MPC 2500 defect !? Help !

Globeye

Stamgast
Lid sinds
13 oktober 2006
Berichten
274
Locatie
Eindhoven
Sinds een tijdje heb ik een probleem met mijn MPC2500, het zit zo...

Als ik 1 pad trigger op full level speelt hij alle pads af, het rare is dat ik zeker weet dat hij het in principe wel doet, want als ik mode doe en dan bv program, load of save krijg ik altijd in een keer het goede scherm. Als ik een pad trigger terwijl hij niet op full level staat doet hij hetzelfde alleen speelt hij dan de getriggerde pad best hard en de rest heel zachtjes.

In het track mute scherm doet ie ook heel raar, als bv track 1 t/m 4 aan staan in een beat die ik laad en 4 t/m 8 uit en ik mute track 1 dan zet hij alle tracks die aan stonden uit en andersom.

Als ik iets inlaad en afspeel, speelt ie het wel normaal af in sequence en song mode.

Nog vager !
Als ik naar de instellingen ga voor de pad sensitivity en ik druk rustig omstebeurt pad 1t/m4 in krijg ik telkens alleen pad 8 te zien. Bij pad 4 t/m 8 krijg ik alleen pad 12 te zien enz. Maar als ik dan snel allerlei pads indruk krijg ik gewoon een random pad te zien !

Heb al allerlei OSen geinstalleerd en een reset gedaan, maar het probleem blijft .

Op MPC-forums heb ik gelezen dat er meer mensen zijn met een vergelijkbaar probleem, alleen er stond geen goede oplossing bij, behalve van iemand die met een paar keer van OS veranderen het probleem (per toeval ?) heeft opgelost.
Ik heb Akai support gemailed, maar nog geen reactie ontvangen.

Dit probleem is naar mijn weten onstaan nadat de MPC een keer vastliep tijdens een onweersbui, ik heb hem toen uitgezet en toen ik hem een paar dagen later weer aanzette was het dus zo.
Ik weet alleen niet zeker of het ook echt met die onweer te maken heeft want hij is wel vaker vastgelopen om onbekende redenen, maar heeft het altijd gewoon gedaan daarna.

Het rare is ook dat de pads dus wel gewoon werken als ik eerst op mode druk en het lijkt me dat als er echt schade is onstaan toen hij vastliep dat dit dan ook niet zou moeten werken ?


Nou...een heel verhaal, hopelijk heeft er iemand meer verstand van dan ik en een eventuele oplossing voor mijn probleem, want er valt zo natuurlijk totaal niet mee te werken =(


Alvast bedankt !
 
Back
Top