[Studio Electronics] Studio Electronics - ATC-x

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Studio Electronics heeft weer een nieuwe versie van de ATC uitgebracht. De ATC-x.

Dscf0099.jpg


Hij heeft de zelfde specs als de ATC-1 op wat extra features na. Hij heeft een distortion en wat ringmodulatie opties. Verder is het mogelijk om alle vier de filters tegelijk in het apparaat te stoppen zonder gebruik te hoeven maken van een selector.
 
haha speciaal in oranje, die kleur zie je de laatste dagen steeds meer

is er al een richtprijs bekend ?
 
Veeeet

Veeeet

Ik had van Craig (van S.E.) al begrepen dat er een revisie aan zat te komen waarbij de filters intern 'mountable' waren.

Hmm.. ik wil 'm hebben ;{ ;{ ;{
 
Echt een stoer ding. En duidelijke pictogrammen op de knoppen, dat heb ik eigenlijk nog nooit eerder gezien... :{
 
Ik vind de ATC-1 toch mooier...

Die knoppen zijn echt lekker lelijk. Maar goed. Misschien dat we een oud frontje op de nieuw ATC-x kunnen proppen. Die distortion bevalt me wel. Zodra er mp3-tjes opduiken zal ik ze posten.

Ze hebben overgins exact hetzelfde hoofdcircuit :) Dus gegarandeerd een vette sound!

Meer info over de ATC-1:

Synthforum:
 https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=813
 https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=183
Studio Electronics:
 http://www.studioelectronics.com/
 
Ik vind het wel leuk die icoontjes. Alleen weet ik niet zeker of het ook duidelijk genoeg is.
 
Misschien had het verstandig geweest een van de best klinkende synths uit te rusten met een frontje dat-ie verdient: knoppen ipv touch-membrane!
Ingebouwde filter-selector is een duidelijke vooruitgang. Toch?
Overigens heb ik gisteren m'n oog laten vallen op een 'classic' atc1 voor rond de 1100 dmark. Ik ben voorzichtig aan het hengelen, zelf hoef ik 'm niet, dus als het wat wordt kunnen geïnteresseerden zich melden.
 
Distortion..

Distortion..

Distortion vind ik eigenlijk een regelrechte belediging voor zo een mooi analoog monster. Als je wil distorten.. dan doe je dat toch extern.. Maar ja.

Ringmodulatie is echter wel heel stoer.. en het intern mounten van de filters is echt perfect !!

Ik wilde altijd al een tweede ATC.. maar de kans is nu heel groot dat het een ATC-X wordt (termijn onbekend.. maar ja)
 
Orgineel geplaatst door leo
Misschien had het verstandig geweest een van de best klinkende synths uit te rusten met een frontje dat-ie verdient: knoppen ipv touch-membrane!
Maar met een pocketcontroller of drehbank heb je alles wat je wilt op 100 cm2 zitten... Niet alleen van 1 apparaat, maar van alle je apparaten die je bezit. ATC-1 is bruut. Klote interface, maar in combinatie met een midi controller (hardware of software) is ie echt lekker..
 
De vraag..

De vraag..

Retrofit van dit mountboard is alleen mogelijk als het 'factory installed' is. Dat is tenminste het antwoord van S.E. De cartridges zijn zowiezo anders van vorm.. maar met een beetje sloopwerk is dat wel op te lossen denk ik. Meer hierover binnenkort (hopelijk).

Enne.. over die interface. Het is een beetje alfa-juno, moog source achtig. Zeker niet onduidelijk of lastig... alleen erg vervelend dat je slechts een enkele parameter per keer kunt wijzigen.

Een Pocket Control is inderdaad een fijne manier om dit euvel te omzeilen.. en misschien nog wel beter en handiger dan knoppen op de synth zelf...
 
Overigens heb ik gisteren m'n oog laten vallen op een 'classic' atc1 voor rond de 1100 dmark. Ik ben voorzichtig aan het hengelen, zelf hoef ik 'm niet, dus als het wat wordt kunnen geïnteresseerden zich melden.

hee Leo, moet je dat "Geen Handelaar!" niet een keer veranderen? ;)

Olaf
 
dat hoeft pas als ik de (inkoop) prijs er niet meer bijzet, voor iedereen om te zien. als ik deze slag sla, gaat-ie wat mij betreft voor hetzelfde geld + verzend door naar een geïnteresseerde.
komt dan nog bij dat ik het risico neem dat er een kapot apparaat (of niks) wordt opgestuurd. eigenlijk zou er meoten staan: geen handelaar en wel erg lief voor andere mensen.
 
mag ik vragen wat je preciese motivatie is? Je ben niet geinteresseerd in het bakkie, maar je wil er wel al die moeite (qua onderhandelen, emailen etc.) voor doen om em te kopen om em vervolgens gelijk weer voor hetzelfde geld door te verkopen.....

misschien ben ik iets te commercieel ingesteld, maar ik begrijp niet helemaal waarom je al die moeite neemt als iemand anders die em wel graag wil kopen voor eigen gebruik ook zelf die onderhandelingen kan doen??

no offence hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig ;)

Olaf
 
Als je leo een keertje in het echt ziet dan begrijp je het....

:)
 
vind ik gewoon leuk, om die dingen te vinden. bovendien denk ik dat ik beter kan onderhandelen als het om kopen gaat. als ik doorgeef waar ik het heb gezien, hoteldebotelt iedereen over elkaar om dat ding te kopen en gaat de prijs omhoog.
de atc1 is een apart geval. ik heb 'm al gehad en ik vind het een geweldige synth, maar ik hou het nu even op ouwe zooi.
ik weet dat er mensen zijn die hem graag willen hebben.
en je zal het geloven of niet olaf: als je hem geprobeerd hebt, wil je nooit meer een pulse!
enneh... no offense taken!
 
tis ook een behoorlijk andere prijsklasse ;)

ik snap je verhaal overigens...

Olaf
 
Back
Top