Nieuw: Kurzweil PC3LE6

attachment.php


Zo te zien een budget Kurzweil PC3.

First Things First...
Fantastic sounds, reliable performance, musical expressiveness, ease of use; these are the things we believe are essential to the design of an affordable keyboard instrument. Kurzweil's new PC3LE6 combines the amazing sound quality and performance control features of our enormously successful PC3 with a new streamlined, intelligent user interface, providing an interactive experience that is bound to inspire creativity. (lees verder)

attachment.php
 

Attachments

  • Specs.jpg
    Specs.jpg
    131 KB · Bekeken: 61
  • 195.jpg
    195.jpg
    36,4 KB · Bekeken: 59
Last edited by a moderator:
Ik ben Kurzweil-fan maar ik vind zo langzamerhand dat ze voorspelbaar worden en nogal achter de markt aan het aanhollen zijn. Als ze nu met een rackversie zouden zijn uitgekomen had ik er serieuze interesse in gehad. Maar die zal nog wel een jaartje op zich laten wachten. En tegen de tijd dat hij verschijnt is die VA-techiek dan alweer achterhaald.

Maar wellicht dat iemand die de PC3X heeft of deze bak gaat aanschaffen mij kan overtuigen van het tegendeel..........
 
Ik ben Kurzweil-fan maar ik vind zo langzamerhand dat ze voorspelbaar worden en nogal achter de markt aan het aanhollen zijn. Als ze nu met een rackversie zouden zijn uitgekomen had ik er serieuze interesse in gehad. Maar die zal nog wel een jaartje op zich laten wachten. En tegen de tijd dat hij verschijnt is die VA-techiek dan alweer achterhaald.

Maar wellicht dat iemand die de PC3X heeft of deze bak gaat aanschaffen mij kan overtuigen van het tegendeel..........

Overtuigen van het tegendeel?Waarom?
Kurzweil wordt zelden tweedehands te koop aangeboden.
 
Maar wellicht dat iemand die de PC3X heeft of deze bak gaat aanschaffen mij kan overtuigen van het tegendeel..........

Nee hoor, ga je zelf maar overtuigen. ;-)

Kurzweil is altijd al voorspelbaar geweest aangezien het vanaf de K2000 steeds evoluties waren.

Ik heb igg alles al gehad en ik hoef nu niets anders meer. Ik wilde eigenlijk ook voor een PC3LE gaan, maar prijs technisch vond ik het voor een halve pc3 te duur en bovendien hadden ze hem niet staan op de messe in april. De pc3x wel en na 5 minuten was ik overtuigd, ondanks de t*ring herrie die de Roland booth ernaast over me uitstortte. Het was meteen ook m'n laatste beurs bezoek.

De enige reden dat ik hem weg zou doen is omdat ik me realiseer dat ik eigenlijk niet maar aan muziek toekom....
 
Bericht door een moderator:
plaatje vervangen
 
De PC3LE6 is inderdaad als een budget PC3 bedoeld. De edit-mogelijkheden van de PC3LE6 zijn beduidend beperkter dan die van zijn broer PC361, maar het geluid is hetzelfde. De doelgroepen van beide apparaten verschillen dan ook. Deze synth is vooral bedoeld voor mensen die presets gebruiken, terwijl je met de PC361 geluiden tot 32 lagen zelf kunt ontwikkelen. De geluiden van de PC3 heb ik gehoord en vond ik in één woord grandioos. Ik zit nog te dubben of ik een PC3LE6 zou willen aanschaffen of wachten op een PC3R (als die ooit komt, want daar is - voor zover ik weet - nog geen sprake van).
 
Staat overigens al vanaf januari 2009 aangekondigd op de site. Er zou aanvankelijk ook een 76 en 88 toetsen versie komen. Er zijn wat filmpjes op het internet waarop deze te zien zijn. Hier een plaatje van de PC3LE88.
 

Attachments

  • Kurzweil-PC3LE-88.jpg
    Kurzweil-PC3LE-88.jpg
    54,4 KB · Bekeken: 62
Ik hoop dat kurzweil niet de weg inslaat als roland,een reeks synth's op de markt brengen die zowat hetzelfde is van de vorige(juno reeks).
Kurzweil brengt niet veel uit en dat hoeft ook niet,waarom?Omdat hun synth's af zijn meestal.
Ben wel benieuwd naar de nieuwe K reeks in de toekomst.
 
Is er eigenlijk ook een plugin die de Kurzweil emuleert? Net zoals je Jupiter-v8 en de minimoog.

