Fostex 280 Tape Sync met Roland MC-300

Aottens

Stamgast
Lid sinds
9 juli 2009
Berichten
416
Locatie
Sneek
Hallo mensen, ik gebruik een fostex 280 om mijn nummertjes op te nemen. Ik ben nog lerende dus dit voldoet voor mij zeer goed. Ik had echter een vraag, op mijn recorder zit een zogenaamde tape sync, dit zit ook mijn sequencer de MC-300. Ik wil dit graag gaan gebruiken want ik heb gehoord dat het je uiteindelijk een paar sporen bespaart.

Nu is de vraag, hoe... Ik heb geen flauw benul hoe dit werkt, en op internet kan ik er ook niks over vinden. Ook op het forum heb ik al gezocht maar ik kon niks vinden.

Graag zou ik wat info hier over hebben, ik hoor het wel.
Alvast bedankt.
 
http://www.xs4all.nl/~fjkraan/digaud/fostex280/M280_OwnersManual.pdf

gaat dus ten koste van een track

meestal zit er op de sequencer een FSK Generator Geef alleen een start signaal
of Smart FSK heeft elke 4 bars een start signaal

bij het meeste roland spul uit die tijd is het FSK
JE neemt eerst op spoor 4 een FSK signaal op dat uit de MC500 komt en als je de tape terugspoelt start dan geeft de tape een start signaal aan de Sequence (Ext Sync)

sorry simpeler kan ik het niet uitleggen
 
In de handleiding staat op p.21 t/m 24 (zie bericht van kaoskaos) hoe je het in moet stellen.

Sync out dus opnemen op de Fostex, output van dat spoor weer terugleiden naar de sync in op de Roland.
Als je dus middenin een nummer op stop drukt, moet je weer helemaal terug naar het begin van het signaal op tape rewinden en dan weer voor het startsignaal de tape laten lopen.

P.S. Vroeger zelf ook jarenlang met de Fostex 280 gewerkt :okdan: met de tape sync van de Roland R-70 drumcomputer. Later toen nog overgestapt op realtime sync met smpte to MIDI Time Code.
 
Back
Top