Vraagje, over 80's

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Shoarma

Gedeactiveerd account
Lid sinds
16 mei 2009
Berichten
139
Locatie
Ik won overal in nergens , zie prof. Ik woon @werk
Hallo,

Ik ben totaal nieuw in de "syntesizer wereld" , nu had ik een vraagje.

Kan een synthesizer van vandaag ook die geweldige 'warme' 80's geluiden produceren? of heb ik daar echt specifiek een synth uit de 80's voor nodig?

Voorbeelden:

(@ 35 sec)





Mijn budget is rond de 1000 - 1200 euro, kan ik ook complete orkest geluiden uit een synthesizer krijgen van rond dat budget?
zoals: ( ong. @ 3:08)

Mvgr, Shoarmá :okdan:
 
Niet genoeg hierover tegengekomen in je zoektocht naar de ware CP-70 sound en n.a.v. je interesse in de S-90(ES)?! Mijn advies is nogsteeds n.a.v. al je posts toen: ga naar de randstad of net de grens over duitsland in en ga LUISTEREN naar de verschillende synths die er zijn, en op basis daarvan kies iets.
Als je de S-90 had gekocht was je er al geweest dan had je inmiddels wat ervaring op kunnen doen, kunnen zien dat je best een redelijk CP-70 benadering kunt krijgen plus nog eens vele andere 1000'n sounds, laatst wat je zelf kan maken. Daarbij was je ook je 80's sounds al tegengekomen.
 
Zal ik binnenkort eens doen!! :okdan:

Maar, ik heb nu eigenlijk mijn ogen meerendeels gericht op een KORG, wat mooiere piano geluiden, brighter.

Wat kan je zoal met een korg? Ook mooie orkest geluiden en jaren 80 geluiden maken?

Als ik het mag vragen?
 
In principe kan je met elke synth 80's geluiden maken, maar om echt 80;s te klinken moet je toch echt een 80's synth hebben.

Mijn favo: juno 60. Maar er zijn er nog veel meer (en beter).
 
Maar, ik heb nu eigenlijk mijn ogen meerendeels gericht op een KORG, wat mooiere piano geluiden, brighter.

KORG beter pianogeluiden dan een S90? That's a first ;)