S5000 // S6000

pjeut

Ouwe rot
Lid sinds
14 Maart 2003
Berichten
2.109
Locatie
Emmeloord
Is een S5000 nou gewoon een S6000 zonder zo'n los frontpaneeltje, of zijn er meer verschillen (en dan bedoel ik natuurlijk geen verschillen die makkelijk te upgraden zijn)?
 
Zo even uit mijn hoofd de verschillen die niet upgrade-baar zijn:

3U vs 4U
extra koeling in de S6000 voor interne disks en zwaardere voeding
extra front-panel slot voor 2e drive in S6000
balanced XLR inputs op de S6000

de rest is volgens mij upgradeble.
 
S6000 heeft standaard 16out i.t.t. 8 op de S5000.
S6000 heeft ook standaard 128 stemmen i.p.v. 64 op de S5000
En verder heeft de S6000 standaard het EB20 effectsboard ingebouwd als ik me niet vergis
 
S6000 heeft standaard 16out i.t.t. 8 op de S5000.
S6000 heeft ook standaard 128 stemmen i.p.v. 64 op de S5000
En verder heeft de S6000 standaard het EB20 effectsboard ingebouwd als ik me niet vergis

Klopt, maar dat is upgrade-baar en Pjeut zegt dat ie dat niet wil horen, dus daarom noemde ik dat niet ;)

Overigens hangen die verschillen af van of je een Europees of een Amerikaans exemplaar hebt. In de VS zijn namelijk twee verschillende S6000's uitgekomen, eentje met al die uitbreidingen er standaard in en eenje zonder ("studio" versie vs gewone).
 
Kan iemand mij vertellen wat de melding van een S5000 is wanneer er geen FX board is geïnstalleerd?
Ik weet dat het onder OS 1.x de melding "No EB20 mutifx processor installed...." was

Het gaat om een S5000 met OS 2.11a. Deze geeft nu de melding:
"There are currently no multis loaded, Press Cancel to abort, Press Create New to create a multi"

Ik neem aan dat de FXboard er dan wel in zit maar op een of andere manier geen multis zijn opgebouwd. Maar als iemand met een S5000 dit voor me kan checken, heel graag.
 
"No EB20 MultiFX processor is installed

Sorry! The FX pages cannot be accessed"

Ik heb OS 2.14
 
Ok thanks Napole0n :okdan:

Daaruit kan ik dus concluderen dat er wel een FX board in zit, maar dat de multis op een of andere manier nog moeten worden aangemaakt.
Dat is apart, je zou verwachten dat dit standaard is, aangezien die FX boards van akai allemaal hetzelfde zijn, 2 x multifx + 2 x reverb.
 
Ok thanks Napole0n :okdan:

Daaruit kan ik dus concluderen dat er wel een FX board in zit, maar dat de multis op een of andere manier nog moeten worden aangemaakt.
Dat is apart, je zou verwachten dat dit standaard is, aangezien die FX boards van akai allemaal hetzelfde zijn, 2 x multifx + 2 x reverb.

Is al ff geleden,. maar,..Volgens mij heeft dat niks met elkaar te maken,. multis moet je altijd loaden,.. of er nou wel of niet een eb20 in zit,.
En als ie opstart staat er een kruis door alles wat r niet in zit!
Als je eb20 in beeld staat onderin zonder kruis zit ie er dus in!
Maar je kunt m makkelijk openschroeven en ff kijken!
Echt schrikbarend trouwens,. die zee van ruimte in dat apparaat!
Ik had trouwens een fully loaded s6000. die had geen kruisjes,.:D

Waarom heb ik die eigenlijk verkocht?:stupid

Edit,.. ik weet t volgens mij weer,. in een multi sla je alles op,. dus ook je fx en keygroups en alle settings.
Eventuele fx zijn dus onderdeel van een multi,.
Als er geen fxboard in zit sla je dat dus niet op in een multi!,.. Zoiets!
 
alles wat er niet inzit heeft idd een kruis.

attachment.php


Hier zat bv ook geen fx en geen adat in, wel een usb kaart en 104 mb ram
 
Back
Top