Beste VSTi drum synthesizer

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.715
Locatie
Utrecht
Ik heb een tijd geleden heel veel de Waldorf Attack gebruikt als percussie voor mijn tracks en daar heb ik altijd erg veel plezier van gehad. Super flexibel, klonk niet alleen als oude bakken en een soort van "eenheid" in je drumkit omdat het toch allemaal uit het zelfde algoritme komt. Nu vind ik de laatste tijd sowieso qua sound software steeds beter worden, zelfs beter dan hardware in sommige aspecten en ben ik wel geïnteresseerd om weer wat meer met VST(i) te gaan doen. Waar ik erg van onder de indruk was is Kick 2, maar dat is wat gelimiteerd qua geluiden. Wat ik ook leuk vond was een MS-20, pink noise en high / lowpass filters met snappy envelopes. Een (hardware) TR-606 heeft een gevoel van eenheid in de sound omdat er steeds de zelfde noise en soort componenten gebruikt wordt zodat hij echt als een "eenheid" klinkt in plaats van zes losse geluiden. De Vermona DRM-1 MK II was leuk om gekke dingen uit te halen omdat de synthese gericht was op het maken van drums, maar wel een beetje gelimiteerd.

Wat zijn op dit moment de beste VSTi's die echt gefocust zijn op het maken van nieuwe percussiegeluiden? Dus niet 808 of 909 emulaties of zo, echt nieuwe sounds bouwen. Wat mij niet lukt met bijvoorbeeld een MS-20 of Kick 2 zijn hi-hats en crashes, terwijl ik dat wel hele belangrijke sounds vind binnen mijn palet en wel eens wat anders wil dan de bekende classics.
 
Ik werk veel met Drumatic 4 van E-Phonic (vaak zelfs meer nog met de oudere versies) en Atlas 2 van Algonaut.audio (samples).
Voor de jazzy kantjes nog steeds Strike, ik weet niet eens meer hoe ik er aan kom, maar ik vind het top.
 
Ik doe alles met self made reaktor stuff , jaren geleden een microtonic clone gemaakt met veel meer mogelijkheden "'CLONE TONIC ':)
-comb filter , spectral osc met 10 overtones , meerdere dist shapes (sine shaper ) etc...wel geen sequencer , alle modulation wordt geupdate aan S.R./2 ( high res dus )
Witte versie


Zwarte versie :)
Hier heb je de single part , chromatic version , die je kan gebruiken als synth

Gebruik ook microtonic omdat he zo weinig cpu gebruikt
 

Attachments

  • zhite.jpg
    zhite.jpg
    222,9 KB · Bekeken: 138
  • black.jpg
    black.jpg
    256,2 KB · Bekeken: 133
Ik vind Microtonic en nog een paar oudere VSTi’s nog een beetje ouderwets klinken, Kick 2 heeft wel het dikkere geluid wat software / VA tegenwoordig heeft.
 
Wat de beste is,is voor iedereen persoonlijk voor mij is het sample logic M.A.P(Modern Animated Percussion)over 6000 sounds en instrument presets die je in alle richtingen nog kunt manipuleren 😊
 
Back
Top