2 draaiknoppen van mijn midi keyboard werken niet goed in Fruity Loops

Manic

Ouwe rot
Lid sinds
5 januari 2009
Berichten
1.324
Locatie
Achterhoek
Ik heb een midi keyboard aangesloten op mijn pc via usb. Alles werkt prima, behalve 2 draaiknoppen.

Als je aan die draaiknoppen draait, dan zie je wel op de display van de midi keyboard op welke waarde ze staan (0-127), dus de knoppen zelf werken nog wel.

Maar als ik in Fruity Loops een (virtuele) knop wil toewijzen aan die draaiknoppen op mijn midi keyboard (door ze te draaien, dan pakt fruity ze normaal automatisch), dan pakt hij ze niet. Bij alle andere knoppen werkt dat wel gewoon.

En het vreemdste is nog, dat 1 van die 2 knoppen wel het lampje van Midi Input Activity laat branden in Fruity Loops, dus fruity herkent die knop wel. Maar die andere knop laat dat lampje niet branden..

Het gaat trouwens om de Edirol PCR-A30
http://www.roland.com/products/en/PCR-A30/

Wie weet hoe dit komt en hoe ik dit op kan lossen?

bvd!
 
pcr mappen met je drivertje, ik heb een pcr800 en had hetzelfde probleem ja midi staat dus gewoon niet goed.
 
Oke, dus het is een bekend probleem wat te fixen is? :D dat is mooi om te horen.

Ik ga even kijken hoe dat moet. Ik kreeg er een soort 'editor' bij die moet ik zeker hebben? In mijn driver kan ik weinig instellen...
 
Hmm met die editor kan ik knoppen assignen, maar dat is niet wat ik moet hebben volgens mij?
 
Bij die Edirol dingen is de default mapping meestal zo dat er 2 knoppen zijn die geen MIDI CC data sturen, maar iets anders (in jouw geval ws. twee RPN dingetjes voor "coarse tuning" en "fine tuning", zie pagina 88 van het manual onder "GM2 set (Memory 0)"). En blijkbaar pakt FL dat standaard niet op. Je moet die knoppen dus anders configureren, zodat ze wel MIDI CC data sturen. Het makkelijkst is om een andere mode te kiezen, volgens mij is in jouw geval de "MCR-8 MODE 4 (Cubase 5/SX) SET" het geschikst. Op pagina 51 staat hoe je van MODE/SET wisselt.

Als je dat allemaal niet snapt: doe wat op pagina 51 staat en probeer gewoon wat MODEs tot je er eentje hebt die naar wens werkt.

Overigens knap stom van Edirol dat ze standaard zulke rare instellingen gebruiken waar toch niemand wat aan heeft, maarja. Vooral omdat je na het uit/aanzetten van dat ding altijd weer in die standaard mode terecht zult komen...
 
Back
Top