[Hardcore] New Track! (Restrained)

Heeft grotendeels met de loudness war te maken denk ik. Hoe "harder/scheller" de kick overkomt,hoe harder men denkt dat ie is. En iedere dj wil de hardste platen draaien.
Daarnaast kan je meer en makkelijker trucjes doen met synthkicks.
 
Je hebt wel gelijk ja Niel.
met een synth kan je gewoon de raarste dingen tweaken zodat je kick echt heel vaag klinkt.
'You Fake Ass' is ook getest op Harmony Of Hardcore afgelopen zaterdag, en heb et zelf ff gefilmd.
Ik post vanavond filmpje op youtube.
is echt vet om je track op groot materiaal te horen :)
 
Die trucjes vind ik wel oke, ik doe dat ook wel, maar je hebt van die kicktrucjes waar het lijkt alsof er een soort van partamento aanstaat.. dat vind ik dan niets.

En het lijkt wel alsof iedereen wil bewijzen hoe goed ze hun software beheersen als het om edits gaat, en niet meer hoe goed ze kunnen mixen of soundedesignen.

Jam-her.
8D
 
Die trucjes vind ik wel oke, ik doe dat ook wel, maar je hebt van die kicktrucjes waar het lijkt alsof er een soort van partamento aanstaat.. dat vind ik dan niets.

En het lijkt wel alsof iedereen wil bewijzen hoe goed ze hun software beheersen als het om edits gaat, en niet meer hoe goed ze kunnen mixen of soundedesignen.

Jam-her.
8D

Kwam mooier uit zo in plaats van standard een noot ;)
 
Die trucjes vind ik wel oke, ik doe dat ook wel, maar je hebt van die kicktrucjes waar het lijkt alsof er een soort van partamento aanstaat.. dat vind ik dan niets.

En het lijkt wel alsof iedereen wil bewijzen hoe goed ze hun software beheersen als het om edits gaat, en niet meer hoe goed ze kunnen mixen of soundedesignen.

Jam-her.
8D

Valllen die kicktruukjes en edits niet een beetje onder sounddesign ?
 
Tsja, wanneer valt iets onder hokjes..
als er een keer iets aparts gedaan word met een kick vind men het 'hokjes' ?
Vind het juist beter om nieuwe dingen uit te proberen, door bijv. portamento trucjes te doen..
 
Tsja, wanneer valt iets onder hokjes..
als er een keer iets aparts gedaan word met een kick vind men het 'hokjes' ?
Vind het juist beter om nieuwe dingen uit te proberen, door bijv. portamento trucjes te doen..

Ik zie dit meer als arrangeerkunde.

Sound design is het daadwerkelijke geluid maken zonder enig ander doel dan de klank op zich.
 
Back
Top