track van Bobaphat

Hoe kom je bij die jazzinvloeden???Hoe weet je dat????

Sendex is bezig met die zooi te uploaden bij lycos,,, hopen dat dat beter gaat.

In het kader van: hoe hoger de verwachting hoe dieper de teleurstelling" zeg ik: Dit nummer heb ik vannacht in een kwartier gemaakt op mijn amiga, ik heb 8bit samples gebruikt, en de leadsound heb ik gemaakt met octamed...
:biertje:

Origineel geplaatst door MadR
does it work in europe ?

or do I need a friggin' adapter ? :D

maar ik wil zeker die jazz-invloeden horen want anders ... :W

:duivels:
 
8 bit Amgia, van daar dat crispy geluidje :D

Maar dames en heren, nog een klein beetje geduld, want lycos is zooooooooooooooooooooooo traag. :(

doei :doei:
 
leuk zo die zwembad atmosfeer aan het begin :D maareuh....een kwartier maaktijd voor een nummer van bijna zes minuten? das toch snel zou ik zo zeggen
 
voorkennis ... :D

nee had je geschreven bij dat andere topic

oh ik hoor het al ... wat een bagger zeg :r
 
als je iets afkraakt moet je ook argumenten geven waarom je het "bagger" vindt. Beetje jammer dit
 
zo'n reactie heb ik in al die maanden dat ik op dit forum ben nog nooit gehoord. Ik hoop echt dat je een grapje maakt. En zo niet:kont:
 
ik zal mijn afgunst niet onder banken of stoelen schuiven ... :kont:

maar wat denk je zelf dat er aan fout is .. ik weet het wel .. alleen of jij het weet ... is de vraag !

die d&R klinkt iig lekker ....
 
laten we dit via de pm afhandelen want het wordt een beetje genant anders,,,,, maar je pmbox is vol dus leeg hem ff zou ik zeggen.
 
Origineel geplaatst door bobaphat
laten we dit via de pm afhandelen want het wordt een beetje genant anders,,,,, maar je pmbox is vol dus leeg hem ff zou ik zeggen.

hehe ik zit te fokken man :D
hoe kunnen ze dit nou niks vinden bij rushhour?

ok .. het arrangement zou anders kunnen
de beats staan iig als een huis ... typische broken beat of west london style ....
hoor je niet veel op het forum ... vandaar ook mijn :r afgunst
de andere geluiden kunnen soms wat moderner .. of soms juist meer acoustisch maar das mijn smaak

alleen iets te dromerig voor rushhour misschien ?
misschien iets van meer nu soul invloeden in verwerken ?

maar ik vind wel dat je ons een beetje voor het lapje houdt
deze track is bijna klaar

voor de rest heb je talent ... en gewoon afmaken die track
 
Coole track op zich wel...

alleen vond ik het bellen-achtige hoge toontje echt een zware tegenvaller...

net als tweede leadsoundje...

verder vind ik de beat-twists-flips-onregelmatigheden in het begin iets over-the-top

en de background geluiden/stemmetjes ben ik geen fan van...

met andere woorden...ík vind de beats en bass-geluid echt heel cool...
en in mijn ogen kan je daar een veel coolere track omheen bouwen, met bijpassendere geluiden...

tot zover mijn mening...
 
Helaas werken dat soort grapjes soms wat minder via het internet. Je hebt me wel keihard geconfronteerd met mijn onzekerheid want het kwam best hard aan toen ik las dat mijn track "bagger" was =(

het balans tussen acoustisch en technisch heb ik nog niet echt gevonden in dit nummer terwijl ik dit wel heel belangrijk vind.
Helaas heeft dit ook een beetje met mijn technische gebreken te maken.

Die D&R heb ik helemaal niet gebruikt hoor in dit nummer. Ik heb hem helemaal op de pc uitgemixt,,, die d&r is namelijk zo verrot dat ik hem eigenlijk bij de kraakwagen zou moeten zetten.


