Vraagje, over 80's

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
sorry hoor, mat wat is Wark? Is dat Surinaams voor Werk :D



:walker::walker::walker::walker::walker::walker::walker:

héuuuu8~

//ontopic

oké ff ontopic, anders de synthforum Modder eters klage:peukie:
 
Wat probeer je nu te suggereren?
Je schrijft btw nog krommer dan R-ond.

hoe heete zo'n synth in een bakkie ook nogmaar?
die je gewoon via midi kon inpluggen op een ander keyboard? omdat we op school een kut keyboard hebben.
 
Ach, ja... we kunnen hier eeuwig over door praten maar ik denk niet dat we hier toch niet uit komen over wat de beste muziek genre is.

Maar dit is precies wat ik bedoel; je snapt het niet! Waar jij mee afsluit is helemaal de discussie niet hahaha...net alsof ik de Heikrekels lekkere muziek vind maken.
Maar aangezien deze materie te ver gaat laten we het inderdaad hierbij houden dan!
 
Maar dit is precies wat ik bedoel; je snapt het niet! Waar jij mee afsluit is helemaal de discussie niet hahaha...net alsof ik de Heikrekels lekkere muziek vind maken.
Maar aangezien deze materie te ver gaat laten we het inderdaad hierbij houden dan!
Kay :D
 
hoe heete zo'n synth in een bakkie ook nogmaar?
die je gewoon via midi kon inpluggen op een ander keyboard? omdat we op school een kut keyboard hebben.
Je bedoelt gewoon een synthmodule?:?
 
aah, ja weet jij nog een goeie ?8~
 
Voor echte live synths in 1980 moet je natuurlijk Yellow magic Orchestra niet vergeten. Polymoogs, Prophet 5, Oberheim two-voice, een joekel van een modular etc. etc.



Weinig synth tracks die zo vaak nagespeeld zijn!
Uitdaging is natuurlijk om dezelfde synths te gebruiken en soms lukt dat nog aardig ook



en heb je die synths niet dan volstaan 2 Nintendo DS'en ook prima

 
Maareuh, ik stelde dus gezien het budget van de topicstarter een V-synth met de D50 emulatiechip ervoor voor. Heb je dan alle hoekjes en kantjes van de vroege tot late '80's min of meer binnen bereik of mis je dan iets? (romplerklanken, analoge klanken, FM klanken?). Ik heb nooit op een V-synth gespeeld dus ik ken zijn beperkingen niet.
 
Voor echte live synths in 1980 moet je natuurlijk Yellow magic Orchestra niet vergeten. Polymoogs, Prophet 5, Oberheim two-voice, een joekel van een modular etc. etc.

YouTube - YMO - Rydeen (Budokan 1980)

Weinig synth tracks die zo vaak nagespeeld zijn!
Uitdaging is natuurlijk om dezelfde synths te gebruiken en soms lukt dat nog aardig ook

YouTube - YMO RYDEEN テクノ�リス2000-20ツアー

en heb je die synths niet dan volstaan 2 Nintendo DS'en ook prima

YouTube - YMO "RYDEEN" on Nintendo DS (KORG DS-10) (HD sound)

Wow, echt mooi!

Heb je nog meer van dat soort muziek?:okdan:
 
Wow, echt mooi!

Heb je nog meer van dat soort muziek?:okdan:

Maar natuurlijk!
Het geinige van YMO muziek is dat het lijkt om computerspelletjesmuziek maar dan wel uitgevoerd op de VETSTE synths!

 
speelt er een sequencer mee ofzo?
 
Waarschijnlijk hebben ze het multitrack opgenomen.
 
wat mag dat dan zijn? xD
 
Yo shoarma. als je een term niet weet/kent ga dan even naar www.google.com en tik je daar de desbetreffende term ff in, mocht je het dan nog niet snappen, dan kom je hier met wat specifiekere vragen. Om de haverklap nieuwe vragen verzinnen over de beginsels van muziek maken lijkt mij niet echt handig, durf te googlen. Of de zoekfunctie op dit forum te gebruiken natuurlijk ;)
 
mischien zijn de "boerenjongens" hier die naar mooi wark , de heikrekels etc luisteren wel gewoon dom. Zij zeggen juist dat hun soort muziek alles is e.d , dat jazz,80's , rock , pop etc waardeloze muziek is.

Nou het is wel degelijk bewezen dat IQ gelinkt is met muzieksmaak...
alleen downwards compatible trouwens....
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top