Hoe zou blanke blaxploitation anno nu klinken?

Je hoeft jezelf niet te verdedigen. veranderd geen meningen over gevoel bij muziek. ;) Maar wel erg strak ingespeeld dan :okdan:
Nee dat hoef ik inderdaad niet. Overigens moet je je eerste reactie eens teruglezen, heeft in mijn optiek weinig met gevoel te maken!
 
Maar je hebt een echte band...wil je nu blaxploitation muziek maken....of een hiphop beat die klinkt alsof ie uit zoiets gesampled is?
 
Maar je hebt een echte band...wil je nu blaxploitation muziek maken....of een hiphop beat die klinkt alsof ie uit zoiets gesampled is?
Neuh, ik vind zelf de eerste en de laatste klinken als blaxploitation en de middelste als een hiphop beat. Het leek me alleen wel grappig om het eens over deze boeg te gooien.
 
Ik zou zeker doorgaan, ik hoor een hoop potentie.
 
Ik vind het inderdaad wel jammer dat je zo defensief reageert, terwijl ik het wel leuk vind an sich. Maar je presenteert het als Blaxploitation, terwijl het een soort live hiphop beat is. Is het dat eerste, dan is het te saai, ook van die simpele dingetjes die je wel eens hoort in dat genre hebben altijd wel iets meer dan dit. Als het hiphop is, is het zeker vet met een GOEDE rapper en liefst nog wat vette scratches :okdan:
 
Lekker hoor. Sleazy.
Turntablist erbij (crawl whiep crawl tjiepewiepwiep crawl, sp...sp...sp sjip..sp...spit)en het is af wat mij betreft af.
 
Ik vind het inderdaad wel jammer dat je zo defensief reageert, terwijl ik het wel leuk vind an sich. Maar je presenteert het als Blaxploitation, terwijl het een soort live hiphop beat is. Is het dat eerste, dan is het te saai, ook van die simpele dingetjes die je wel eens hoort in dat genre hebben altijd wel iets meer dan dit. Als het hiphop is, is het zeker vet met een GOEDE rapper en liefst nog wat vette scratches :okdan:
Ik reageer misschien defensief maar ik bedoel het zeker niet lullig.
 
Het was slechts even ter illustratie dat niet iedereen moeite heeft met repeterende melodieën.

ben laatst nog na george clinton geweest
en luister tegen woordig weer[sind mn sound card weer doet ] meer deze shizzle
http://www.wefunkradio.com/

voor iedereen die die van soul / funk ....en trashy sounds houdt

dit loopje muziekje zou der so tussen passen as break iin iemand zn radio show
biss
:halleluja
 
wat wel kan je track met je bandje op leuken met bv synth / organ slierten ,..veel fx om meer dat "blackalicious "feel te verkrijgen ,..
juno60 sounds zou ook kunnen
tsjek zoiets
nu ligt t accent op wat de bass en drum doen twee accorden loopen ,..
no commentofso want kaal moet t ook kloppen / lekker klinken ,..
maar deze funk shit is meteen de ...uhh shit zzle
8)
 
Ik reageer misschien defensief maar ik bedoel het zeker niet lullig.

ik bedoel t ook niet lullig
maar luistert naar 1.50 op deze clip is ookvan jhonnie harris

...ken t nrtje solo niet meer terug vinden
maar daar is de essentie wat sneller / percussie erby en ...
bv een lead sound '= dwars fluit/ synth sound ofso

dan hebbie up tempo funky shit
jouw demo ...was inderdaad [BOYSZZZ ] een wat downtempo loop...
dus anders - :engel:jullie sound is wel lekker bass = ok ! drum goed ge recorded ..= ookn kunst
:doei:
 
Ja het kan gewoon een dikke synth solo met wah gitaar etc

http: //www.youtube.com/watch?v=x2c2k3t5vv4

dwarsfluit is ook te gek, jammer dat dit instrument zo'n erbarmelijke reputatie heeft, hier met wah:

http: //www.youtube.com/watch?v=A3VNOcjFVSQ

Johnny Hammond is echt de man wat dat betreft.
 
wat wel kan je track met je bandje op leuken met bv synth / organ slierten ,..veel fx om meer dat "blackalicious "feel te verkrijgen ,..
juno60 sounds zou ook kunnen
tsjek zoiets YouTube - Johnny Harris - Odyssey
nu ligt t accent op wat de bass en drum doen twee accorden loopen ,..
no commentofso want kaal moet t ook kloppen / lekker klinken ,..
maar deze funk shit is meteen de ...uhh shit zzle
8)
Ja klopt, maar ik wilde er niks aan veranderen.
 
Aan mijn Avatar kun je zien dat ik hoogswaarschijnlijk groot liefhebber ben van dit soort muziek. En dat is ook zo.

En mwaahh saai. Zo was die muziek vaak. Lang uitgesponnen songs. Soms maar 2 nummers aan 1 kant. Ik hou daar wel van.

Paul
 
Back
Top