Deadmau5 Not Exactly Bass namaken

Tweakerz

Nieuwkomer
Lid sinds
18 juli 2010
Berichten
14
Hoi lui!

Ik ben bezig met een remake van Deadmau5 not exactly :

Alleen heb ik geen idee hoe ik aan dit geluid moet komen ik kan wel een stel patches "tweaken" maar een geluid namaken is mijn kunde te klein voor:(.
Kan iemand mij helpen ik heb vst's zoals : Z3ta , V-station en Vanguard.
Hier MOET het toch wel ongeveer mee te doen zijn , help me!8~:okdan:
 
ahum...




wel een andere track, als het al een dooie muis is die ie naspeelt, maar hier kan je toch wel een beetje mee in de goede richting komen.
dooie muis is trouwens een onwijze moogfreak, dus kans is groot dat zn leads uit een moog komen...
 
Ja, maar da's een heel andere track.

Begin eens in Z3ta met 3 oscillators, allemaal zaagtand. Met de toonhoogte van de eerste doe je niks. De tweede zet je op -5 semitones, de derde op +19 (da's dus 1 octaaf +7, voor 't geval dat 'ie niet tot 19 gaat). Zet het volume van die laatste overigens maar op 60% van waar de eerste twee op staan, anders overheerst 'ie nogal.

Vervolgens draai je de cutoff dicht, zet je envelope nr 2 op ADSR 0 5 0 0, en zorg je er voor dat het lampje bij de filter met "2" eronder brandt; dat zou de manier zijn om die envelope aan de filter aan te wijzen.

Vervolgens knal je er een subtiele distortion over, en klaar is Tweakerz.
 
ja dat had ik er ook onder gezet :)

jammer dat ik zeta niet heb...ik probeer hemw el met een andere synth....ben benieuwd.
 
Wat ik in een filmpje van Chris Lake (een vrind van doodmuis) zag, was dat ie vaak een klein beetje ruis mee stuurt.....dat meen ik hier ook duidelijk te horen.
 
ja, nu je het zegt...dat was dat filmpje met dat belachelijk lage dak in zn studio...:)
 
Heb het geprobeert met Z3ta wat Yoozer zij krijg er alleen een lelijk Saw geluid uit :(
 
Nee, dezelfde plugin hebben en de preset herkennen.

Heb het geprobeert met Z3ta wat Yoozer zei krijg er alleen een lelijk Saw geluid uit :(
Niet miepen, post het resultaat eens, anders kan hier niemand je advies geven over hoe 't wel moet of wat je fout hebt gedaan.

Even een mp3tje uploaden als attachment; als je moet weten hoe je die maakt (niemand heeft wat aan een 10 mb wave file) - http://audacity.sourceforge.net/help/faq?s=install&item=lame-mp3 en dan kun je als je de wave file open hebt in Audacity die daarmee voor niks omzetten.
 
euh bijna alle Deadmau5 shizzle kwam toch uit die nieuwe DCAM serie softsynths? volgens mij had hij de beta ten tijde van de productie van zijn laatste album
 
Nee Dcam was slechts een endorsement.
Joel heeft een Moog Voyager RME en gebruikt Sylenth
je kan hem, Sean Tyas e.a. vinden op TranceAddicts forums. Kan je het hem zelf vragen. heeft z'n Faxing Berlin ook uitgelegd en Tyass z'n basslines
 
En dit heeft 'ie ook:

attachment.php


Dus, ga maar vast sparen:

 

Attachments

  • 38457_410517981805_9980651805_5028651_896060_n.jpg
    38457_410517981805_9980651805_5028651_896060_n.jpg
    168 KB · Bekeken: 44
wedden dat die gast zon bak in een paar dagen compleet onder de knie heeft?!

leipe wizzard is het hoor!
 
Mr Dooie Mauz is idd een wizard met wat voor geluidsource dan ook , er was ook een filmpje geleaked dat hij met een kopje en een lepel een complete track heeft gemaakt , dmv pielen met de samples echt cool!
 
Back
Top