Welke subwoofer bij de Mackie HR824?

Ik heb een 2de hands subwoofer van m&k op het oog, de vx-1250.
Iemand die er mij meer kan over vertellen? De verkoper, die jaren op professionele basis subwoofers verkocht, zweert bij m&k als het subwoofers betreft.
Nu heb ik al wat research gedaan en zit met de twijfels. M&K maakt vooral film-toepassingen. Ik vraag me dus af of hij goed genoeg is om bij mijn HR824's te plaatsen.
Wie kan me verder helpen?

mvg,
Lowie
 
Sub ziet er wel goed uit. Heb hem zelf nog nooit gehoord. Hij is wel THX wat de mackie sub ook is/was alleen zegt dat natuurlijk nog niets. Dat hij in een 5.1 systeem aangesloten kan worden hoeft denk ik niet echt een probleem te zijn (die Bleusky's hebben dat ook) Maar of het echt iets is zou het niet weten?

Ik zou hem wel eerst uit proberen bij de mackies. Wat wel een voordeel is van die m&k is dat je hem kan bypassen dus kan je met plaatsen goed testen of het beter klinkt of juist slechter.

Toen ik die sub ging kopen kon ik gewoon een sub die in de winkel stond meenemen proberen en kijken / horen of ik het iets vond. Als ik dat niet had kunnen doen zou ik hem niet zo maar hebben gekocht.

O en misschien nog een handige tip als je de goede plaats wilt bepalen voor het plaatsen van je sub. Zet hem op de afluister positie op oorhoogte. Makkelijker gezegd dan gedaan haha. Maar als je hebt gedaan kruip dan door je studio en zoek de plaats op waar het laag het mooist en het strakst klinkt en zet daar je sub neer. Misschien kende je deze al maar werkt best goed. Is makkelijker dan je sub je hele studio doorslepen.

Maar voor je aankoop: het enige waar ik je mee kan helpen is probeer hem eerst uit voor je hem koopt. Tenzij je hem voor een paar tientjes kan kopen ;)

Succes!
 
Back
Top