De PC3-serie is grotendeels een sample based rompler en ik denk niet dat het zinvol is om die te emuleren. De VA-sectie is mogelijk wel de moeite waard.
 
Ik hoop dat kurzweil niet de weg inslaat als roland,een reeks synth's op de markt brengen die zowat hetzelfde is van de vorige(juno reeks).
Kurzweil brengt niet veel uit en dat hoeft ook niet,waarom?Omdat hun synth's af zijn meestal.
Ben wel benieuwd naar de nieuwe K reeks in de toekomst.

Ik meen me te herinneren dat de K-serie vaarwel is gezegd. De PC3 is feitelijk de vervanger van de K2600. Het fundament is de V.A.S.T. synthese en KDFX, net als in de K2600. Wellicht dat de K2600 alleen qua routing en sampling meer te bieden had.
 
Het grote verschil buiten sampling is,dat je met een PC3 niet meer de preset multisamples kunt gaan editten.
Dat leek me één van de sterke punten bij Kurzweil,geen andere fabrikant laat de opbouw van zijn multi-samples zien.
Daarbij veel klanken van de K reeks zijn volgens mij gebaseerd op het anders loopen van de ROM preset samples,enz.Dit kan je ook niet bij andere fabrikanten.
 
Ik meen me te herinneren dat de K-serie vaarwel is gezegd. De PC3 is feitelijk de vervanger van de K2600.

Dave Weiser van Kurzweil R&D heeft al een paar keer aangegeven dat er gewerkt aan een volgende K, hoewel nog op papier. Vooral de interface krijgt een make-over. De PC3 werkt nog steeds met de oude vertrouwde Kurzweil look. Wat dat betreft is de gratis door Soundtower ontwikkelde PC editor van al een flinke verbetering.

Echter, het R&D team van Kurzweil bestaat maar uit een paar man. Je merkt dat nu ze hun schouders onder de PC3Le hebben moeten zetten, er niet gewerkt is aan een volgende update van de PC3.

Hopelijk leidt een succes van de PC3 en de PC3Le tot uitbreiding van het R&D team en des te eerder komt er een nieuwe K. Maar het zal evengoed toch nog wel een paar jaar duren, want eerst staan nog de uitbreidingen voor de PC3 op het programma.

Ik hoop dat Kurzweil de tijd heeft en dat de K3000 (?) niet zo'n verhaal wordt als de Korg Oasys. (Vele malen aangekondigd en uiteindelijke product lijkt niet op de eerste plannen.)
 
De geluidskwaliteit en de specificaties van Kurzweil zijn weergaloos, maar ze zullen nu toch eens uit een ander vaatje moeten tappen.
 
Dave Weiser van Kurzweil R&D heeft al een paar keer aangegeven dat er gewerkt aan een volgende K, hoewel nog op papier. Vooral de interface krijgt een make-over. De PC3 werkt nog steeds met de oude vertrouwde Kurzweil look. Wat dat betreft is de gratis door Soundtower ontwikkelde PC editor van al een flinke verbetering.

Echter, het R&D team van Kurzweil bestaat maar uit een paar man. Je merkt dat nu ze hun schouders onder de PC3Le hebben moeten zetten, er niet gewerkt is aan een volgende update van de PC3.

Hopelijk leidt een succes van de PC3 en de PC3Le tot uitbreiding van het R&D team en des te eerder komt er een nieuwe K. Maar het zal evengoed toch nog wel een paar jaar duren, want eerst staan nog de uitbreidingen voor de PC3 op het programma.

Ik hoop dat Kurzweil de tijd heeft en dat de K3000 (?) niet zo'n verhaal wordt als de Korg Oasys. (Vele malen aangekondigd en uiteindelijke product lijkt niet op de eerste plannen.)

Als ze al met een opvolger komen van de K2600 dan is dit te laat laten ze
maar lekker doorgaan met de PC serie.
 
Het grote verschil buiten sampling is,dat je met een PC3 niet meer de preset multisamples kunt gaan editten.
Dat leek me één van de sterke punten bij Kurzweil,geen andere fabrikant laat de opbouw van zijn multi-samples zien.
Daarbij veel klanken van de K reeks zijn volgens mij gebaseerd op het anders loopen van de ROM preset samples,enz.Dit kan je ook niet bij andere fabrikanten.

Offtopic:
Generalmusic doet dit allemaal al jaren (sinds '94 meen ik):
SX
WK series
Equinox

Ziet er verder netjes uit, dit apparaat.
 
Back
Top