Cubase 5 Probleem

Konnekt

Ingeburgerd
Lid sinds
20 januari 2010
Berichten
28
Locatie
Arnhem
Ik heb problemen met cubase 5, nadat wij hier zijn overgestapt van cubase 3 naar cubase 5, krijg ik een aantal zaken niet meer voor elkaar! Ik heb een track geladen in mijn cubase sessie, nu heb ik wat gitaren bijgespeeld op het 2de spoor. Normaal kon ik gewoon het 2de trackspoor stukje voor stukje verschuiven tot hij goed staat. Nu gaat dat echt met hele grote stappen? Hij zoekt zelf als het ware punten waar je hem neer mag zetten. Ook als ik inzoom gaat dat niet. Is er geen optie dat je gewoon met je pijltjes toetsen de track iets kunt verplaatsen als je erop drukt?
 
Ik heb problemen met cubase 5, nadat wij hier zijn overgestapt van cubase 3 naar cubase 5, krijg ik een aantal zaken niet meer voor elkaar! Ik heb een track geladen in mijn cubase sessie, nu heb ik wat gitaren bijgespeeld op het 2de spoor. Normaal kon ik gewoon het 2de trackspoor stukje voor stukje verschuiven tot hij goed staat. Nu gaat dat echt met hele grote stappen? Hij zoekt zelf als het ware punten waar je hem neer mag zetten. Ook als ik inzoom gaat dat niet. Is er geen optie dat je gewoon met je pijltjes toetsen de track iets kunt verplaatsen als je erop drukt?

kijk even waar je quantize opstaat in je projectscherm! links boven in de balk, staat als het goed is een teken wat ongeveer hier op lijkt >|< deze moet ff grijs gemaakt worden dan kan je het verplaatsen naar waar je het wil!

wegens omstandigheden heb ik cubase niet openstaan, maar ik geloof dat ik het wel zo goed zeg...
 
Naast het uitzetten van 'snap' op de manier dat cns beschrijft kun je ook de ctrl-toets ingedrukt houden en het start- of eindpunt van je event verplaatsen.
Mocht je een mac hebben dan zal het waarschijnlijk met de cmd-toets gaan :)
 
Ik heb auto q altijd off staan op de transport bar. Ookal maak ik de boel grijs of blauw, hij weigert om het te doen. Het lijkt wel of ik hem alleen naar hele secondes mag verschuiven! :P Iemand nog een idee?

Ik ben al weer iets verder! Ik keek naar de tijdbar erboven die stond op seconds.
Hij staat nu op timecode, maar nog kan ik als ik inzoom, hele kleine stapjes niet maken. Weet iemand hoe je dat voor elkaar krijgt?
 
een teken wat ongeveer hier op lijkt >|< deze moet ff grijs gemaakt worden dan kan je het verplaatsen naar waar je het wil!

Lees nou even goed wat hierboven door cns geschreven is.............................
Met "grijs gemaakt worden" betekent 1x erop klikken met je muis, en klaar ben je, dan kun je schuiven wat je wilt.

Stoppen met eigenwijs zijn, en dit gewoon doen. Klaar!
 
of je leest de handleiding?
 
Dat heb ik gedaan! Ik mag dan wel een vrouw zijn, maar hij doet het echt niet!!.
Vind het maaar heeel raaaaaaaar!!
 
Zou niet weten hoe ik dat moet doen :D. Ik kan dus wel stapjes verschuiven, maar lijkt wel of ik niet echt hele mini stukjes kan doen!
 
nou nu heb je een filmpje

wat versta je onder ministapjes? 1/128 ofzo?
 
toch leuk als mensen dan toch nog even reageren als het probleem is opgelost... ook handig voor anderen die tegen hetzelfde probleem aan lopen... zucht... zo is dit forum voor sommige topics geen kont waard natuurlijk!

Dus het verzoek aan de topicstarter om toch even te laten weten of het probleem nu is opgelost...
 
Het is haar nog niet gelukt hoor. Ik zelf kreeg het ook niet voor elkaar :-)

Nieuwe Cubase install was de trick. Leek wel of er iets niet goed was in de software. Hij gaf ook soms haperingen waarvan je dacht huh? :)

Maargoed ze ken weer aan de gang haha :D
 
nou lekker is dat dan...

bedankt voor het terug melden. maar nu lukt het dus wel :P

suc6
 
Haha nou ik snapte er zelf ook geen hout van. alles stond identiek als op mijn pc.

Steinberg gecontact, en schijnt nogal is voor te komen :)
 
Back
Top