor een redelijk beperkt apparaat.
Het is wel in de bouwkwaliteit terug te vinden, dat moet gezegd worden.
Maar ik heb bijna net zo veel plezier van een behringer tweakalizer van 30 euro (de usb xy pad midi controller niet meegerekend).
 
Back
Top