Sherman Quad Modular FB

die sherman/rodec mixer is volgens mij best cool als je er een beetje mee leert werken (net als de fb) denk vooral voor breaks dubstep electro dat hij erg vet is
 
die sherman/rodec mixer is volgens mij best cool als je er een beetje mee leert werken (net als de fb) denk vooral voor breaks dubstep electro dat hij erg vet is

Je hoort er maar weinig van die mixert..is het nou een FB of een filter???
 
Je hoort er maar weinig van die mixert..is het nou een FB of een filter???

Het is een filter waarvan de frequentie gemoduleerd wordt door een soort side chain achtige functie op het inputsignaal. Volgens mij is dat gewoon een evolutie van het FB principe naar een DJ mixer.
 
Ben ik nou een zeikerd als ik zeg dat wanneer ik naar zo een plaatje kijk van een Sherman Quad ze die gaten van de jack inputs wat netter in die kast hadden kunnen boren...??
Wat een scheve bedoeling voor zo een duur apparaat.

mblfub.jpg
 
Die foto is wat misleidend, daar lijkt het een schots en scheef geboorde boel. Deels door lensvervorming, deels doordat het verschillende soorten plugs zijn. En deels door zie de uitleg hieronder:

In het echt is alles op zich wel recht, maar het staat niet allemaal uitgelijnd tov elkaar. Deze foto maakt het wat duidelijker:

gal_qmf3.jpg


Dus het is niet slordig geboord ofzo; de groepen plugs staan gewoon wat verschoven tov elkaar (zo ook de silk screening ernaast) wat er op zich wel wat raar/slordig uitziet maar mogelijk het gebruik wel makkelijker maakt.
 
inderdaad een soort evolutie van de filterbank er staat een filmpie op internet waar hij volgens mij herman zelf een stukje doet met wat dubs echt heel cool wat er gebeurt met de sub in dat filmpje zou hem meteen wel willen hebben :P ben wel benieuwd naar de bouwkwaliteit van het beestje weet niet of ik mijn xtc er voor zou willen in ruilen
 
vind dat bij het gaan voor grotere productie herman toch best slordig is geweest kijk bijvoorbeeld ook naar de pots die veel kapot gaan mijne is nu gemaakt maar andere pots zijn ook heel krakerig.
erg jammer want het is zoon mooi ding
 
Ik had er een, ben er mee naar Herman geweest in zijn lab voor een full check...
Bleek helemaal niks mis mee te zijn, ik had het apparaat niet genoeg doer...haha
Was een leuke dag. Aardig peer die Herman..en een heerlijk zooitje daar. kat sliep op de JP8, prototypes all over the place (chaos bank, filterbank etc)...Ik kwam er met een hoog professor Barabas gehalte vandaan.

vraag me toch af asje op je centen moet letten
is een sherman x 4 niet egt ...

een dual sherman in rack lijktme weer wel top beetje patchen trigger van de een naar de ander zekers met drum dozen erin krijgje extreme dinegn

herman is ook by my thuis geweest met een auto met vol van de sherman 2 ,s
hy wilde der gelijk 3/ 4 ruilen tegen een aantal bakkies by mij ...

uiteindelijk een matrix 6 geruild tegen de sherman 2
:{
was blij hey / hy ook
 
Je hoort er maar weinig van die mixert..is het nou een FB of een filter???

Het is een filter waarvan de frequentie gemoduleerd wordt door een soort side chain achtige functie op het inputsignaal. Volgens mij is dat gewoon een evolutie van het FB principe naar een DJ mixer.
bikkel

is idd een eq [sidechain] gestuurd filter dus de eq is onderdeel van de inputgain
tsjek zn website = dus niet egt en filterban met mogelijkheden ,
[belangruik asje een geheel sugnaal [lees track....nr / dj shizzle ] erdoor doet!
 
herman is ook by my thuis geweest met een auto met vol van de sherman 2 ,s
hy wilde der gelijk 3/ 4 ruilen tegen een aantal bakkies by mij ...

DIY Herman Gillis....het is een kleurrijk figuur!!
 
Heb dat filmpje over Herman en de FB2 ook pas gezien op YouTube....interessant hoor, en inderdaad een mooi figuur. Heeft ook een aantal leuke analoge bakken staan zag ik.
 
Ik heb ook iets subtieler werk van hem liggen. Ergens in mijn stapel vinylsingletjes...De naam ben ik vergeten. Een soort eurodance-met-soul-en-RnB-invloeden gedoe als ik het me goed herinner. :)

Volgens mij speelt hij bij DAAN/Dead Man Ray trouwens ook wel eens de filterbank. (Daan heeft het screamertje logo dan weer voor Herman getekend...)
 
Back
Top