tr-909 like plugin

Exilim

ferstjitling
Lid sinds
20 Maart 2003
Berichten
87
Locatie
Daar
Ik weet dat het niveau van de tr-909 niet te evenaren is maar is er iemand die weet of er een plugin bestaat die daar wel een klein beetje bij in de buurt komt. Een plugin waar je een snare clap bassdrum en hihat mee kan maken met parameters als decay en attack enz enz.
 
Waldorf's Attack is een heel uitgebreide drumsynth. Ik heb de RackAttack beluisterd, en de 909-kit die daar standaard in zit lijkt in de verste verte niet op 'n 909. (dat bedoel ik niet als puristisch geneuzel, het leek gewoon ECHT niet). Maar misschien kom je met zelf tweaken op betere dingen.

In ReBirth zit een heel goed klinkende, op samples gebaseerde 909, maar da's weer geen plugin.

Anders een (drum)sampler-plugin zoals battery misschien, met 'n goeie 909 sample-kit?
 
de plugin die standaard in Orion zit komt erg in de buurt... maar of en hoe je die los van Orion kunt gebruiken weet ik niet. Zal eens kijken.
 
Origineel geplaatst door Imipolex
de plugin die standaard in Orion zit komt erg in de buurt... maar of en hoe je die los van Orion kunt gebruiken weet ik niet. Zal eens kijken.

Die XR-909 van Orion is zeker niet slecht, deze heeft alle knopjes van de echte erop zitten, maar deze kun je volgens mij niet los als plug-in in een ander programma gebruiken. Dan zou je Orion als basis moeten nemen.
 
Re: tr-909 like plugin

Origineel geplaatst door Exilim
Ik weet dat het niveau van de tr-909 niet te evenaren is maar is er iemand die weet of er een plugin bestaat die daar wel een klein beetje bij in de buurt komt. Een plugin waar je een snare clap bassdrum en hihat mee kan maken met parameters als decay en attack enz enz.

al eens gedacht aan samplen ?
 
Ben er mee bezig.

Laat wel weten wanneer die af is.
(Jaartje of twee of zo, gok ik.)
 
fuse > :( wij wouden hem al gisteren! 8o)
 
de mensen van achter fruityloops hebben de drumsynth live en die si ook als vst te gebruiken en hij klinkt goed dus tjek hem ff zou ik zeggen
 
DR-008 met 909 kit ;)

DR-008 heeft standaard een 909 kit, zou alleen niet weten of die echt klinkt :)
Anders gebruik maken van een gesamplede kit in DR-008, deze kan je gewoon downloaden(weet alleen niet meer waar), zo heb ik de 909, 808, 707 en 626 ooit ergens gedownload.
 
drumsynth live is inderdaad een 909 lool a like..teminste hij komt heel erg in de buurt..

deze plugin is zeker het proberen waard:)
 
Back
Top