MOTU Ultralite MK3 Hybrid

MOTU heeft een nieuwe audio interface met zowel USB als Firewire.

Ultralite-272x148-272x148.jpg


http://www.motu.com/products/motuaudio/ultralite-mk3/
 
USB is wel sneller dan firewire.

USB 2.0 is theoretish gezien sneller dan fw400, 80Mbps om precies te zijn. Maar in praktijk is vaker met fw400 een hogere snelheid te behalen omdat de firewire techniek gewoon effectiever functioneert.
Maar laten we net ook fw800 hebben, wat eigenlijk zo goed als de huidige standaard is voor firewire. Deze behaalt een snelheid van 800Mbps, want dus zo goed als 2 keer zo snel is als USB 2.0.

Dus USB sneller dan FireWire? No way!
 
Nou dat valt wel mee hoor :) Ik gebruik zelf geen computer dus echt missen doe ik het niet maar mijn nieuwe laptopje heeft toch echt geen firewire (wel hdmi 8~ )

ik zie de meerwaarde er absoluut niet in eigenlijk, hij is via usb ook niet eens powered, dus ook nog een aparte voeding nodig, das voor onderweg niet echt praktisch.

Denk toch dat 'bijna' alle computers en notebooks wel voorzien zijn van firewire tegenwoordig.
 
het heeft ze gewoon jaren gekost om het ding stabiel te krijgen met usb...

coole aan motu is dat ze echt niet kieskeurig zijn qua voeding dat je erop aansluit
 
Mocht ik extra i/o's nodig hebben dan neem ik deze serieus in overweging!
 
Dus USB sneller dan FireWire? No way!
USB 3.0 haalt 4,8 Gbit/sec tegenover Firewire S3200 met 3,2 Gbit/sec...

maar.... dat heeft deze niet, deze heeft FireWire A (400 Mbit/sec) en hi-speed USB2 (480 Mbit/sec).
 
En ik maar denken dat deze Motu op zonne- energie liep ofzo?!
 
ik hoor hier en daar dat firewire eruit gaat ,dus als je nu nieuw koopt zou ik voor usb gaan
Misschien dat MOTU daar op gokt zodat als je deze aanschaft, je hem ook na de aanschaf van een nieuwe MAC/PC nog kunt gebruiken.
 
Waarom zeggen ze dan altijd..
Neem een Firewire Hardeschijf inplaats van een USB ????
 
ik zie de meerwaarde er absoluut niet in eigenlijk, hij is via usb ook niet eens powered, dus ook nog een aparte voeding nodig, das voor onderweg niet echt praktisch.

Denk toch dat 'bijna' alle computers en notebooks wel voorzien zijn van firewire tegenwoordig.

Zodat je 'm thuis op je macpro via firewire kunt draaien en onderweg op je macbook zonder firewire (die zijn er ja).

Het geeft gewoon extreem veel flexibiliteit en je hoeft niet voor of usb of firewire te kiezen.

Ik vind het een geniaal idee.
 
Ben benieuwd naar de prijs en of dat eventueel voordelig kan zijn tegenover andere interfaces.
Wel handig dat het zowel USB als Firewire is, stel je neemt deze mee naar een maat die geen firewire heeft of iets.
 
Zit er al tijden over te denken er eentje aan te schaffen... niet dat ik um USB ge gebruiken, maar wel fijn ding lijkt me. Of 'n sampler.. maar heb Renoise. Ken je ook prima mee samlpen, sequencen en de rest.
 
Waarom zeggen ze dan altijd..
Neem een Firewire Hardeschijf inplaats van een USB ????

Omdat Firewire 400 sneller is dan USB 2. De totale busbreedte van USB 2 ligt 80 Mbps hoger, maar een apparaat mag bij USB 2 maar maximaal de helft claimen. Dat heeft als reden dat anders andere apparaten er ernstig onder gaan leiden (keyboard, muis, webcam, etc. etc.) en die niet meer aan bod komen.

Verder heeft USB 2 wat meer overhead in het protocol dan bij Firewire.

Externe schijven met Firewire hebben vaak ook een USB 2 aansluiting, in elk geval de 3 die ik heb. Het voordeel daarvan is dat bij de 90% van de bevolking die geen Firewire heeft, je toch iets kunt en je zelf thuis toch rond de 38 MB/sec haalt ipv 25 MB/sec.

Een ander voordeel van Firewire vind ik het doorlussen van apparaten wat je meestal cadeau krijgt en IP over Firewire.

Ik denk zelf dat voor de meeste dingen Firewire een uitstervend iets is, zeker met komst van USB 3 (die komt langzaam inburgeren) en vooral met eSATA.
 
FireWire, dan heb ik 2 USB poorten over voor midi, 'n muis, weet ik veel wat. EN het is sneller.
 
Firewire is verleden tijd, nieuwe Macbooks hebben niet voor niets geen Firewire meer. En ook niet voor niets dat ik een Motu 828 II USB nieuw heb gekocht ipv firewire.

Mijn weekje oude Macbook Pro heeft gewoon firewire hoor, allemaal roddels dat het op zou houden. Ze hadden zich gewoon verslikt in een nieuwe chipset, wat nu 100% is opgelost. Mn Fireface draait als nooit tevoren.
 
Back
Top