Wat is er met de ARP Ody prijzen aan de hand?

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Lid sinds
28 Maart 2004
Berichten
3.844
Locatie
Rotterodamus
Ody MKII (enigzins nog schappelijk geprijsd)
Ody MKI
Ody MKIII (gewoon te bizar voor woorden)
Ody MKIII (nog bizarder dan de vorige)

Begin dit jaar heb ik voor een betaalbare prijs vanuit Amerika een zo goed als mint Ody MKII (met Moog filter) incl. flightcase laten overkomen. Deze heb ik door St. Eric volledig laten servicen met uitzondering van 2 toetsen. Dit omdat ik van plan was de Ody semi-modulair te laten maken door op het toetsengedeelte CV in-outputs te zetten. Hier heb ik tot nu toe vanaf gezien, mede omdat ik geen geld voor de modificatie heb. De modificatie zou ongeveer 300 tot 400 soldeerpuntjes zijn met een tiental mini-jack in- en outputs.

Zoals St.Eric bij het ophalen al zei: "Verwacht geen super laag uit je Ody." Tot deze conclusie ben ik nu na een paar maanden ook gekomen en dat bij het opvoeren van de resonance het filter alles dichtknijpt. Dit laatste vind ik het vervelendste omdat ik erg van resonerende geluiden hou en vaak gebruik.

Waarschijnlijk dat de Ody als eerste mn studio gaat verlaten. Dit gebeurt zeker als de Ody's die nu op Ebay staan voor de vraagprijs worden verkocht.

Kan iemand me in hapklare brokken uitleggen waarom er zoveel prijsverschil tussen de Ody's zijn en deze in de afgelopen maanden op een imo niet verklaarbare manier ontiegelijk zijn gestegen?


Edit:
als ik m kan ruilen met een Sherman FB Quad dan is mn keus snel gemaakt. Begin juni zag ik 2x een Sherman FB Quad voor rond de eur.1300/1350,- ($2100/2200,-) op Ebay.com verkocht worden
 
Laatst gewijzigd:
barhey Startbod: EUR 2.600,00 :Z

Te gek voor woorden toch Ron?
ik ben ook niet vies om ergens wat aan te verdienen maar zelfs ik snap dit niet...

De Ody zal ik niet afkraken of mensen ontraden om te kopen maar voorlopig heeft ie nog geen meerwaarde in mn setup betekend (terwijl ik dit stiekem wel heel erg hoopte)
 
2600 is wel veelste veel geld, ik heb van de week nog ff met mijn ex ody en ex gemodde avatar gespeeld, klinkt toch wel heel lekker.
ik vind de avatar vetter want daar zit veel meer laag in, in de ody zit het moog filter dat filter klinkt wel weer beter.

2600 gaat nergens meer over, als bijde bakken gemod zouden zijn 1400/1650

anders 1000/1250 ofzo
 
Vond hem ook erg tegen vallen. Maar misschien had degene die ik onder mijn handen had ook wel wat problemen. Het was in ieder geval niet echt een heel erg bevredigend geluid wat ik er uit kreeg met wat spelen, terwijl een CS-15 die er naast stond weer wel instant satisfaction was.
 
Nou ik vind een Arp oddy wel wat meer waard dan 1000-1250 hoor in het huidige prijsklimaat...

vorig jaar en daarvoor was 1000-1250 wel een reeele prijs idd.

1500-1750 als ie in hele goede staat is lijkt me nu toch wel kunnen...

Als een TR808 al voor 1800 gaat....(gaat natuurlijk helemaal nergens meer over, alsof een boekje en lexan overlay 500 euro waard is zzzz).het gaat allemaal een beetje over the top de laatste tijd, maar ik ben bang dat het een weg is waarvan geen terugkeer meer mogelijk is. Het wordt alleeen maar schaarser en schaarser Een minimoog gaat ook makkelijk voor 3500 oid of een JP8 voor 3500....

gewoon nooit meer vintage verkopen als je het gekocht hebt, dat lijkt me het beste hehe...ben je over 25 jaar binnen
 
Laatst gewijzigd:
Joh ik heb vorige week nog een TR-808 voor 2200 euro verkocht.

Maar daar zat dan wel een origineel Roland stofdoekje bij, erg hip in Berlijnse kringen.
 
Volgens mij valt het best mee met die prijzen, maar zijn er gewoon soms mensen die daar anders over denken en met een hoofdprijs plus zich snel rijk rekenen. En dan krijg je direct weer zo'n apocalyptisch sfeertje onder de marktplaats-bezoekers...

Ik zeg negeren en net doen alsof er niets gebeurd is.
 
e-bay is gewoon een wonderlijke wereld; nog dit jaar (half verrotte) poly6en verkocht zien worden voor ik geloof $ 1000,- en een week later voor 200,- euro of zoiets...

Dit gebeurt zeker als de Ody's die nu op Ebay staan voor de vraagprijs worden verkocht.
Ik denk dat daar de clou in zit, iedereen ziet de hoge vraagprijs en zet zijn eigen exemplaar ook te koop met een hoge start/buy now prijs; niet verkocht, geen probleem.
 
Ik denk dat daar de clou in zit, iedereen ziet de hoge vraagprijs en zet zijn eigen exemplaar ook te koop met een hoge start/buy now prijs; niet verkocht, geen probleem.

