Kurzweil PC3K

Kurzweil PC3 met 128 Mb sample geheugen

attachment.php


http://www.nxtbook.com/nxtbooks/newbay/kb_201001/#/22
(Staat nog niets op de Kurzweil site.)
 

Attachments

  • pc3k.jpg
    pc3k.jpg
    164,6 KB · Bekeken: 74
Kurzweil begint roland na te apen met zijn juno reeks vind ik
Pc3 reeks,de le nu de pc3k.
De vraag is of m'n de K fanaten niet fopt nu met die sampling optie op de pc reeks.
Plus dat m'n zegt dat er nog veel nieuws te verwachten valt van Kurzweil in de toekomst.
 
Het klinkt echt al een vet workstation. Maar ik wacht rustig af met het vervangen van mijn PC3x. Ik denk dat er binnen een paar jaar een hoop leuk spul aankomt vanuit Kurzweil.

Dave Weiser gaf ook al aan dat ze vanwege de financiele situatie niet direct de producten kunnen maken zoals ze dat eigenlijk willen. Zodoende gaat het in stappen: PC3+PC3Le zorgen voor genoeg fondsen om de PC3K te maken enz. enz...
Waar Roland de Juno series aan het uitmelken is, (aangezien daar genoeg aan de geldboom groeit), lijkt het mij dat Kurzweil bezig is om weer op te krabbelen en goede producten te ontwikkelen.

Ik kon op Sonikmatter nou niet duidelijk lezen of er ook een sampling uitbreiding voor de PC3 komt, maar dat vind ik wel erg interessant. Iemand?
 
Ik kon op Sonikmatter nou niet duidelijk lezen of er ook een sampling uitbreiding voor de PC3 komt, maar dat vind ik wel erg interessant. Iemand?

Nee, die komt er dus niet agv technische beperkingen van de PC3. Dat was de reden waarom er een PC3K is ontwikkeld en niet een gewone upgrade of een expansion board.

Overigens gaat mijn PC3 wel in de aanbieding, zodra deze versie leverbaar is.
Het enige wat ik mis aan mijn PC3 is de sampling.
 
Nee, die komt er dus niet agv technische beperkingen van de PC3. Dat was de reden waarom er een PC3K is ontwikkeld en niet een gewone upgrade of een expansion board.

Overigens gaat mijn PC3 wel in de aanbieding, zodra deze versie leverbaar is.
Het enige wat ik mis aan mijn PC3 is de sampling.

Met andere woorden,je hebt de v.a.s.t. technologie al helemaal uitgemolken en je vind geen nieuwe klanken meer?
Terwijl op sonikmatter mensen zitten met jaren ervaring met kurzweil en nu nog met de k2000 reeks zitten(dus fanaten) dus 20 jaar geleden reeds en nog altijd vragen stellen om een klank te samen te stellen met de v a s t technologie?
 
Ik begrijp t punt wel hoor. Sampling van phrases/loops en stemmen e.d kan je toch echt niet met VAST.
Maar zoals gezegd, k denk/hoop dat er een nieuwe versie van de K komt. Of tenminste een leuk rackje. :-)
 
Met andere woorden,je hebt de v.a.s.t. technologie al helemaal uitgemolken en je vind geen nieuwe klanken meer?
Terwijl op sonikmatter mensen zitten met jaren ervaring met kurzweil en nu nog met de k2000 reeks zitten(dus fanaten) dus 20 jaar geleden reeds en nog altijd vragen stellen om een klank te samen te stellen met de v a s t technologie?

Nee, want dan had ik wel voor Andrew Lloyd Webber gewerkt.
Maar gelukkig, Magic Bean begrijpt wat ik dacht te zeggen. Bedankt voor je verheldering.

En zoals gezegd sampling gecombineerd met VAST en KDFX ... meer dan 20 jaar genot.

Wat betreft de PC3:
"Any K DSP that we add to the PC3K will be added to the PC3 as well. We are considering including the K ROM samples in the PC3 ROM expansion, but a final decision has not been made yet."
 
Laatst gewijzigd:
ik heb express gewacht met kopen van pc3x omdat ik zat te hopen op zoiets als dit.
Wilde echt die sample optie erbij, want dat maakte die k2600 zo fijn
 
Vraagje, wat denken jullie hoe dit apparaat zich in een live situatie qua klanken en kwaliteit laat vergelijken met de Nord Stage (EX)? Ze komen volgens mij vanuit een andere achtergrond, maar effectief heb je het dan toch over het zelfde soort gebruik / mogelijkheden / kwaliteit? Heeft er iemand ervaring hiermee?
 
Wat meer over de sequencer

Wat meer over de sequencer

Op de website van Kurzweil zag ik ook o.a.

