van daw naar daw

een masteringsuite is ook een daw in mijn woordenboek :)

anyway, dan is wavelab voor mij niet echt handig maar zal het eens testen als het uit is voor de mac!

terug ontopic :)
 
ik heb zoiets van bij opnemen houd je veel hoge kwaliteriet over als bij renderen en dan ook nog eens src en dan nogeens ditheren.*D

en als je dan tussen de stappen door kan opnemen ipv renderen hou je een beter kwaliteit aan het einde lijkt mij

maar wavelab gaat dan toch gewwon de samplerate converteren Arno? of kun je echt opnemen in een lagere kwaliteit
 
Opnemen hogere kwaliteit dan renderen? Snap ik nu weinig van het digitale domein of...?
 
iedere keer als je tussendoor moet renderen kost dat wel weer wat kwaliteit

angezien ik dit best vaak doe..vanwege cpu overzicht
 
dat kwaliteitsverlies is er niet hoor melo, je kan gewoon in the box renderen/bouncen. de omweg die je in je hoofd hebt levert je geen voordeel op, imho.
 
Vreemd hoor , ik kan gewoon met mn simpele 'edirol ua 25' de output van het ene programma rechtstreeks opnemen in een wave editor.
Zonder kabeltjes ...
Denk dat het met een gewone huis/teuin/keuken kaart ook kan , win.start..bureau accesoires,volume regeling , selecteer opties eigenschappen opnemen en kies stereo mix ..
 
Hoe jij het moet doen weet ik niet wantik heb geen tascam .
Bij mij werkt het als volgt , ik activeer de digital in ( resampling functie werkt alleen maar als er geen digitale kabels zijn aangesloten,heeft dus eigenlijk 2 doeleindes ) nu resampled/record de geluidskaart alles intern .
Pak een sj ehandleiding van je geluidskaart en pluis het even uit , maar ja k'weet dan ook niet of je tascam dat kan .
 
Ik heb dit geprobeerd te volgen, maar snap hier geen hout van, wat is hier nou de bedoeling?
 
het routen van de ene dawnaar de andre dat is de bedoeling en het kan op mac met soundflowerbed maar ikweet niet of dat ook voor windows is.
 
Het bouncen van audio naar wav files levert geen enkel kwaliteitsverlies op. Zelfs bij het vele malen opnieuw bouncen. Vanwege mijn werkzaamheden werk ik met erg veel individuele samples die keer op keer opnieuw worden gebounced, geprocessed en opnieuw gebounced. Ik doe dit allemaal in the box, zonder verlies aan kwaliteit.

Het opnemen van de ene output van je audio interface via de input van de andere audio interface wel.

Er gebeurt namelijk tot twee keer toe een Digitaal-Analoog conversie (en vice versa).
 
ik had het niet over bouncen maar het zo netjes mogelijk naar 16 bit gaan.

maar de kaarten waarmee dit beter word ipv dithering kosten ong 4000 euries ofzo
 
Bij in the box staat ''box'' voor computer.

Dus in the box mixen betekent mixen alleen met de pc/mac zonder gebruik van outboard gear (externe fx, compressors, eq's ect).

Ik snap trouwens nog steeds niet was de TS precies wil.
 
Motoko bedoeld daarmee dat hij in de box zit...
box_joost_koloniaal.jpg
 
Ik denk dat het volgende geldt voor meer mensen:

Leer eerst eens zelf te zoeken voordat je gaat vragen.. Via google/soundonsound.com/gearslutz.com en natuurlijk de ZOEK functie bovenaan de pagina kun je een hoop vinden.....

Of zit er zaagsel in die bovenkamer?
 
ik had het niet over bouncen maar het zo netjes mogelijk naar 16 bit gaan. maar de kaarten waarmee dit beter word ipv dithering kosten ong 4000 euries ofzo

iets met een klok en klepel. waarom doe je zo moeilijk? dithering is niet vies. er is ook niet iets 'in plaats van' dithering, je doet het of je doet het niet. ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt. er is 1 manier om netjes naar 16bit te gaan en dat is ditheren en dan truncaten. via een da/ad loop gaan om dither te vermijden is met een dure olifant een mug die helemaal niet kan bijten doodslaan.

ga lekker muziek maken, en maak je geen zorgen over zogenaamd kwaliteitsverlies. tegen de tijd dat dit soort details je zwakste schakel zijn ben je heel erg goed geworden :)
 
Back
Top