Dat is het exact, al zijn er uitschieters ;)
 
Het zijn mooie synths, ik verwacht dat de prijs er toch heen zal gaan, kijk maar wat er o.a. met Minimoogs gebeurd is.
 
Ik denk dat geduld een schone zaak is.. so what, dat iemand belachelijk veel ervoor vraagt, als alle potentiele kopers de verkoper in z'n sop laat gaarkoken door te wachten, en nog eens te wachten.. dan droogt de zeepbel vanzelf op tot een reeel bedrag, lijkt me.

Als er dan toch een gek is die het apparaat koopt voor de belachelijk hoge prijs, wie heeft er dan eigenlijk mazzel?
 
kijk goed koper zalt niet worden
bv een tr808 voor onmder de 1000 wordt al heel lastig
een arp oddy mag welke versie/ nette staat best iets meer denk dan 1250.
- kosten ...maar niet t 2a 3dubbele ?

en een jp8 was altyd al meer dan t dubbele van een jp6
[vroeg me vroeger in gld tydperk al af waar t verschil in zat ....]

net as prophets5/synthexen ,..
lijkt veel 2500..-
je ziet een dag erop en verkocht

net as leo zn phaser pedal 700 verkocht meteen

blijkbaar is de EGTE vintage shit ...erg gewild ...mede door verhalen ...
oordeel zelf of je met de prijs van een mini / odddy niet drie andere leuke synth kan kopen
*D
 
Ik heb de oddy hype noot begrepen en ben het helemaal eens met de klachten van sms303 over het laag.
De 2600 hype slaat helemaal nergens op die klank haal je voor 95% ook uit een Oddy en ik zou voor de centen van een 2600 lekker naar wat anders kijken.
Want het aanbod keuze aan nieuwe modulars is zo groot en kan een 2600 zo vervangen.
 
Ik heb de oddy hype noot begrepen en ben het helemaal eens met de klachten van sms303 over het laag.
De 2600 hype slaat helemaal nergens op die klank haal je voor 95% ook uit een Oddy en ik zou voor de centen van een 2600 lekker naar wat anders kijken.
Want het aanbod keuze aan nieuwe modulars is zo groot en kan een 2600 zo vervangen.

Nou nou...ik ben het grondig niet met je eens..

Ik vind de 2600 zeer muzikaal en dat laag tja...Ik hoor jou hier keer op keer beweren dat je een Serge of Buchla niet moet kopen vanwege het laag..dus dan maakt het ineens niks uit!!!...

Ik ben van mening dat je een 2600 of Odyssey koopt vanwege

A: het super muzikaal karakter van beide

B: Historische waarde.

Laten we effe wel wezen, de 2600 is een uniek ding met een dijk van een sound..als je daar niet meer van onder de indruk raakt dan ist ver te zoeken...dan ben je verzadigd....

Een klassieke Ferrari is ook te vervangen door allerlei nieuwe modellen en die gaan ook hard en hebben veel meer functies maar das niet the point...
 
Het bieden op die 2600 begon trouwens met 1 cent. Staat op bijna 6000 dollar nu.
Bij spullen die niet meer gemaakt worden omdat de fabrikant failliet is ofzo snap ik nog wel waarom de prijzen ineens omhoog kunnen schieten.
Arp 2600 en daar zijn er ooit 2000 van gemaakt. De mooiste synth uit de geschiedenis. Ach dat snap ik nog.. 808, 303 ofzo snap ik niets meer van.
Er bestaan samplers en computers.
2200 euro voor een 808? Die van mij verkocht voor 925 en krijg je een nare smaak van in je mond. Maar zelf begin jaren 80 ooit gekocht voor 225 gulden... dus ik kan er wel weer om lachen. O mensen: ik heb nog een EMS-je in de aanbieding trouwens *D
 
Het bieden op die 2600 begon trouwens met 1 cent. Staat op bijna 6000 dollar nu.
Bij spullen die niet meer gemaakt worden omdat de fabrikant failliet is ofzo snap ik nog wel waarom de prijzen ineens omhoog kunnen schieten.
Arp 2600 en daar zijn er ooit 2000 van gemaakt. De mooiste synth uit de geschiedenis. Ach dat snap ik nog.. 808, 303 ofzo snap ik niets meer van.
Er bestaan samplers en computers.
2200 euro voor een 808? Die van mij verkocht voor 925 en krijg je een nare smaak van in je mond. Maar zelf begin jaren 80 ooit gekocht voor 225 gulden... dus ik kan er wel weer om lachen. O mensen: ik heb nog een EMS-je in de aanbieding trouwens *D


Prijzen...altijd een hot topic opt forum...maar goed..

Ik vind de Odyssey ook erg ok...maar de 2600...tja dat is toch wel heel gaaf...Ik vind Arp overigens meestal wel ok...De Axxe is mijn favoriet..
 
Ody versus 2600? 2600 is patchable en heeft heel veel meer onderdelen (meer dan 1 oscillatertje extra) en daardoor ook als "bijna EMS" te gebruiken.
Met een 2600 heb je een alles in 1 apparaat: sequencerlijntjes, geluidseffecten, bassen, solotjes die zich met een MiniMoog kunnen meten enzo.......
 
Back
Top