Don't save me - Chill electronic

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.145
Locatie
HybriDe L!Fe
FF mijn computer aan en na een paar uurtjes dit gebakken.
Synths zijn Korg Prologue dubs.
Ook nog Arturia pigments voor de Arp. en de stage 73.
Basgitaar via di opgenomen en ook wat vinger snaps, claps en bells.
Zoals altijd. niet gemixt. :-)

Best chill en space of niet?

Doet me een beetje aan Duckdive denken @Dr van Lansberg.
Een lounge track van heel lang geleden toen ik nog kilometers onder de 3 minuten rende.

 
Echt iets om te horen op een hete dag in een lounge bar op het strand met een lekkere cocktail in je hand zitten weg dromen terwijl je in de lucht tuurt en het zand tussen je tenen kietelt maar je aandacht toch weer wordt afgeleid door die topless meid een paar meter verder waar je je ogen niet af kunt houden tot de muziek stopt en je weer bij zinnen komt hetgeen je doet besluiten opnieuw een cocktail te bestellen zodat je brein nog verder verdooft raakt maar je tot slot scheel van de hoofdpijn huiswaarts moet keren waar je de hele zwik van die namiddag met een kleine maagkramp in het toilet doet belanden. Zo iets?
 
Vette vibe.. fijne sfeertjes.. :mega:

baslijntje lijkt soms wat te losjes getimed.. sommige noten dubbel?? zelf vind ik het wel fijn als die meer parallel met de beat loopt.. :) nog ff een paar takes er tegenaan gooien.. wel fijn soundje.. :okdan:
 
nee idd, het is niet echt standaard, speel geloof ik ook 1 noot hoger dan de root.
het ritme en zo en het idee is wel goed. heb het ook in een opgenomen.
Denk dat ik precies deze basslijn nog wat kan uitwerken. maar wel hetzelde swing / losse ritme.

anyhow thanks :)
 
Lekker nummer hoor...
zit goed inmekaar...
goede breaks en de DI bass is goed gespeeld...

Mooie lounge muziek:okdan:
 
Thanks, @Googol en @klinkske leuk nummer van Prince die kende ik nog niet.
JA kan wel heeeeel ver horen wat je bedoeld.
Soulvolle chords en arp met wat electronica.
Dat nummer doet me juist weer heel veel aan D'angelo denken. Toffe track.
 
Chill hoor. Dat het allemaal wat losjes is, stoort mij helemaal niet. Past wel bij de sfeer. Wel jammer dat het zo abrupt afgelopen is. En zo rond 2:05 lopen er naar mijn smaak iets te veel pingeltjes door elkaar. Dat zou ik nog iets meer doseren of uit elkaar halen.
 
Vind hem heel fijn, mooie bel sounds, space lounge / chill hop geef het een naam, of niet :)
 
Back
Top