Prijsstijgingen, ligt het aan mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
En nu vinden jullie dat het het heel gewoon is dat een TR-707 90 euro kost? Alsof je daar recht op hebt?? Terwijl -ie heel hip en gewild is, ook technisch heeft bewezen dat het een survivor is
Het kaf is van het koren gescheiden.
Ga toch muziek maken met wat je hebt.

Met wat heb ik kan ik ver genoeg komen om een brok herrie te maken ;)

Een RY30 kostte me nieuw 1475,- gulden en die gaat nu gemiddeld weg voor eur.100,- ondanks dat het imo een tof bakkie is.

Ik denk dat redelijk wat aantal apparaten veel-te-veel zijn gehypt. Het apparaat wordt gekocht, het voldoet niet aan de verwachtingen en daardoor wordt doorverkocht. Mea culpa want ik ben hier ook schuldig aan :)
 
De TR-707 heeft ook een duidelijke revival gehad in de muziek, je hoorde de afgelopen paar jaar best veel platen weer met een TR-707 terwijl dat gewoon echt uitgestorven was. Een soort retro (acid) house trend. Ja dan wil men hem weer hebben.

Vroeger was de TR-909 een must have voor dance producties, terwijl later de TR-808 nodig was voor de electro trend. Een TR-606 was ooit een goedkoop alternatief maar kost nu kaal maar in goede staat 275 euro.

Naar mijn idee zakken de 909 en 808 wel weer iets in prijs omdat je uit software tegenwoordig gewoon hele goede drums haalt. Niet het zelfde geluid of uberhaupt op de zelfde manier vet, maar gewoon niet echt meer onder doend voor de meeste mensen. Behalve voor puristen zoals, maar dat soort gekken daar word je toch niet rijk van :mega:
 
... en dan vraag ik me altijd af,... wat gaat die koper toch aanvangen met een polysix van 400 euro ? .. wat zien ie hierin ? ... dat veeg je toch gewoon van tafel met de eerste de beste low-cost vst ?
 
Dan geloof je dat toch lekker zelf? Ieder z'n meug / Moog... :)
En klank is maar één kant van een synth. Bediening, inspiratie, looks, historie - het kan allemaal meetellen.

Maar het gejammer over prijzen is al zo oud als de menselijke beschaving.
Meestal als een soort verdekte afgunst - "als *ik* nou eens dat ding zou hebben, nou, dan zou ik wel eens..."
 
Ohja, ik koop lekker alles op wat momenteel veel waar voor zijn geld biedt, loop het dan te hypen op fora en stel zo mijn pensioen veilig terwijl ik in tussentijd lekkere synths bezit. ;)
 
Met sommige effect pedalen heb je het ook....

Met wat google bij een Italiaan uitgekomen voor een Pearl CE-22 en PH-44...
Vraagprijs eur.175,- p/st...

Voor de PH-44 heb ik via SF eur.96,- en via de Belgische 2ehands voor de CE-22 eur105,- betaald, beide incl. verzending.

Op Ebay staat een Pearl AD-33 voor $295,- oftewel eur.200,- :stupid

Terwijl als je wat geduld hebt, je de Pearl pedalen vrij regelmatig voor de normale prijs (imo eur25,- tot eur45,- voor de enkele en tot eur.100 voor de dubbele) aangeboden worden.

Ibanez UE400 was 175,- nu vanaf 225,- tot 300,-

Ook die Eventide modfactor, was begin dit jaar 400, nu ineens 489.
 
als de mensen een naam kennen van iets dat goed is wordt het beter verkocht.
neem nou bijvoorbeeld de electribes. de eerste generatie is toen nog voor €100 te koop geweest en nu zie je hem soms al voor €150 tot zelfs €200 weg gaan. Is het dat dan nou echt waard?
Mensen zoeken "elektribe" op en zien op youtube filmpjes van het toestel(van bijvoorbeeld Denktribe) en denken dat de apparaten zo geweldig zijn. Iedereen wil dan een electribe omdat ze zo geweldig zoude klinken. de vraag word groter en er wordt meer geld gevraagd om er een te bemachtigen.
Is het apparaat niet veel op youtube te vinden, dan wordt het dus heel slecht verkocht.


nog ff wachten en je mc-303 is €200 waard
 
Blijven dromen...Ik betaalde vorig jaar 100 voor een 626 in originele doos met handleiding en alles erbij. Betere klanken, individuele outputs, trigger out...wat wil je nog meer om lekker muziek te maken.




Een 808.



Ja, ok.....
 
........ betere klanken, individuele outputs, trigger out...

Dit is wat het imo Roland maakt..... (en waar je dus ook weer voor betaal)
De 808, 909, 707, 727, 626 hebben het allemaal..
De ind. outputs van mn 707 en 626 triggeren mn sds8 en syndrum quad...
Dat maakt de machine al een stuk veelzijdiger dan alleen de sounds en sequencer..
Jammer dat de 606 niet standaard met individuele outputs is uitgerust...

De 626 is ook veel minder gehypt dan de andere in het rijtje :)

In '95 heb ik 50 gulden betaald voor 2 TR505's zonder adapter.
Een daarvan staat nu in het Feedbackmuseum :)
 
De 626 wordt inderdaad nog niet zo gehyped. OK, de klanken zijn niet "werelds" maar je kan er zeker wel iets mee. En met de individuele outputs haal je ze natuurlijk ook zo door een paar effectjes.

Wat ik niet echt begrijp, zijn de vele mensen die een 626 gaan "benden". Je hebt al individuele outputs. Je hebt al een trigger output. Het ding is zelfs volledig MIDI: elke klank kan zijn eigen noot uitsturen dus je hebt een heel lekkere MIDI sequencer (ik heb de shuffle & flam nog altijd niet onder de knie, maar kom :)). Wat wil je daar in godsnaam nog aan gaan benden zonder afbreuk te doen aan het apparaat? Dat je een beperkt apparaat als een 505 meer functionaliteit wil geven begrijp ik, maar een 626 heeft het allemaal al. Het lijkt me niet dat je daar nog veel nuttige bends aan toe kan voegen, tenzij je enorme fan van Japanse noise bent...

40€ is heel leuk! Hij is m.i. wel meer waard dan dat. Ik vond hem zijn 100€ dubbel en dik waard, en dat is gelukkig nog totaal geen hypeprijs maar gewoon een prijs naar functionaliteit en kwaliteit.
 
...een 626 heeft het allemaal al. Het lijkt me niet dat je daar nog veel nuttige bends aan toe kan voegen, tenzij je enorme fan van Japanse noise bent...
Ik denk dat er veel circuit benders zijn die van muziek met een noise inslag houden.:)
 
Ja, daar had ik wel even mijn eigen vraag beantwoord. :D

@Hyde: over de prijs valt te discussiëren. Maar een opmerking als "Has some amazing stereo capabilities and has assignable velocity and pressure modulation, which I've never seen on any other synth! " doet me toch even bedenkelijk kijken...Tenzij die man natuurlijk enkel oude analoge synths bedoelt.
 
Vond die prijs anders ronduit belachelijk eerlijk gezegd :)

Maar goed hecht zelf niet z'n waarde aan oude gear, vind het mooi om te zien, maar persoonlijk vind ik ze te lastig voor dagelijks gebruik (teveel onderhoud etc)
 
JX-3P is normaal zo'n 150 euro... je ziet ze nu zelfs al voor 400 te koop staan... :stupidronduit belachelijk. Als dat nou met PG200 was ala...
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top