nop vraag tussen midi en keyboard in

r2o

0906 d's een lekker synth
Lid sinds
7 december 2005
Berichten
1.035
Locatie
-
wie kan mij de verschillen uitleggen tussen MIdi en keyboard in en wat er allemaal anders aan is.
 
Laatst gewijzigd:
hij bedoelt denk ik n00b

het is appels en peren.

Midi is een digitaal protocol om muziek hardware onderling en/of software (sequencers, vst instrumenten, midi interfaces) met elkaar te laten communiceren.

Een keyboard is een apparaat met knoppen, bijvoorbeeld met een pianokeyboard of een toetsenbord als op je computer.
 
nu ik je post eens goed lees, heb je toevallig een roland JP 8080 staan ?

Voor de midi input moest je altijd de kanalen per stuk/patch instellen volgens mij.
Ik gebruikte altijd de keyboard in op midikanaal 6.
 
Een keyboard is een plank met pianotoetsen waarop je muziek kunt maken (met ingebouwde speakers) en MIDI is een protocol uit de jaren '80.
Sommige keyboards hebben een MIDI in- en/of uitgang, en kunnen dus via het MIDI protocol 'praten' met andere apparaten die ook het MIDI protocol voeren, zoals synthmodules en MIDI interfaces.
Een keybpard hoeft geen MIDI aan boord te hebben.
Je hebt MIDI ondersteunende apparaten zonder keys.
:geslaagd:

P.S.
Een keyboard zonder ingebouwde speakers maar met klankopwekking noemen we meestal een synthesizer (bestaan met en zonder MIDI).
Een synthesizer met ingebouwde sequencer noemen we meestal een workstation (meestal met MIDI, zoniet altijd).
Een keyboard zonder ingebouwde speakers en zonder klankopwekking maar mét MIDI ondersteuning noemen we meestal een MIDI controller keyboard.

Aanvullingen/correcties zijn welkom ;)

P.S.2 (nee, geen PS2): Niel was me voor.......
 
Ik denk dat er een pictogram moet komen voor mensen die dyslectisch zijn. Dan is er gelijk een en ander duidelijker.
 
Of hij heeft een relaxte baas die hem een hele lange pauze geeft!

@Arnomusicman, Iemand met dyslexie heeft zowel moeite met het lezen als schrijven van woorden. Even kort op wikipedia gelezen. Ik dacht eerst ook dat het gewoon luiheid of domheid was.
 
daarom vermoed ik dat het over een jp 8080 gaat.
Maar waarschijnlijk moeten we wachten tot ts lunchpauze heeft :D

Yep, Ik vermoed hetzelfde. Heb ik ook ff mee lopen stoeien destijds.
scherp.
 
@Arnomusicman, Iemand met dyslexie heeft zowel moeite met het lezen als schrijven van woorden. Even kort op wikipedia gelezen. Ik dacht eerst ook dat het gewoon luiheid of domheid was.

Ja, dat snap ik wel. Nee, ik dacht niet dat het luiheid is.
Maar ik wist niet dat je bij dyslexie geen zinnen kunt formuleren (hoe fout dan ook gespeld).
 
hij bedoelt denk ik n00b

Een keyboard is een apparaat met knoppen, bijvoorbeeld met een pianokeyboard of een toetsenbord als op je computer.



Ja ik moest even werken. dat doen sommige mensen weleens, vooral als ze wat willen bereiken. maar het gaat zoals niel vermoede over die roland. ik vroeg me af want ik kan mijn keyboard niet op de midi in doen maar het keyboard wel op de keyboard in doen. dus mijn vraag was hoe is dat mogelijk. Zou mijn keyboard analoog kunnen zijn denk het niet hoor , of ben ik van het pad geraakt. ohja hij doet het wel maar niet zoals het hoort. is keyboard in analoog of digitaal.
 
Laatst gewijzigd:
de keyboard in moet je gebruiken als je ook de arpeggiator en RPS functies wil gebruiken. Maar dat staat ook gewoon in de handleiding hoor
 
Hoi bedankt voor jullie reageren. ik heb deze nu 1 week en ik vind het een pracht bak. welke rolands hebben nog meer keyboard in. alle 19 inch spullen. wie weet een rijtje
 
Back
Top