[Diy] De "vintage Fuzz" ...erg bruut maar eenvoudig projectje

vervang de pot door een R van 10K en koppel de pot via een 100uF C (in serie) met de + aan de emitter.

Hilltree schreef:
Als dat inzakken je echt stoort kun je experimenteren met een weerstandje en elco parallel over de drive potmeter.

Zoals verteld dus ;)..............
Je moet zo het ook niet te makkelijk maken, en alles in hapklare brokken aanbieden jeroen .
Anders is een diy thread na 3 post al dood omdat alles al verteld is :D

klein beetje ruimte laten voor verbeteringen of modificaties dus ;)
 
Zoals verteld dus ;)..............
Je moet zo het ook niet te makkelijk maken, en alles in hapklare brokken aanbieden jeroen .
Anders is een diy thread na 3 post al dood omdat alles al verteld is :D

klein beetje ruimte laten voor verbeteringen of modificaties dus ;)
Ik heb deze [zonder drive pot] gebouwd in een stompbox, en het MS-20 filter van Hilltree erachter. Dit klint behoorlijk lekker!!!:biertje:
 
vandaag alle onderdelen gekocht voor twee vintage fuzzen maar de AC187 transistors zijn wel raar sie zitten in en metalen blokje
en bij de bc 547 staat er een B achter bc 547B is er verschil of hetzelfde?
de germanium diode zit alleen een donker groene streep op het glas, dus heb ik dan een OA81 of een OA95?
de elco's die ze hebben meegegeven zijn blauw, er staat 6.8 35v op

dit word m'n allereerste soldeer project voor ik ga filteren, dus wou FF cecken of alles klopt(noob alert) de pot meters zijn iig wel goed een de weerstanden denk ik ook wel

moet morgen alleen wel weer FF terug om een slechte on rust on switch te ruilen(ding gaat alleen naat on rust en komt terug bij de 2e on)
 
Eindelijk is het gelukt!
Ik heb 'm in gebouwd tesame met een oud delay-pedaaltje en dat werkt knap leuk moet ik zeggen.

Het enige dat niet lukt is een vorm van toonregeling. Ik heb een 110n elco met potmeterer parallel over de volume heen maar dat doet niks :(

Andere condensator proberen dus?
 
Hier een stukje in resp. volgorde:
esx kaal + diyfuzz + mixerfeedback + lexigalm + delaypedaaltjegefreak
:P
 

Attachments

  • Fuzz_tragma_test.mp3
    936,1 KB · Bekeken: 128
Back
Top