For good measure we include an unlimited-track sequencer with 960 PPQ resolution and more effects processing power than our acclaimed KSP8 processor, making the PC3X a full blown music production workstation. Add in USB, flash xD card port, a newly designed keyboard action, and a new intuitive user interface, and you've got the next generation of Kurzweil instruments.
It's a performance controller. It's a synthesizer. It's a workstation.


Mag ik hier uit opmaken dat je dan niet meer beperkt bent 16/32 tracks? Niet dat ik 300 tracks nodig heb maar veel tracks maken het vaak makkelijk om o.a. controller data apart te bewerken,... Nu moet ik toch vaak mergen omdat ik 16 tracks in gebruik heb.

Voor mij is de sequencer in een workstation een belangrijk onderdeel aangezien ik die ook echt gebruik.
Is deze enkel lineair of kan je ook werken in een pattern based mode? Ik zou heel graag meer weten over de sequencer en z'n mogelijkheden maar een handleiding zal waarschijnlijk nog niet beschikbaar zijn?

Misschien iemand die wat meer kan vertellen over de mogelijkheden van de sequencer van een PC3? Wellicht zal deze veel overeenkomsten vertonen?
 
Laatst gewijzigd:
Vraagje, wat denken jullie hoe dit apparaat zich in een live situatie qua klanken en kwaliteit laat vergelijken met de Nord Stage (EX)? Ze komen volgens mij vanuit een andere achtergrond, maar effectief heb je het dan toch over het zelfde soort gebruik / mogelijkheden / kwaliteit? Heeft er iemand ervaring hiermee?

Ik heb jaren op het podium gestaan met een PC2X. Mooi ding. Goede piano's, die goed door de mix heen snijden, wat ik belangrijk vind voor piano's. Electric piano's waren meer dan goed in het classic keys board. De rest gebruikte ik eigenlijk niet.
Nu heb ik een Nord Stage, geen EX. Ik vind de EX niet echt een wezenlijke verbetering. Hij heeft die string resonance techniek, maar in een live situatie hoor je dat toch niet, tenzij je solo speelt.
De piano's zijn in de NS anders dan in de PC3X, anders van karakter, betere samples maar soms wat moeilijker in de mix. PC3X gebruikt dezelfde samples als in de PC2-serie maar met verbeterde KDFX en programming. Nord heeft diepere, ietwat natuurlijker klinkende piano's. De electrische piano's zijn gelijkwaardig, waarbij de PC3X meer gebruiksklare patches biedt en de NS meer hands-on bediening biedt. Ik gebruik op het podium vaak een wurlitzer met een beetje phaser, amp en compressie: mmmmmmmm.........
De synthsectie in de NS gebruik ik nauwelijks. Niet bijster indrukwekkend. Vergeleken met de VA-engine in de PC3X een lachertje. Die gaat heel ver. Sowieso is de PC3X veel meer een synth voor programmers en de NS meer een podiumbak. Verder heeft de PC3X orchestrale geluiden, de NS niet. Die zijn overigens buitengewoon goed. Alleen om die reden, en de VA, wacht ik de rackversie af.
Omdat je vraag over live-gebruik ging, heb ik de sequencers en arpeggiator van de PC3X buiten beschouwing gelaten. Features die de NS overigens niet heeft.

Samenvattend: NS wint het qua natuurlijke piano-sounds en veel meer bedieningsgemak. Verder is het een oerdegelijke stage piano,
PC3X wint het qua orchestrale en VA-sounds; effecten en 'programmability'.
 
Op het Sonik Matter forum is nu een inventarisatie gaande over hoeveel belangstelling er zou zijn voor een PC3K rack. Hier een linkje naar de betreffende topic.

http://community.sonikmatter.com/forums/index.php?/topic/45451-who-really-really-wants-a-pc3k-rack/

Voor mij persoonlijk zou het de best mogelijke optie zijn. Ik ben momenteel aan het rondkijken naar een Motif XS rack als aanvulling op de Nord Stage voor live gebruik, maar aangezien de XS geen samples eet zou de PC3K veel aantrekkelijker zijn.

Mochten er onder jullie belangstellenden zijn, voel je dan vooral niet te beroerd om de sales department van Kurzweil te emailen en je belangstelling kenbaar te maken.
 
Vandaag de musicstore folder binnengekregen.
Gelijk maar even op de website gecheckt:

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Kurzweil-PC3-K8-/art-SYN0003688-000

Niet gek veel duurder dan de PC3X.

Maar lees ik het nou goed? Komt er een full weighted keybed in te liggen?
Niet meer de synth-achtige action van de PC3X?

Dan wordt Dream Theater coveren wel een flinke opgave...
 
Back
Top