Controller zoals de tascam us-2400

Het moet er natuurlijk ook een beetje uitzien! :-)

Ik zie trouwens hier in nederland allemaal spuuglelijke blauwe versies van dat ding? :)

Of in het wit..

Maar in engeland zie je de black versie?
 
ik werk met de 3 bcf's met cubase 5 onder XP32 op een Quadcore 6600 en 4 gig intern (3gig switch om) en dat gaat echt prima .....heb nog nooit een overload gehad van de CPU.

in 1 van de usb uitgangen van mijn pc zit een hubje voor 4 usb uitgangen en daar zitten de 3 bcf's in en dat werkt prima onder cubase 5 (je moet ze wel aanmaken als mackie 1 mackie 2 en mackie 3
 
Ah top :) Heb al op me pc een powered usb hub :) Dus scheelt midi kabels kopen haha :-). Is het niet zo als je via midi aansluit dat hij alles automatish herkent?

Welke kleur is jou bcf? :)
 
Volgens mij zijn ze er alleen in wit en donkerblauw. Ik had ook liever een zwarte gehad.
 
Het moet er natuurlijk ook een beetje uitzien! :-)

Zo'n Midibox kan best mooi zijn hoor: http://midibox.org/forums/index.php?showtopic=2499

attachment.php


Maar dan moet je dus wel echt tijd hebben om dat allemaal uit te gaan zoeken en te maken. Da's duidelijk geen plug & play optie ;)

Volgensmij zijn die zwarte BCF /BCR's in Nederland heel kort als special edition te koop geweest. Hoe dat in Engeland zit weet ik niet.
 

Attachments

  • axel_lc24_07.jpg
    axel_lc24_07.jpg
    79,4 KB · Bekeken: 102
om dan maar even met de deur in huis te vallen, heeft de behringer geen automap? ik heb daar al wat mensen over horen klagen, maar ik weet nu dus niet wat ik moet geloven, als hier de behringer met mackie en euphonix wordt vergeleken..

maar hier dus een fotootje van de MIDIbox LC
 

Attachments

  • midibox.jpg
    midibox.jpg
    64,6 KB · Bekeken: 100
Nee geen automap. Maar je kunt gewoon software/presets downloaden voor het programma wat je gebruikt.
 
Heb hem vandaag even bekeken in de winkel.
Er zit een blauwe gloed over maar hij is niet echt zo als op het plaatje. Hij gaat meer naar het zwart toe. Wel mooi dus :-)

Denk dat ik er 3 koop. Even opmeten wat het beste past! :)
 
ik heb volgens mij gewoon zwarte.....
Tip: check ff 2e hands sites want ze kunnen nog wel eens voor weinig op het net staan en ze zijn sterk en gaan niet zo snel kapot dus.......
Ik heb er 1 nieuw gekocht en 2 dus 2e hands.

ze zijn gewoon plug & play dus je zet hem aan en middels een bepaalde knop combi zet je hem in MACKIE MODE (daar blijft hij dan ook de volgende keren in staan als je hem aan zet. en alles werkt perfect met cubase
 
Bedankt voor de tip michiel! Mocht ik nog vragen hebben dan kom ik nog bij je terug :-). Ik vond ze best stevig eruit zien. En de knoppen en faders ook. Als je de draaiknoppen vergelijkt met bijv een novation remote sl. Dan is de novation echt maar crappy kwa bouwkwaliteit. en 2 keer zo duur :-).

Ik zal is gaan speuren op internet ;-). Maar wil ze denkik gewoon nieuw kopen. Heb je gelijk garantie. En zo duur zijn ze ook niet :)
 
Die Behringers zijn géén Us2400, hoe je het wendt of draait eb hoe je het ook voor je geweten goed probeert te praten: Het blijft Behringer... Dé fabrikant van Mickey Mouse goederen.

Anyway, ontopic, beste Alcje: er is goed nieuws:

Lees dit even door:

Hier die Anleitung:
1. usbaudio.sys von einer *Windows XP Installation* kopieren (liegt unter Windows\System32\Drivers

2. VISTA installieren

3. Tascam US-2400 anschliessen. VISTA versucht das Geraet zu installieren, was aber fehlschlaegt. Danach hat man jedoch bereits ein neues Device (USB Audio Device unter Control-Panel -> Device Manager -> Sound, video and game controllers) welches aber nicht startet.

So ab jetzt wird's dirty

4. Die gesicherte usbaudio.sys von der XP Installation umbennen (z.B usbaudio_XP.sys) und dann nach Windows\System32\Drivers kopieren.

5. Registry Editor (Regedit) starten. Im Ast HKEY_LOCAL_MACHINE nach usbaudio.sys suchen. Ueberall wo usbaudio.sys gefunden wird den Key editieren und usbaudio_XP.sys eintragen.

6. Restart

7. Nach dem Neustart sollte der Tascam nun unter VISTA gestartet werden koennen (USB Audio Device unter Control-Panel -> Device Manager -> Sound, video and game controllers).

Nun wie gehabt unter CUBASE einbinden.

Bei mir laeuft der Tascam auf einem engl. VISTA Ultimate mit Cubase 4. Sollte aber eigentlich auch mit deutschen Versionen und anderen DAW SW gehen.

So ich hoffe das hat geholfen. Dachte ich muss mal die Ergebnisse meiner naechtlichen Experimente teilen

Viel Spass,
koaguitarman




Dus dat, ik heb het zelf nog niet getest, maar ga daar morgen of overmorgen aan beginnen (fingers crossed).

mvgr,

Tease
 
Ik ben zeeeeeer benieuwd of dit werkt! Bedankt voor je informatieve reactie! :)

Nou wat je zegt over behringer.. ik heb er naar gekeken. zag er leuk uit maarja. als je dan bijv zo mackie control ziet. Dan loopt ook echt het kwijl je uit de mond zegmaar. :)

Zijn er ook geen mengpanelen via usb ofzo die kunnen fungeren als controller?
Ookal is het een interface?


HOe zit het trouwens met zo'n allen heath zed. Dat is geen controller of wel?
 
De Tascam US 2400 werkt onder Vista32 en 64 bits in Cubase 5. Helemaal compleet.
Yes !
 
Dat is wel super. Alleen mooi klote is, ik zie er nu nergens 1 tekoop haha :-)

Zat ook te denken, het is wel kleiner.

Zo'n novation remote zero sl. mk2

Die dingen waren normaal 400 en nu opeens 220? :)

alleen geen motorized faders maargoed. wel degelijker dan behringer denk
 
Geloof me, je wilt echt wel motorized faders.
 
hmmm je maakt me nu wel aan twijfelen hahaha ;-)

Ik hoor veel positieve maar ook negatieve dingen over die bcf.

Motorized faders zit erop.. maar ze lopen hakkelig?
 
Ik weet niet of dit specifiek voor de BCF is of dat andere, duurdere controllers daar ook last van hebben, maar de faders in de Cubase mixer lijken niet altijd even snel te lopen als de faders van de BCF. Als dat bedoeld wordt met hakkelig, dan kan ik dat bevestigen. En wanneer je de faders van de Cubase mixer met de muis beweegt, dan reageren de faders van de BCF wat nerveus, maar ook daarvan weet ik niet of dit alleen bij de goedkope BCF voorkomt.

Maar ze zijn zo goedkoop, zeker tweedehands, dat je er gewoon eentje zou moeten proberen.
 
Back
Top