[Techno] Waking Life

Techno, maar dan met een typisch Belgische sound en een vleugje Brazilian drums, I like!
En hoewel je techno wilt maken, ik vind de track wat te eentonig waardoor hij niet de hele tijd blijft boeien.
 
Klinkt weer lekker Jordan. Het is weer een track met niet zo veel afwisseling, maar het blijft mij zeker boeien.
 
Het gaat eigenlijk al meteen mis met de bassline, die vind ik persoonlijk niet lekker. Verder ligt het hoog zoals de hihats niet zo lekker in de mix. Met die synth kun je op zich wel vanalles denk ik. Zo'n 90's sound blijft cool vind ik, maar had wat groter opgezet mogen worden en zonder dat "korte bijgeluidje".

Mischien beoordeel ik het teveel als techno. Ik vind het eigenlijk meer iets van hardhouse van de jaren 90 met wat te "blije" percussie. Totaal niet wat ik verwacht van techno, ook niet uit die tijd (dave clark, jeff mills, ben sims, derrick may, chris liebing etc).
En als het dan een Belg moet zijn, laat je inspireren door Marco Bailey, de enige echte techno grootheid van dat land.
 
bedankt voor de reacties

@ivosp: ja de track was een beetje spur of the moment, kvind er ondertussen zelf ook niet meer zoveel aan. Die blije percussie wat je zegt was gewoon een probeersel en de bassline tja die was er gewoon even snel ondergeflanst. Heb ook niet veel werk aan deze track gehad maar me gewoon wat liggen amuseren.

Trouwens het grappige is dat ik me door de percussie heb laten inspireren door een track van Marco :D (veel van men tracks trouwens, kvind zen oude platen echt de max)
 
Heb nu ff de rest van je myspace geluisterd en daar zitten wel heel lekkere dingen tussen!

Heb je die percussie allemaal zelf gesequenced of is dat vaak een sample? die percussie van easy rider en mmasei komt me erg bekend voor op 1 of andere manier. As it again en mandatory zijn ook erg lekkere volbloed techno nummers en lekkere synthgeluiden in oscar mike.

Zou persoonlijk waking life en body of lies snel de prullebak ingooien, want die kunnen echt niet mee met de kwaliteit van de rest! ;)
 
Heb nu ff de rest van je myspace geluisterd en daar zitten wel heel lekkere dingen tussen!

Heb je die percussie allemaal zelf gesequenced of is dat vaak een sample? die percussie van easy rider en mmasei komt me erg bekend voor op 1 of andere manier. As it again en mandatory zijn ook erg lekkere volbloed techno nummers en lekkere synthgeluiden in oscar mike.

Zou persoonlijk waking life en body of lies snel de prullebak ingooien, want die kunnen echt niet mee met de kwaliteit van de rest! ;)

Bedankt voor de complimenten ;)
En om op je vraag te antwoorden, de percussie is allemaal zelf gemaakt, ik gebruik eigenlijk nooit loops en ben er zelfs een klein beetje tegen :P
Ik heb er héééél lang over gedaan om een techniek te ontwikkelen voor het maken van zo'n loops, maar sinds dit jaar klinken ze eindelijk zoals ik wil dat ze klinken. Omdat ik zoveel tijd stak in het verbeteren van men eigen loops sta ik nog altyd wat achter op gebied van synthese maar heb onlangs een virus b gekocht en ga me nu daar wat meer op concentreren.

Ohja in body of lies is wel een gitaar sample gebruikt das het enigste (maar dit nummer heb ik eigenlijk als voorbeeld gemaakt voor een vriend die eens wou weten of ik ook iets housey kon producen, is trouwens ook nog niet af)

Grts:okdan:
 
Back
Top