Roli Seaboard Rise 2 externe midi clock

Edee60

Nieuwkomer
Lid sinds
18 oktober 2021
Berichten
11
Locatie
Nederland
Hallo allemaal.

Ik heb een vraag over de Roli seaboard Rise 2 , hoop dat iemand er iets vanaf weet !
Ik wil graag mijn Seaboard Rise laten luisteren naar de externe midi clock van een Korg Nautilus .
Heeft iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg ?

Alvast bedankt iedereen
Erwin
 
1. Wat heb je zelf gedaan om het uit te zoeken? Niet om te miereneuken, maar dat geeft ons ook inzicht in eventuele andere aan te halen opties.
2. Wat wil je met de midi-clock?
3. Vervolg van 2, is het niet puur een controller en heeft midi-clock daarheen dus geen nut verder?
4. Indien puur controller, dan moet je volgens mij de clock naar je software synth of hardware synth sturen en ontvangt die de clock gewoon (of er moet in de manual staan dat je nog een optie ergens aan moet zetten).
 
Ben je zeker dat de Roli Seaboard Rise 2 overweg kan met MIDI clock informatie?

In de handleiding vind ik hierover geen informatie terug.

Zelf ben ik niet vertrouwd met de Roli Seaboard Rise 2 maar ik vermoed dat deze MIDI keyboard controller enkel relevante MIDI data kan uitsturen maar weinig kan aanvangen met MIDI. Ik zie ook niet onmiddellijk het nut van MIDI clock in aangezien er geen arpeggiator of ander tempogerelateerde functie op zit.
Anders gezegd: wat zou de externe MIDI clock informatie dan moeten aansturen in de Seaboard Rise 2 controller?
 
Bedankt alvast voor de snelle reactie Eraser en Hover.
Wat ik wil dat als ik een appregiator afspeel met de seaboard dat hij insync is met de master Korg nautilus
Ik heb bij de seaboard een midi kabel gekregen (DIN) dus hij zal toch midi data moeten kunnen versturen en ontvangen.
De seaboard speelt vst's af via de pc met het programma equator 2, dus ik neem aan dat ik in die software ook instellingen moet veranderen.
 
Dan moet je midi-clock van de Nautilus naar je pc sturen en in je vst-host zorgen dat midi-clock wordt ontvangen (in Cubase staat dat volgens mij standaard uitgevinkt om daarop te reageren).

Je kan natuurlijk ook midi-clock van je pc naar de Nautilus sturen.
 
Back
Top