Diy project T.M.K [too many knobs]

zo, Ik heb een stel pre productie printjes gekregen van electrodancer om te testen .
Ze zien er goed uit, erg netjes voor iets dat toch handwerk is.
Op de foto is die al door mij uitgezaagd en geboord.
Straks maar eens de componenten er bij zoeken en beginnen met solderen.

Ed , ik heb 2 extra gaatjes geboord .. ;)..valt het op ?
 

Attachments

  • pcb.jpg
    pcb.jpg
    27,9 KB · Bekeken: 99
Nou..de eerste test snippets zijn hieronder te beluisteren.
Moet nog wat gefinetuned worden..maar de eerste indruk is er.
Binnenkort een snippet maken met een echt dynamisch instrument, in plaats van die platte synth geluiden, zoals met de stick ;)

Hieronder nog een foto van de scoop hoe een gemiddeld output signaal eruit ziet.
Blokgolf dus met wat eigen signaal.
Ik denk dat een groot gedeelte van de forumleden dit niet echt begrijpt...maar cool ziet het er wel natuurlijk uit, zo'n scoop ;)

attachment.php

die drumm loop heft tie feedback ..functie inzich zo gedraagdt mn jomox resonator zich ook


eesrte luistert -resulst [lees zo verder :P ]best zwaar ..vet ..:mega:
[not for the faint harted ]
 
cool hilltree

ik krijg verder vragen of ik ook printjes kan maken voor andere projecten
dat kan ik zeker
er zijn op heb web voldoende layouts te vinden
indien je een layout hebt dan kan ik er een printje voor maken
 
En het ding is goedgekeurd !!!!

De eerste test zijn allemaal positief .
Er zijn natuurlijk wat aandacht puntjes die je als beginner niet moet overzien.
Zoals dat bruggetje , en wat draden onderling op de potmeters .Ook het midden contact naar de uitgang op de laatste potmeter niet vergeten.
Maar hij doet het dus, ...en schreeuwen kan die ook nog .

Van mij mag het printje dus nu in de productie @ electrodancer ;)

Veel knutsel plezier allemaal...en ik verwacht hier natuurlijk wel wat picts of soundsnippets :D

Nogmaals...........
Te Koop --------------------------------------------------

Men kan de p.c.b bestellen bij @electrodancer via p.b
https://www.synthforum.nl/forums/priv...=newpm&u=17347
Klik op bovenstaande link.

Dit is dan 10 euro per p.c.b inclusief verzenden binnen nederland
Volledig afgewerkt met flux en geboord .
Componenten zitten er dus niet bij.
Aanbieding is natuurlijk tijdelijk, en NO shipping to Nigeria ;)

Geef natuurlijk wel jou volledige adres gegevens door voor de post.

Te Koop --------------------------------------------------
 

Attachments

  • tmk too many knobs  test.jpg
    tmk too many knobs test.jpg
    30,6 KB · Bekeken: 101
Medeknutselaars... na enig gebabbel en een electronica les van hill..
moet het ook mogelijk zijn om een stereo tmk te maken (dus niet dubbel mono)
dit doe je door 2 tmk's te solderen.. en dan stereopotmeters te gebruiken..

ben er nog niet helemaal uit hoe het werkt.. (simpele beginner) maar lijkt me tof
stereocrunchieness :)
 
Krijgt de rechtmatige eigenaar van het design een vergoeding, of is er iets afgesproken? Lijkt me wel netjes.

Leuk project verder!

Dat hoeft dus niet.
Als je alle schema's/ pcb ontwerp en verdere ontwerpen in een speciale diy categorie online zet .
En dit aanmoedigt om te maken, naar de gehele wereld, dan weet je natuurlijk dat dit ook gedaan word.
En dan sta je er volgens mij ook achter.
Nu heb ik hier de bron vermeld, en de ontwerper, en originele schema's met de handtekening/onderschrift. [en dat is natuurlijk al netjes].
Zo doe ik het met mijn diy projecten op mijn site....zo doen andere diy adepten op hun site, en zo gaat het op diy fora.
Gewoon een erezaak.........
Men/ik hoeft er niets voor te hebben [eeuwige roem is voldoende] ;)

Nu is dit project ook niet echt spectaculair , en deze functies worden al in de spects vanuit het fabriek aangegeven van de opamp.
Maar al deze functies gelijk in 1 ontwerp is gewoon leuk , en het zou dus jammer wezen dat deze verloren ging , omdat de "ontwerper" zijn site al een hele tijd niet meer online heeft.

edit-Even in mijn archief over de beste man gekeken
All circuits are for non profit use.
.............Everything here was given freely and is offered freely.
 
Laatst gewijzigd:
Nu is dit project ook niet echt spectaculair , en deze functies worden al in de spects vanuit het fabriek aangegeven van de opamp.
Maar al deze functies gelijk in 1 ontwerp is gewoon leuk , en het zou dus jammer wezen dat deze verloren ging , omdat de "ontwerper" zijn site al een hele tijd niet meer online heeft.

edit-Even in mijn archief over de beste man gekeken
Klinkt al beter :) Het ging mij om het non profit idee. Als de 10 euro inderdaad de kosten van de pcb, wat boorwerk en de verzendkosten dekken, lijkt mij dat ok. Dan nog kan het zijn dat een designer het verkopen van een pcb niet goed vindt, maar het zelf etsen (DIY) wel. Las laatst nog een hele discussie over Elby die een pcb van een Thomas Henry project verkocht, zonder dat Thomas daariets vanaf wist.
 
mmmz een beetje foezzelen mag toch nog wel.......

ik vind dat hill gelijk heeft....en tis nou niet dat ik er miljonair van moet worden........
want dat ben ik lekker al........

ik ga een reeksje printjes produceren
degene die zich aangemeld hebben krijgen zsm bericht
 
Nou.. het is dus allemaal handwerk.
En het is dus krap aan ,wat betreft "kosten dekkend" volgens mij.
Voor dat geld krijg je 1 print met p.c.b voor 2 t.m.k's [ too many knobs] [belichten/etsen met zuur/schoonmaken/knippen/enz]
+/- 120 gaten zijn er geboord.... en met flux afgewerkt.
En de verzendkosten zitten er ook nog in.
Nu is het wel zo dat je op een gegeven moment routine erin hebt...maar toch.
Ik vind het wel netjes van electrodancer.

Overigens, als er behoefte aan is zal ik hier nog een stuk of 10 mods voor de t.m.k plaatsen.
Wat eenvoudige maar toch wel handige opties, zoals input regelaar , bias, si/germ. regelaar/highcut.
 
Als iemand die zelf printen maakt kan ik je zeggen dat de gangbare prijzen qua tijd nooit uit kunnen als je het met de hand doet :D Waar ze bij massaproductie soms minder dan een tientje vragen voor een profi pcb (dubbelzijdig doorgemetaliseerd, met printlak en silkscreen) lukt dat met de hand echt niet. Puur qua tijd al niet.
 
Overigens, als er behoefte aan is zal ik hier nog een stuk of 10 mods voor de t.m.k plaatsen.
Wat eenvoudige maar toch wel handige opties, zoals input regelaar , bias, si/germ. regelaar/highcut.

Dat lijkt me cool!:okdan:
 
hoera mods.. nogmeer vingers verbranden... /me kijkt er naar uit
 
Back
Top