Kurzweil PC3K

Kurzweil PC3 met 128 Mb sample geheugen

attachment.php


http://www.nxtbook.com/nxtbooks/newbay/kb_201001/#/22
(Staat nog niets op de Kurzweil site.)
 

Attachments

  • pc3k.jpg
    pc3k.jpg
    164,6 KB · Bekeken: 72
Via Google Translate: (= brak Nederlands)

Waltham MA - Kurzweil Music Systems kondigt trots de release van de PC3K toetsenbord, het uitbreiden van het PC3 lijn om belangrijke nieuwe functies, samen met achterwaartse compatibiliteit met de legendarische K Series productlijn opgenomen.

Naast alle van de innovatieve functies die de PC3 een groot succes gemaakt, de PC3K beschikt over 128 MB niet-vluchtig geheugen gebruiker monster. Gebruik makend van een doorbraak in de steekproef van Flash-technologie, de gebruiker kan PC3K monsters intact blijven na een power-cyclus, met nul laadtijd op drijven weer aan. De PC3K kan laden. WAV-bestanden, maar nog belangrijker is, kan het laden erfenis Kurzweil. K bestanden van de K2000, K2500 en K2600 toetsenborden. Dit opent een hele nieuwe wereld van sonische mogelijkheden; gebruikers kunnen nu ongeëvenaarde dynamische PC3K's VAST synthese motor te combineren met de spreiding bibliotheek van K-serie monsters gegenereerd door de gebruikers en ontwikkelaars voor zowel de meer dan 15 jaar.

Samen met de K-serie monsters zal de PC3K ondersteuning van de invoer van de meeste K-serie keymaps, programma's en opstellingen, zodat een naadloze integratie voor bestaande K-serie klanten en een verleidelijk grote verzameling van geluiden Kurzweil voor nieuwe gebruikers om te verkennen. Van Broadway artiesten en popsterren hoog profiel be-spelers, zal het mogelijk maken PC3K muzikanten die hebben aangevoerd Kurzweil voor jaren te blijven gebruiken hun geluiden met de volgende generatie van onze technologie, zonder dat u opnieuw beginnen vanaf nul.

Mike Papa, Kurzweil National Sales Manager voor Amerikaanse muziek en geluid, kon niet meer blij.
"Dit is de doorbraak van de industrie is wachten - de toegevoegde waarde van een waarde van 18 jaar 'van K-serie gezonde ontwikkeling is gewoon onmetelijk. Het is mind-blowing om te denken dat kunstenaars kunnen blijven voort te bouwen op het lichaam van het werk dat zij geweest creëren voor iets minder dan twee decennia, toen de meeste andere fabrikanten gebruikers opnieuw het wiel uitvinden elke keer een nieuw platform wordt geïntroduceerd. "

Naast de mogelijkheid om monsters te laden, de PC3K biedt elementaire monster bewerken en volledige keymap bewerken. Natuurlijk zijn alle functies en presets, dat maakte de PC3 zo populair presenteren als goed, anti-aliasing VA oscillatoren, verbeterde KB3 Mode, Classic Keys, Orchestral String afdelingen en geluid sets, de befaamde Kurzweil Grand Piano, Cascade Mode, 16 onafhankelijke riffs en arpeggiators, Song Mode en QA-modus, ongeëvenaarde MIDI-controle, en de lijst gaat maar door.

Een andere belangrijke verbetering toegevoegd aan de PC3K is de opneming van een USB host poort om het gebruik van duim steun-schijven voor data laden en opslag als OS-updates.
 
"Op een dag"

Owwww,!!!! Waar heb ik dit verdient !!
'k heb net enkele uren een K2661 binnen.... na 16 jaar K2000!!

"hhahahhaha, arrgggg, pfwwwjjj, tik tik tik,boem,....de kabouter is dood, einde..."
 
Laatst gewijzigd:
Hoeveel pc3's gaan er de deur uit tweedehands voor de aanschaf van de pc3 k.:verkoght:
 
Kurzweil R&D heeft het volgende toegevoegd:
* Er komt geen upgrade voor de PC3 aangezien de hardware enige aanpassing nodig heeft en de PC3 alweer 2 jaar oud is.
* Compatibility met de K samples zal 100% zijn.
* Compatibility met de K programs zal ongeveer 80% zijn, omdat de PC3 een aantal DSP niet heeft die de K2*** wel had.
* Sommige samples moeten worden geconverteerd met behulp van externe software. Kurzweil zelf noemt de Chicken System Translator.
* De PC3K krijgt houten zijkantjes.

Dave Weiser van Kurzweil R&D eindigt zijn mail met:
And like I've said about the PC3..... the PC3K will not be the last keyboard we develop.
We've got a long range plan in place now with more cool products coming over the next few years in a number of different price ranges. The PC3K is just the latest step as we continue to grow.
 
Ik moet zeggen dat dit mijn vertrouwen in Kurzweil weer doet toenemen. Slimme stap en helemaal in lijn met hun non-obsolescence beleid.

Ik denk er steeds harder over om er eentje aan te schaffen, maar de laatste opmerking van Dave Weiser doen mij vermoeden dat er nog veel meer lekkers aan zit te komen de komende jaren. En ik zou nog steeds de grootste voorkeur voor een rackversie hebben.
 
Ben ook benieuwd wat de prijs zal worden.


Ik begin wel vast te sparen, tegen de tijd dat de prijs beket wordt zit ik heel mischien wel in de buurt van de helft :P
 
Wanneer komt er nou eens een sampleurt met 4GB geheugen; heeft een computer toch ook tegenwoordig? :okdan:

Het gaat hier wel om non-volatile memory he? Dus samples gaan niet verloren als je hem uitzet. Dan is 128 mb best veel...

...al is het met de huidige multi gigabyte sound libraries misschien toch te weinig :(
 
Ik las op een andere forum dat de 88 keys versie ongeveer 3500 dollar gaat kosten en de release rond maart zal zijn..... dus tegen augustus zal hij wel te verkrijgen zijn.
 
nou eh,dan wacht ik wel ff tot de rackversie aangekondigd wordt (heb ik nog wat tijd om te sparen heh heh):mega:
 
Ik las op een andere forum dat de 88 keys versie ongeveer 3500 dollar gaat kosten en de release rond maart zal zijn..... dus tegen augustus zal hij wel te verkrijgen zijn.

Ze hebben het dan over de straatprijs en niet de adviesprijs.
Volgens de wisselkoers is 3500 dollar omgerekend minder dan 2400 euro.
En laat het dan in Europa ietsjes meer zijn. Hoe dan ook,
eerlijk gezegd word ik daar wel vrolijk.
(Moet voorlopig toch wachten of ik wat van de DSB terug zie.)

De herhalende opmerkingen van Dave Weiser over nog komende producten ("Note that I refer to other projects that are coming next year and the year after, and so on... The PC3K is not the last board we ever make") vind ik markttechnisch niet handig. Ik vertaal het dus als "Ik mag nog niets zeggen, maar er komt wat groots aan."
En dat klopt dan weer met eerdere uitspraken over een echte K.
 
I want! I Want!!
 
Back
Top