Vraagje, over 80's

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Shoarma

Gedeactiveerd account
Lid sinds
16 mei 2009
Berichten
139
Locatie
Ik won overal in nergens , zie prof. Ik woon @werk
Hallo,

Ik ben totaal nieuw in de "syntesizer wereld" , nu had ik een vraagje.

Kan een synthesizer van vandaag ook die geweldige 'warme' 80's geluiden produceren? of heb ik daar echt specifiek een synth uit de 80's voor nodig?

Voorbeelden:

(@ 35 sec)





Mijn budget is rond de 1000 - 1200 euro, kan ik ook complete orkest geluiden uit een synthesizer krijgen van rond dat budget?
zoals: ( ong. @ 3:08)

Mvgr, Shoarmá :okdan:
 
Niet genoeg hierover tegengekomen in je zoektocht naar de ware CP-70 sound en n.a.v. je interesse in de S-90(ES)?! Mijn advies is nogsteeds n.a.v. al je posts toen: ga naar de randstad of net de grens over duitsland in en ga LUISTEREN naar de verschillende synths die er zijn, en op basis daarvan kies iets.
Als je de S-90 had gekocht was je er al geweest dan had je inmiddels wat ervaring op kunnen doen, kunnen zien dat je best een redelijk CP-70 benadering kunt krijgen plus nog eens vele andere 1000'n sounds, laatst wat je zelf kan maken. Daarbij was je ook je 80's sounds al tegengekomen.
 
Zal ik binnenkort eens doen!! :okdan:

Maar, ik heb nu eigenlijk mijn ogen meerendeels gericht op een KORG, wat mooiere piano geluiden, brighter.

Wat kan je zoal met een korg? Ook mooie orkest geluiden en jaren 80 geluiden maken?

Als ik het mag vragen?
 
In principe kan je met elke synth 80's geluiden maken, maar om echt 80;s te klinken moet je toch echt een 80's synth hebben.

Mijn favo: juno 60. Maar er zijn er nog veel meer (en beter).
 
Maar, ik heb nu eigenlijk mijn ogen meerendeels gericht op een KORG, wat mooiere piano geluiden, brighter.

KORG beter pianogeluiden dan een S90? That's a first ;)

Korg is niet een uitblinker in orchestral geluiden, dan moet je toch echt bij Yamaha of Kurzweil zijn. Wellicht is een PC2 Rackmodule iets, of een oudere K2500 rack sampler, dan kun je je eigen piano samples inladen.
 
ik heb nu zelf een Portable grand DGX 620 van yamaha, ben dan niet echt te spreken over de orkest geluiden en piano geluiden.
 
Ik zou toch de S90 ES/XS en de Motif's eens checken. Dat zou echt wel eens anders en beter kunnen klinken!
 
zijn de Piano geluiden op een s90 dan niet hetzelfde als op mijn portable grand die ik nu heb? en zijn er daar extra geluiden toegevoegd? kan ik daar vette orkest geluiden mee maken en 80's sounds? (zoals bv die howard jones - speciality)

btw , die motif lijkt me ook wel vet, check dat als hij met die organ sound gaat kloten, herken ik wel iets in van Alphaville - Forever young :-)

YouTube - Bert Smorenburg and the Yamaha MOTIF XS

Weet iemand precies welk model dit is waar bert smorenburg op speelt ? en wat de prijs is van dit gewelig synth?

(nee ik ben niet lui, kan het niet vinden)

trouwens , had deze motif ook gewogen toetsen? persoonlijk vindt ik dat lekkerder spelen.
 
Last edited by a moderator:
"80's klanken" is een wel heel erg breed begrip, gezien het dan gaan van analoge bulldozers als een Arp Odyssey over subtielere DCO bakken ala Juno 60 tot de "dunnere" digitale DX7's en D50's. Als daar dan ook nog eens piano en orchestrale klanken bij moeten komen in 1 bak, dan zou ik inderdaad gaan luisteren naar de voorgestelde vlaggeschepen van Yamaha. Dan weet je meteen of ze je qua klanken en functies bevallen. Want het blijft voor een ander natuurlijk moeilijk om in jouw plaats te oordelen of jij de orkestgeluiden mooi of niet mooi gaat vinden...
 
kijk, sorry als ik wat "noobish" overkom , ik ben namelijk 15 jaar, speel al 8 jaar piano/keyboard, en ga me nu voor het eerst in synthesizers verdiepen.

Normaal vertel ik liever niet mijn leeftijd omdat mensen op forums mij dan niet serieus nemen.

btw , die yamaha motif xs7 klinkt echt lekker :D
 
Last edited by a moderator:
Ik vermoed een Motif XS7, maar kan t natuurlijk fout hebben.

had het al gevonden :engel: stond op het keyboard zelf :-)
 
Normaal vertel ik liever niet mijn leeftijd omdat mensen op forums mij dan niet serieus nemen.


Je leeftijd heeft daarmee niet zoveel te maken 8)
 
Je leeftijd heeft daarmee niet zoveel te maken 8)

mijn manier van praten?:P

Wat vinden jullie van de yamaha motif xs7? of kan het beter voor mijn budget?
en ik had ook iets gehoord over dat je ram geheugen in je synth kon doen, waar is dit voor? en kan je er gewoon DDR2 , DDR of SD ram in proppen?
 
ik zag trouwens dat de motif xs8 wel gewogen toetsen had, is deze veel duurder?
 
ik zag trouwens dat de motif xs8 wel gewogen toetsen had, is deze veel duurder?

@Mods: is hier wel geoorloofd om te roepen: GOOGLE! ?

@AdDM: volgens mij zijn wij het in deze een keertje met elkaar eens voor de verandering hahaha
 
is het dan niet mogelijk om in het live zo'n massaal geluid te krijgen?
 
als je met je band aan het spelen bent.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top