TC Electronic PowerCore FireWire.

PowerCore-FireWire.jpg

De Powercode kennen we al.....als kaart.
Dit is net ff iets anders.

Gevoed door Firewire komt TC met de 19" versien van de powercore.
Natuurlijk weer met een knipoog naar die muzikanten die live willen gaan met een laptop en een goede geluidskaart.

Zou dit dan toch de toekomst worden?
Prijzen niet bekend.

website: http://www.tcelectronic.com/
 
vet hoor !!

en dan ook nog Au support voor OS X
meer power dan de kaarten van nu

ik wou dat Universal audio een firewire versie uitbracht ... grrrrrr
 
Hoe zit het met de latency, is firewire niet veel langzamer dan pci? (ja, laptop heeft geen pci, maar ik wil dat ding misschien voor de pc kopen en vind een 19" rack toch wat fijner, kan je makkelijk meenemen naar iemand anders).

Weet iemand toevallig ook of er plannen zijn om over een jaar ofzo een Powercore 2 (met krachtigere DSP's) te releasen?
 
Origineel geplaatst door Nolet
Best geinig...ben je laptop muzikant en loop je over 3 jaar wel met 10 Units aan Clavia G2, TC Powercore en MOTU 828 etc...Dat wordt sjouwen!

ja idd
nu zijn we er vet mee, dat we met zn allen naar software overstappen.
...blijven we gelijk cirkeltjes lopen

conclusie.. geen software zonder hardware & vice versa :geslaagd: :erm:
..viva openlabs

the circle of life
 
FireWire en Latency

FireWire en Latency

FireWire is juist perfect voor dit soort toepassingen. De bandbreedte is 400 Mbps.. en dat sustained! Puur op die bandbreedte kun je al ruim meer dan 100 audiokanalen op 24bit/96Khz laten lopen.

En wat betreft "is dit de toekomst?" kan ik alleen maar met een volmondig "ja" antwoorden. 'Native' is toch allemaal niet stabiel en snel genoeg... en audio-crunching kan nou eenmaal veel optimaler met DSP's. Dedicated processing hardware met een Mac of PC als platform voor de bediening/aansturing van al dat moois. Dat heeft ontzettend veel voordelen.. denk allen al eens aan licentie-mogelijkheden voor fabrikanten. Zeker weten dat TC op die powercore kaarten 100x zekerder is van licentie-inkomsten dan op hun 'native' producten.
 
zou hij ook krachtiger zijn geworden ?

en begrijp ik dus goed dat je nu met firewire geen latency meer hebt op de kanalen waar je de poiwercore effecten opzet ?
 
Ook voor I-Mac

Ook voor I-Mac

Handig dat het 19" is en geen kaart. Je zal maar een leuke nieuwe I-mac (met 17"scherm!) hebben. Kun je mooi dit kastje ernaast zetten, zonder een stuk uit die halve bowlingbal te moeten zagen;)
 
hehehe 8o)


maaruhm ben hier serieus in geintresseerd, hoop dat ze het ook wat krachiger hebben gemaakt, lijkt me wel lullig als ze zo'n hele 19"rack gebruiken voor 1 pci-kaart (ja oke, ook al is het een flinke kaart hehehe)

hoelang nog voordat uad volgt met hetzelfde ? >:|
 
Op de tc-works site staat dat hij bijna 2x zo krachtig is. Prijs zal dan ook wel flink hoger zijn :(
 
Heb er nog even mee staan klooien. Maar hij is gewoon lekker om me te werken hoor. Gewoon naast je bestaande plugins deze plugins (net zoals met de PCI powercore). En je merkt weinig verschil. Qua geluid zit het wel snor met deze bak. Misschien niet zo ultrahip als de UAD-1 maar veel minder latency en meer freak exotische plugins. :)
 
en heeeeleeee fiijne reverbs!!! (de classicverb en die andere hehehe 8o) )
 
en zo'n mooie rack heeft ook psychologische waarde , het voelt meer echt aan dan een pcikaart in je computer , en ja ik weet ook wel dat muziek maken daar weinig mee van doen heeft, maar het is toch wel cool zo'n ding en stiekem kopen heel veel mensen bepaalde dingen om de uiterlijk ervan ;)
 
Laatst gewijzigd:
Uiterlijk

Uiterlijk

Ja, sommige gear ziet er ook nog eens fantastisch uit ja. Maar zoals ze bij ons in Brabant zeggen: 'Van unne schone tafel kunde nie eten' (meestal wordt dit opgemerkt als je een verschrikkelijk mooie vrouw ziet, terwijl je een goede 'minder mooie' vriendin voor jezelf hebt... :-) )

Maar ik zag op foto's van de beurs dat die TC ook nog eens verschrikkelijk mooi licht geeft uit dat icoontje in het midden. Dus ook mijn studio wordt er nog eens mooi door verlicht. Wat wil je nog meer?

Ben ook benieuwd naar de prijs zoals eerder vermeld, maar hoop dat dit niet te hoog uitvalt. Anders is wellicht een koppeling tussen twee computers nog een betere optie om gebruik te maken van meerdere cpu's. Neem bijvoorbeeld de mogelijkheden van Steinberg om tegenwoordig in een netwerk te werken. Zijn ook leuke vindingen.

Maar goed die TC ziet er gewoon errug lekker uit, kan ik niet ontkennen... Bij twijfel kan dit voor sommige onder ons de doorslag geven. Het oog wil ook wat 8D
 
;)
 
Back
Top