Diy project T.M.K [too many knobs]

Hier nog wat TMK'tjes op de broedplank .. :D

attachment.php
 

Attachments

  • DSCF0613-large.JPG
    DSCF0613-large.JPG
    198,7 KB · Bekeken: 91
@Demian

Ziet er goed uit!

waar haal je die mooie cases vandaan? En hoe krijg je de prints erop?
 
Dank je!

In het kort hoe ik het gedaan heb :

Kastjes, knoppen, vrijwel alles besteld bij newtone-online.nl

Die prints dat is speciale transparante decal folie (waterslide) geprint met een inktjet printer, printontwerp is gedaan met Abacom Frontdesigner.

De cases heb ik in ca 10 lagen gespoten met duplicolor primer, spuitplamuur, kleurlak, transparante lak.
(wel eerst boren)

Dan decalfolie printen, als je dat met inktjet doet zoals ik, dan moet je die folie eerst 3x fixeren met transparante spuitlak anders lost je bedrukking op bij het losweken.

Dan folie weken in lauw water, voorzichtig aanbrengen op de case, zorgen dat bubbels weggepoetst zijn, (heel voorzichtig) dan, laten drogen, bijvoorbeeld in de zon achter glas.

Als het droog is, de boel nog 3 x aflakken met transparante spuitlak en dat het liefst bij een temperatuur van ca 20/25 graden. Dus, nu gaat dat heel goed.

En dan heb je ongeveer zoiets. :)
 
Zo. Het lijkt misschien een beetje showing off, misschien is het dat ook wel, maar ik ben er gewoon ook erg blij mee. :halleluja

TMK-MoreKnobsEdition-1.jpg


TMK-MoreKnobsEdition-2.jpg
 
Ooow, nice:okdan: Kan niet wachten tot dat mijn dual printje binnenkomt
 
.......zow hehe 1.357.549 gaatjes verder
en vandaag alles op de post gedaan....:doei: toedeledokie

dr gaat heel wat tin vloeien deze week

die van brz is af....nou kan ik eindelijk zelf iets bouwen....euh
VOOR mezelf dan :eureka:

c'mon everybody on the knobs:yamaha:
 
...nou kan ik eindelijk zelf iets bouwen....euh
VOOR mezelf dan

En dan weer verder met het filter he ? :D
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=97895

Voor mij is dit project ook afgesloten.
Natuurlijk wachten we nog op foto's en mp3 voorbeelden van al die anderen die een printje besteld hebben ;)
Kan toch niet wezen dat we daar nooit meer wat van horen.

Vragen en zo ,worden natuurlijk nog wel beantwoord.
 
Nice!

Nog een vraagje. Ik zag ergens een bestellijst voorbij komen:

C1 220pF--------- -- IC1 TL062
C2 1uF ---------- -- POT1 500K
C3 220pF ---------- POT2 250K
C4 .1uF [100n] ------POT3 50K
C5 .1uF [100n] ----- POT4 250K
C6 .1uF [100n] ---- - POT5 10K
C7 10uF elco------ - POT6 300K
D1 led Rood --------- R1 470 ohm
D2 led Rood ---------- R2 10K
D3 1N4148-----------R3 1K
D4 1N4148------- ---R4 10K
D5 1N4148 --------- R5 10K
D6 1N4148 -------- R6 100K
D7 1N4148 ---------R7 100K

Moet ik lineaire of logaritmische pots gebruiken? En wat voor condensators?

Als ik alles helder heb, zal ik bij Farnell een bestelling plaatsen en het winkelwagen-bestand hier plaatsen, zodat anderen deze kunnen inladen en meteen hiermee kunnen bestellen.
 
voor de potmeters gewoon liniair.
Voor de modificaties [even hele tread lezen ;)] kun je liniar gebruiken..maar voor een mooiere loop van de pots is daarvoor log beter.
Condensatoren maatkt niet echt uit....gewoon keramisch is goed.
Folie kan ook...maar wil je echt "guitar vintage" , moet je die orange drops hebben :D

vergeet je de jackcontackten/schakelaar /led /extra weerstand voor led [2 tot 4 k] en voeding aansluiting niet ?
 
Zo naar dat schema te zien , schakelt die niet de voeding.
Maar dat kan natuurlijk wel.
De rechtse schakelcontakt kan namelijk ook gelijk achter de batterij of die voeding bus.
Het is wat je zelf wilt.
 
Ah oke. Ik snap hem.

Bestellijst hoop ik vanavond of morgenavond klaar te hebben. Ik zal de mods en schakelaars enz allemaal meenemen en de bestelling hier plaatsen.
 
Hmmm.. dat bestel lijstje is wel handig..
ik geloof niet dat ik alle onderdelen zelf kan vinden..

en de lokale elektronicaboer die het wel had.. was 4keer duurder
als de dingetjes die ik wel vond op het internet :-(
 
Yay, printjes zijn binnen, wordt een leuk weekend :D
 
http://nl.farnell.com/jsp/search/browse.jsp?N=500012+1000225+247545+356266&Ns=PRICE_PLS_011_PRICE1|0&Ntk=gensearch_001&Ntt=capacitor&Ntx=mode+matchallpartial&locale=nl_NL&appliedparametrics=true&getResults=true&originalQueryURL=/jsp/search/browse.jsp%3FN%3D500012%2B1000225%26Ntk%3Dgensearch_001%26Ntt%3Dcapacitor%26Ntx%3Dmode%2Bmatchallpartial%26No%3D0%26getResults%3Dtrue%26appliedparametrics%3Dtrue%26locale%3Dnl_NL%26catalogId%3D%26prevNValues%3D500012%2B1000225

Okeej, wie kan mij op weg helpen met de condensators? Ik krijg voor 220pF through hole 89 verschillende resultaten. Maakt het iets uit (voltage rating loopt nogal uiteen, zo zie ik ook over characteristics staan die verschilt).

Heb genoeg ervaring met solderen, alleen het uitzoeken van die componenten blijft lastig en daar heb ik niet veel ervaring mee.

;)
 
Back
Top