Moog little phatty of moog voyager?

Ik heb m'n Little Phatty omgeruild voor een Voyager. Nooit spijt van gehad. Belangrijk voordeel voor mij is de aftertouch modulation die de Phatty niet heeft en het extra octaaf (mag graag het hele keyboard overfietsen). Wat ik wel mis de de arpeggiator van de LPII en de overdrive functie van de LP. Maar de sound van de Voyager blijft onovertroffen.
 
hey keybern, er zijn eigenlijk geen synths zo dik als een moog.
laag met ballen. met den hand gemaakt, en getest. het is een kwaliteits product en daar betaal je voor. en ja de marge zal iets groter zijn op een moog dan op korg m3.

maar de voyager is over 25 jaar nog steeds een kwaliteits product, terwijl de korg m3 ZEKER geen drol meer waard is over 6 jaar ofzo.
 
Hoeveel filmpjes op youtube waarop een trotse Moog-eigenaar aan een filterknopje zit te pielen maar eigenlijk geen melodie weet te spelen.

count me in :okdan:

moog is nu eenmaal die synth waar je verder mee kunt gaan dan alleen maar melodietjes spelen, maar dat begrijpen velen precies niet 8D en inderdaad er zijn er ook veel die aan "het knopje" draaien om iets "experimenteel" te verkrijgen, daar ben ik ook niet voor.
 
hey keybern, er zijn eigenlijk geen synths zo dik als een moog.
laag met ballen. met den hand gemaakt, en getest. het is een kwaliteits product en daar betaal je voor. en ja de marge zal iets groter zijn op een moog dan op korg m3.

maar de voyager is over 25 jaar nog steeds een kwaliteits product, terwijl de korg m3 ZEKER geen drol meer waard is over 6 jaar ofzo.
Ahh, maar daar durf ik zeker mee akkoord gaan. Toch als ik afga op wat ik al gehoord heb in demo's en de fantastische nummers die inmiddels een klein legertje aan artiesten hebben neergezet.

Daar gaat het mij ook helemaal niet op. Mijn punt is: Moogs succes heeft het instrument helaas ook een beetje "verheven" tot een kitscherige nice-to-have. En dat is jammer tegenover zij die het ding echt naar waarde kunnen schatten.
Een thread zoals deze zie ik een beetje als het zoveelste bewijs ervan.

Ik kan op een autoforum tussen allerlei "bescheiden" topics zoals "hebben jullie dit probleem ook al gehad met de Audi A4 ?", ook een thread beginnen over "De Porsche Boxster of de Aston Martin V12 Vanquish ?"
Lijkt op het eerste zicht een enorm interessante vraag, terwijl je eigenlijk op voorhand al kan voorspellen dat er niets uit besloten kan/zal worden. Ieder argument wordt gecountert met "ach, het is maar wat je het liefste hebt. Het is allemaal subjectief".

Dus oké, je kan het zien als onschuldige bezigheidstherapie. Maar als iemand dan plots de moed heeft om zich af te vragen van "jongens, wat is dit eig voor een onzin ?" dan hoeft die persoon niet gelijk verketterd te worden.

En dat is nu echt het laatste wat ik in deze thread erover wil gezegd hebben.
Doen jullie maar lekker voort en dan zal ik wel even komen kijken wat het besluit is geweest :-)
 
Laatst gewijzigd:
je stelling is een mening,

jij mag dat vinden natuurlijk, alleen je mening is op niks gestoeld, dat haalt de waarde van je mening naar beneden. Hoeveel mensen worden niet overtuigd dat een voyager veel te bieden heeft ondanks dat ie duur is, vooral na betasten, beluisteren van het apparaat.

DIe zweren het eerst bij virussen en weet ik veel wat, maar die kunnen niet wat een moog kan, zoals ook andere synths (zelfs analoge) niet kunnen wat de voyager kan
(heel dik en heel warm klinken) Maar een voyager kan ook niet alles.

Het blijft een smaak dingetje, maar als je meningen gaat verkondigen die nergens enige fundering hebben dan reageren mensne daarop.

Ik vind bv een 303 ENORM lelijk, maar ik kan wel zeggen dat er geen andere apparaten dat kunnen, ik durf zelfs te zeggen dat de 303 erg dik is qua klank, maar alles bij elkaar vind ik het nog steeds een kut sound, een bak zonder mogelijkheden, saai.

Maar dat is mijn mening :)

[edit] als je het gewoon bekijkt krijg je erg veel synth voor die 2500 euro, volledig midi, CV aanstuurbaar, keys, 2 filters, 3 oscs, 2 vrij kiesbare modulaties met shaping, en in elkaar gezet als een mercedes/bmw kwaliteit kost ook geld [/edit]
 
en 4 x potmapping alex, vergeet die even niet

overigens keybern is wat je nu zegt toch wel iets anders dan eerdere posts, zeker qua toon
daarbij lijkt het alsof jij benadeeld wordt door eoa boerekanes die met zn eppievingers nog geen melodie op een dure synth kan spelen.
kennelijk wilde je deze draad aangrijpen om aan te tonen dat jij dat wel kan of zo
ergens voel jij je bedreigd door evt talentloze gekken die een voyager kunnen kopen. er zijn ook hele lelijke kerels met bloedmooie vrouwen, heb je daar ook last van?
of loterijwinnaars?
zo'n moog IS ook gewoon een mooi apparaat
daarbij vind ik t nog steeds geen gekke keuze waar iem voor staat.. LP of toch voyager
je wil de moogsound
maar ga je de voyager echt nog willen als je een LP hebt
als je de vraag van topicstarter zou lezen met in je achterhoofd dat je hem ergens mee zou kunnen helpen zou je hem echt heel anders interpreteren, maar dat staat je vrij natuurlijk
wij hoeven dat besluit niet voor hem te nemen, hij wil wat meer over de gevoelswaarde van beide bakken te weten komen van gebruikers
jij kan dus niet helpen in deze..
 
waarschijnlijk betaal je altijd voor de naam,
omdat de naam vaak wat zegt over het product.

al was het de Bontempi-little phatty zou hij ook heel anders zijn waarschijnlijk.

ik dacht eerst ook, er zitten maar 4 draaiknoppen aan maar je kunt er toch meer mee dan je verwacht,
vooral met een cp251 erbij

Even een reactie van iemand die nog nooooit op een Moog heeft gespeeld:

Bij de Little Phatty heb ik toch zowat het gevoel dat je betaalt voor de naam, niet voor de features.
Nu, hij ziet er heel apart en futuristisch uit. Ik vind em heel knap en zo klinkt die wsl ook. Maar toch, leuk als je al wat synths hebt, want anders ben je er ook niet zo enorm veel mee. Lijkt me.
En mja, "ultrastable analoge oscillators". Hoe Moog is ie dan nog te noemen ?
 
ff butjes gegoogled:

Een butje is een (in de stad Groningen) gebruikelijk scheldwoord voor een dom persoon.

De herkomst van het woord is onzeker, maar er wordt wel een relatie gelegd met de Butjesstraat, een verbinding tussen de Oude Ebbingestraat en de Oude Boteringestraat. Aan deze straat heeft een BLO-school (een school voor moeilijk lerende kinderen) gestaan. Als men over deze leerling sprak werd er in de volksmond over "een butje" gesproken. Later is dit een scheldwoord geworden dat te vergelijken is met 'sukkel' of 'domkop'.
 
Nou, da's me in de tien jaar dat ik in Grunnen heb gewoond nooit toegeworpen. Of niet goed verstaan natuurlijk. Weer wat geleerd.
 
Back
Top