don't hide HaVaL

HaVaL

1 2 3 4
Lid sinds
16 oktober 2007
Berichten
218
Locatie
Olhoof
don't hide, haval
 

Attachments

  • don't hide.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 173
Goed om er zang in te doen. Vocaal mag wel iets meer verstaanbaar. Heeft wel potentie. Heeft ook iets Depeche Mode achtigs.

Hey bedankt, leuke reactie. Ik probeer altijd om electro-pop te maken. Heb nog niet helemaal de goeie "touch" gevonden. Ga gewoon lekker door.
 
Goede sfeer. Ik vind het alleen wel jammer dat je de vocal wat naar de achtergrond laat verdwijnen als o.a. je leadsynth bezig is. Hierdoor had ik moeite met het verstaan van de tekst. Misschien iets meer op de voorgrond mixen of misschien (als wat grovere methode) je arrangement via sidechain laten duiken op je zang.
 
Goede sfeer. Ik vind het alleen wel jammer dat je de vocal wat naar de achtergrond laat verdwijnen als o.a. je leadsynth bezig is. Hierdoor had ik moeite met het verstaan van de tekst. Misschien iets meer op de voorgrond mixen of misschien (als wat grovere methode) je arrangement via sidechain laten duiken op je zang.

Ja ik vind het ook moeilijk om de zang goed in de mix te krijgen. Van het technisch aspect van afmixen, masteren enz. heb ik gewoonweg te weinig verstand van. "je arrangement via sidechain laten duiken op je zang" :?.
Daar is nog wat werk te doen.
 
Sidechain houdt in dat je een aspect van je muziek (basdrum of in dit geval de vocaal) de compressor laat werken. De vocaal duwt dan als het ware de track (bijvoorbeeld de baslijn) weg waarop die compressor zit. Ik denk wel dat je dat dan subtiel moet doen.
 
Het goed in de mix brengen van de vocal kun je het beste doen door:
1. de levels van de diverse tracks (drums, bass etc) in lijn te brengen met elkaar. Soms is het beter om de vocalen meer op de voorgrond te plaatsen
2. werk met panning (instrumenten meer naar linker of rechter stereokanaal) en volg daar de algemeen beschikbare richtlijnen in (diverse op internet beschikbaar)
3. Werk actief met een equalizer op de diverse tracks. Hiermee kun je voorkomen dat binnen de mix bepaalde elementen (drums/bass of leadsynth/vocal) elkaar teveel in de weg zitten
4. Als al het voorenstaande onvoldoende uitrichten kun je compressie toepassen. Sidechainen wordt in diverse tutorials op JouwBuis goed uitgelegd.
 
1. de levels van de diverse tracks (drums, bass etc) in lijn te brengen met elkaar. Soms is het beter om de vocalen meer op de voorgrond te plaatsen

Hiermee bedoel ik niet altijd op hetzelfde level maar bewust lager of hoger om zo accenten te kunnen leggen. (drums en bass bijvoorbeeld lager etc)
 
Dit is een leuke, frisse track! Mijn stem heb je (en dat kunnen ze niet allemaal zeggen ;) )
 
Waar blijft toch die uitslag??
Bedankt voor die stemmen en het commentaar.
Vind het alleen jammer dat er geen algemene draad is waarin je berichten kunt posten. Twee jaar geleden was er een belg die voor ophef zorgde.
Was wel amusant. Vond het dit jaar een tikkeltje saai. Iedereen is ook wel erg lief voor elkaar.
Ik ga in ieder geval meer posten in nieuwe tracks.

Groet,

Harry.
 
Back
Top