HELP!? Midi problemen

Floeperd

Nieuwkomer
Lid sinds
29 januari 2010
Berichten
3
Zoooow ik snap er geen zak van word er helemaal gestoord van, ik heb pro tools 7.1 plus een digi 002 en ik gebruik een akai mpk49 via usb in reason werkt zowel mijn digi002 als mijn mpk perfect, maar in pro tools krijg ik die mpk49 maar niet aan de praat, ik heb midi kabels gekocht, in de hoop dat als ik ze direct aansluit op de digi002 het dan wel lukt, maar nog steeds zonder resultaat, de lampjes op mn digi van midi in en out branden niet en al selecteer ik de juiste ports in pro tools het wil me maar niet lukken om midi te krijgen....
kan iemand me hiermee helpen ik word er behoorlijk gestoord van

was zelf al op t idee gekomen om t te googelen...
en die patch voor mn MPK49 werkt niet bij mij, shit loopt vast, maar daar ben ik al over op t forum van die fabrikant aan t vragen
gaat me meer om pro- tools, Reason werkt bijvoorbeeld wel, maar bij pro tools, echt helemaal niets, ik geloof dat er ook 2 lampjes van midi in en out op me digi horen te branden, maar die branden ook niet

en mn voeding gebruik ik bij gebrek aan adaptor via de usb....
heb ook al geprobeerd om de usb aan te sluiten op een andere laptop, met de midi kabels in de digi002

is mijn digi kapot??of zie ik iets over t hoofd???
hoop echt dat iemand me kan helpen nu al een week aan t klooien
 
Als in Reason de MPK wel werkt via USB en in Pro Tools niet, dan ligt het waarschijnlijk toch aan een van de instellingen in Pro Tools. Kan je niet ergens in Pro Tools aangeven welke controllers of midi in/outputs je wilt gebruiken?

Dat je de MPK niet via 'normale' Midi kan aansluiten op je Digi 002, kan verschillende oorzaken hebben. Aangenomen dat je Digi 002 ok is, kan het zijn dat je de normale Midi poorten apart moet activeren op de MPK. Kan ook zijn dat je een adapter nodig hebt om die poorten te laten werken.
En even een hele domme vraag, heb je de midi-kabels goed aangesloten? Dus, in naar uit en uit naar in?
 
ja kan wel en ik kan ook wel de usb poort selecteren, maar daar houd t ook wel op, en de kabels heb ik ook goed aangesloten....
lijkt erop dat die midi interface van me digi kapot is, maar dan nog zou ik midi via usb moeten kunnen gebruiken....maar misschien zie ik iets over t hoofd....
 
Even helder:

Een 002 laat bij het opstarten drie relais klikken, zo niet dan stuk. (zie verderop)
Een 002 heeft twee groene LED's op één van de boards die je aan de rechter-zijkant kan zien zitten door de perforatie in de kast. Eén hoort continue te branden, de ander knippert. (Zie boven)
De MIDI LED's op de 002 lichten alleen op bij MIDI-data-verkeer.
Zodra Pro Tools opstart moet de IEE 1394 LED op de frontplaat van de 002 groen oplichten. (Zie boven)

Maar, als je 002 wél werkt met Reason is hij dus niet stuk.
Zonder Pro Tools te draaien moet je alle MIDI- activiteit op je MIDI-in op de LED op het frontpaneel terugzien. Zo niet dan heb je een probleem.

(Verderop)
Het meest voorkomende probleem met de 002 is het 'Power-Harness'-probleem. Een kabel die van de voeding naar de twee digi-boards loopt is niet van een denderende kwaliteit. Dit uit zich veelal in het compleet NIET functioneren van de 002, iets wat jij niet hebt.

Als je inderdaad geen MIDI in op je 002 ziet op het frontpaneel als je de MPK aangesloten hebt en zeker weet dat daar MIDI uitkomt dan is er iets mis met je 002.

De MPK's faders en transport-keys werken niet out of the box met PT maar dat had je vast al gelezen.

-Warner
 
ja ik had ook de mpk preset al gefixed, en ik had t ff voor elkaar, tot de hele shit vastliep, ik denk nou opnieuw installeren dan werkt t wel, maar nu werkt t weer helemaal niet....foktop...
in ieder geval bedankt voor de hulp people
P'zz
 
Back
Top