M-audio audiophile usb

kevinvds

Nieuwkomer
Lid sinds
22 juli 2009
Berichten
5
Hoi,

Ik heb me pas deze goedkope tweedehands audio-interface aangeschaft. Ik werk op pc.

Deze interface bevat een midi in en out, 2 stereo inputs, en een output. Ik heb m aangesloten, driver geïnstalleerd en dit ging allemaal goed. Vervolgens Ableton live opgestart en beginnen spelen met de daarin aanwezige virtual instruments. Midi werkte goed, kon opnemen e.d.

Dan dacht ik de audio te testen, dus een korg kaossilator ingeplugd in 1 van de audio inputs (tulpstekkers). korg aangezet, geen geluid te horen. Om eventjes de situatie te schetsen: op de output van de m-audio hangen mijn pc speakers op dit moment. Windows geluiden (als je op n file klikt bv) worden wel degelijk op de m-audio afgespeeld, dus de output werkt.

Dus ik dacht, als ik op die korg ram, zal er toch wel geluid door mijn speakers komen. Niet dus. k Heb gecheckt en audio output staat wel degelijk op die m-audio. Het vreemde is ook: k had eens geprobeerd om in Audition 3 die korg op te nemen. En als ik dat doe, neemt hij wel op, maar ik hoor het niet op t moment dat ik speel. Als ik t opgenomen stuk dan afspeel, stuurt-ie t wel door de speakers.

k Start hier nog maar net mee, dus misschien is het iets heel doms. Niet te hard lachen. ;-)

Als iemand hier ervaring mee heeft?

groet
Kevin
 
Hoi Kevin, wellicht heb je je audio instellingen nog niet goed staan. In jouw geval moet je bij "audio input device" en bij "audio output device" je audiophile selecteren. Vervolgens moet je bij "Input config" en Output config" ook even checken of de kanalen die je gebruikt aanstaan.
 

Attachments

  • audio.jpg
    audio.jpg
    42,1 KB · Bekeken: 52
Matt,

Mja, in die dialog box heb ik al vaak gezeten, me afvragende wtf er nu verkeerd staat. :-)
Ik kan nog wel eens checken, maar volgens mij staat daar het juiste geïnstalleerd. Maar k zal daar nog wel eens zien.

Maar is het correct dat, als dit juist staat, ik dan geluid moet horen zo gauw ik die kaossilator aanraak? Zelfs zonder dat ik aan het opnemen ben? Wordt dat signaal sowieso van de input naar de output doorgestuurd, wat ik ook doe?
 
Hoi Kevin, mogelijk heb je monitoring niet ingeschakeld op je audio spoor waarop je Korg binnenkomt. Die staat standaard namelijk op "auto" en dan hoor je niets. Als je de Korg wilt horen moet je monitoring inschakelen (zie linker audio spoor in het plaatje) of het spoor 'armen', waarbij je het binnenkomende signaal ook kunt opnemen (zie linker spoor in het plaatje).
 

Attachments

  • monitor.jpg
    monitor.jpg
    38,1 KB · Bekeken: 55
Audio-instellingen heb k nog eens gecheckt en zouden goed moeten staan.

Dat 'armen' heb k zeker al eens gedaan en gaf geen resultaat. Maar ik zal nog eens checken of k inderdaad die monitoring op staan heb. :-)

Alvast bedankt!
 
Back
Top