Origineel geplaatst door MadR
hehe ik zit te fokken man :D
hoe kunnen ze dit nou niks vinden bij rushhour?

ok .. het arrangement zou anders kunnen
de beats staan iig als een huis ... typische broken beat of west london style ....
hoor je niet veel op het forum ... vandaar ook mijn :r afgunst
de andere geluiden kunnen soms wat moderner .. of soms juist meer acoustisch maar das mijn smaak

alleen iets te dromerig voor rushhour misschien ?
misschien iets van meer nu soul invloeden in verwerken ?

maar ik vind wel dat je ons een beetje voor het lapje houdt
deze track is bijna klaar

voor de rest heb je talent ... en gewoon afmaken die track
 
Waarschijnlijk bedoel je de appergio die er na 1 minuut inkomen. Ik moet zeggen dat ik zelf ook met dat geluid de meeste moeite heb.
Die beats flip is lastig,,,, ik moest dat wel doen omdat ik anders na de break de beat gelijk met de bassline erin moest gooien, en dat had weer te abrupt geweest. Dit is een moeilijk nummer om af te maken,,, sommige nummers gaan vanzelf,,, deze track was echt hard werken.


Origineel geplaatst door barn
Coole track op zich wel...

alleen vond ik het bellen-achtige hoge toontje echt een zware tegenvaller...

net als tweede leadsoundje...

verder vind ik de beat-twists-flips-onregelmatigheden in het begin iets over-the-top

en de background geluiden/stemmetjes ben ik geen fan van...

met andere woorden...ík vind de beats en bass-geluid echt heel cool...
en in mijn ogen kan je daar een veel coolere track omheen bouwen, met bijpassendere geluiden...

tot zover mijn mening...
 
Waar is het laag? Mis ik, dan is het zeker bijn af!
misschien die lead dikker laten klinken.

:okdan:
 
Fuse heeft m wat opgekrikt met een multicompressor en wat andere dingetjes. Die klonk al een stuk beter.
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Helaas werken dat soort grapjes soms wat minder via het internet. Je hebt me wel keihard geconfronteerd met mijn onzekerheid want het kwam best hard aan toen ik las dat mijn track "bagger" was =(

het balans tussen acoustisch en technisch heb ik nog niet echt gevonden in dit nummer terwijl ik dit wel heel belangrijk vind.
Helaas heeft dit ook een beetje met mijn technische gebreken te maken.

Die D&R heb ik helemaal niet gebruikt hoor in dit nummer. Ik heb hem helemaal op de pc uitgemixt,,, die d&r is namelijk zo verrot dat ik hem eigenlijk bij de kraakwagen zou moeten zetten.

Tja ... geconfronteerd worden met je onzekerheid is juist goed .. dan weet dat je er zelf in moet geloven en je niet aanlaat praten wat andere er van vinden ...

en ik wil dit soort dingen veel meer horen .... muziek met gevoel !!!

maar wat heb je dan gebruikt voor de rest ? is het nog steeds je akai die ik hoor ?
of gebruik je alleen softs ?
 
In dit nummer heb ik gebruikt:
audio Delta1010
Prophet VS (die chordmemory string in de break)
En Logic 5.0
Dat wap wap geluid is uit de EPS softsynth die standaard erin zit. Dit geluid heb ik in logic bewerkt met
De beats heb ik gemaakt met de exs24 wat een pleuris werk wat overigens.

Mijn gear op dit moment is:
Prophet VS
Akai s3000
D&R (helaas rijp voor de schroothoop)
PC
 
Origineel geplaatst door bobaphat
In dit nummer heb ik gebruikt:
audio Delta1010
Prophet VS (die chordmemory string in de break)
En Logic 5.0
Dat wap wap geluid is uit de EPS softsynth die standaard erin zit. Dit geluid heb ik in logic bewerkt met
De beats heb ik gemaakt met de exs24 wat een pleuris werk wat overigens.

Mijn gear op dit moment is:
Prophet VS
Akai s3000
D&R (helaas rijp voor de schroothoop)
PC

ah cool .. ik draai ook logic
kunnen we uitwisselen als we willen ... ;)
 
Back
Top