mpc 4000 keyboard

defmo

www.defmo.com
Lid sinds
23 oktober 2009
Berichten
197
Locatie
Amsterdam
Beste forum leden
Ik zou graag de korg aan willen sluiten op de mpc 4000.
En alles in de mpc 4000 Opnemen.
En dat all het geluid ook uit mpc komt?

Wil het zonder daw interface doen,Dus puur aleen de korg die aangesloten is op de mpc 4000

Wat is de beste oplossing hier voor?

Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen

Want wil een tijde thuis werken,wat betrefd beats ,,en niet persee in de studio
 
ik heb het normaal aangesloten via pro tools (digi003)

En moest altijd de mpc en de korg alebij apart aansluiten anders hoor ik bijv
aleen de mpc als ik geen audio kabels op de korg aansluit



Maar thuis heb ik de mogelijkheden daar niet voor
 
wtf is 'de korg' ?
ervan uitgaande dat het een keyboard is, zou je de audio outputs kunnen aansluiten op de inputs van je MPC.
Op mn MPC5000 kan ik dan de inputs beluisteren via de output van de MPC, of de audio ervan opnemen.
In je manual moet je toch kunnen terugvinden of dit op de 4000 ook kan, k zou denken van wel...
 
Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen

Ik in ieder geval niet.

Misschien is het handig om, voordat je een bericht met een vraag plaatst, eerst even terug te lezen wat er staat en je dan af te vragen of er voldoende informatie vermeld is om een antwoord kunnen te geven.

Welke apparaten gebruik je?
Wat wil je doen?
Wat gaat er nu mis?
 
ik heb een mpc4000
en een korg triton extreme

ik wil de extreme opnemen in mijn mpc 4000

Wat ik nu ook doe !

Aleen maak ik gebruik van een daw interface
en heb de extreme en de mpc 4000 verbonden met midi kabels

Wat ik nu wil doen is dit

zonder daw interface zonder computer er bij

aleen de mpc 4000 en de korg triton extreme

op de mpc 4000 sluit ik een versterker met een paar boxen eraan

en de extreme sluit ik dan weer aan op de mpc

aleebn mijn vraag is dus ...ik krijg dan we geluid uit de mpc maar niet uit de triton

ook al is de extreme aangesloten op mpc 4000

dus wat gaat er mis?
 
Als ik het goed begrijp - ik word altijd afgeleid door spel- en taalfouten =( -dan wil je de audio van je Triton Extreme uit je MPC laten komen. Volgens mij moet dat gewoon kunnen: er zitten twee analoge lijningangen op de MPC (zie blz. 6 van de User Guide). Of werk je digitaal? Wil je audio opnemen, dan kan dat met de samplefunctie. Maar waarom zou je dat doen als je midi hebt?
Ik vind het nogal omslachtig. Ik zou zelf kiezen voor midi sequencing en audio mixen via een mengpaneel.
 
ik wil gewoon echt midi opnemen !!


in de akai mpc 4000 ...met de korg triton extreme

Aleen ik krijg geen geluid als ik de extreme niet!!!! op een audio interface aansluit!

Dat is nu eigenlijk de hele isaeu

Laat ik het zo zeggen ..hoe kan ik er voor zorgen
dat ik bijv een koptelefoon in de mpc stop

ik hoor de mpc ...maar de triton
Daar zit ik dus mee
midi is gewoon aangesloten.... ik kan met de triton bijv de geluiden van de mpc wel horen .... maar niet de geluiden van de triton?
 
dus dan moet ik elke keer de koptelefoon verwisellen van de mpc naar de triton bijv
 
midi = geen geluid! Sluit dus ook je audio uitgang van de korg aan op de mpc en zorg er voor dat het geluid doorgestuurd wordt naar de audio uit van de mpc.
 
oke dan nu kom iets verder ...ik heb de main outs van de korg op de inputs van de mpc aangesloten Maar hoor nog steeds niks.
Ik heb de manual gelezen ...Maar kan er niet echt wat over vinden
 
Is het wel mogelijk om geluid te horen door de inputs als er een sequence loopt op de 4k? Op mn 60 gaat dat wel maar dan moet ik eerst naar het samplemenu voordat ik terug kan naar mn mainscreen en ook daadwerkelijk geluid kan horen door de inputs heen.... volgens mij is dat een bug in de 60 want wordt met geen woord over gesproken in mijn manual.

Als ik jou was zou ik een goedkoop behringer mengertje scoren en dan kan je jezelf al deze kopzorgen besparen. :)
 
Ik heb er geen (maar wel een MPC2000XL) dus ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan de MPC4000 dat niet; de audio inputs zijn alleen om samples op te nemen. Als je zonder DAW de geluiden van je Triton en je MPC4000 wil mixen, heb je een mengpaneel nodig.
 
Zie mijn post in je andere topic over de MPC 4000!

Het kan wel, maar je moet toch echt ff goed kijken wat je doet..Je wilt te snel!
 
mixer.png
 
Back
Top